Fiets januari
- daniel1975
- Forum-lid HC
[quote="devoorzitter"]Natuurlijk rijden er veel mensen op dure karretjes, maar als je hebt over "betaalbaar" denk je toch aan iets anders?[/quote]
Nee, even uit de oerhollandse gedachtengang stappen.
Wat kost een custom build fietsje van 6,7kg? Dat kan met een beetje mooie los gekochte persoonlijk uitgezochte onderdelen zomaar 7.500,- zijn.
In dat licht bekeken is een fiets van 5.500 betaalbaar te noemen.
Nee, even uit de oerhollandse gedachtengang stappen.
Wat kost een custom build fietsje van 6,7kg? Dat kan met een beetje mooie los gekochte persoonlijk uitgezochte onderdelen zomaar 7.500,- zijn.
In dat licht bekeken is een fiets van 5.500 betaalbaar te noemen.
Less is bore
-
- Forum-lid
dit wordt een tamelijk zinloze definitie-discussie.De dikke van Dale omschrijft 'betaalbaar' als "niet duur". Als mensen 5500 Euro niet duur vinden...prima!
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
[quote="Be.rt"]"Veel nieuwe racefietsen op onze website. We brengen ondermeer een webtest van een 2009 Bianchi 1885 en als aanvulling op het artikel van racefietsen van minder dan 6,80 kilo hebben we de Granville Sonic SLi Ltd van 5,72 kilo en de Koga FullPro 2 Light van 6,15 kilo."
Waar zijn de testen van die Granville en de Koga terug te vinden?[/quote]
...de Bianchi staat nu al online, de andere twee uiterlijk morgen!
Waar zijn de testen van die Granville en de Koga terug te vinden?[/quote]
...de Bianchi staat nu al online, de andere twee uiterlijk morgen!
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="devoorzitter"]dit wordt een tamelijk zinloze definitie-discussie.De dikke van Dale omschrijft 'betaalbaar' als "niet duur". Als mensen 5500 Euro niet duur vinden...prima![/quote]
Als ik zie wat er aan nieuwe fietsen de laatste weken op het forum voorbij is gekomen kan ik de fietsen die meer hebben gekost dan 5,5k niet op m'n vingers meer tellen.
Het is gewoon maar een kwestie van waarmee je aan 't vergelijken gaat. Maar je kan toch niet verwachten dat je een lijstje fietsen krijgt voor een 2000 die minder dan 6,5 kg wegen?
Als ik zie wat er aan nieuwe fietsen de laatste weken op het forum voorbij is gekomen kan ik de fietsen die meer hebben gekost dan 5,5k niet op m'n vingers meer tellen.
Het is gewoon maar een kwestie van waarmee je aan 't vergelijken gaat. Maar je kan toch niet verwachten dat je een lijstje fietsen krijgt voor een 2000 die minder dan 6,5 kg wegen?
-
- Forum-lid
't is inderdaad een kwestie van vergelijken. een rolls royce is goedkoop in vergelijking met een ferrari. maar is het daarmee een "betaalbare" auto?
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
Voor de een wel en voor een ander niet,maar dit gaat op een zinloze discussie leiden,tis maar net waar je je geld aan wil besteden ik geef graag veel uit aan mij hobby.
Andere kopen om de twee jaar een nieuwe auto dat vinden de meeste vrij normaal dan zeg ik ik maak meer km-ters op de fiets dus geef ik het daar aan uit.
Kwestie van kiezen toch??
Andere kopen om de twee jaar een nieuwe auto dat vinden de meeste vrij normaal dan zeg ik ik maak meer km-ters op de fiets dus geef ik het daar aan uit.
Kwestie van kiezen toch??
I live to ride,I ride Passoni
Duur/niet duur staat als Campa/Shimano hier zijn we ook nooit uitgekomen. Laat een ieder gewoon kiezen waar de eigen voorkeur naar uit gaat en zelf deze keuze maken zonder verantwoording of het duur is of niet.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
Ik vond de Koopgids (net als voorgaande jaren overigens) vrij teleurstellend. In de overzichten zijn, bijvoorbeeld, merken als Pinarello en Casati niet terug te vinden en voor de laatste is er niet eens een adres opgenomen.
En ten aanzien van de duur/niet duur discussie: Natuurlijk moet iedereen voor zichzelf bepalen wat duur of niet duur is. Maar als je claimt een blad voor de alle fietsers te zijn dan moet je ook voor de alle fietsers testen en nu worden er vaak fietsen fietsen getest die zelfs puur objectief bekeken erg prijzig zijn.
En ten aanzien van de duur/niet duur discussie: Natuurlijk moet iedereen voor zichzelf bepalen wat duur of niet duur is. Maar als je claimt een blad voor de alle fietsers te zijn dan moet je ook voor de alle fietsers testen en nu worden er vaak fietsen fietsen getest die zelfs puur objectief bekeken erg prijzig zijn.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
- daniel1975
- Forum-lid HC
[quote="Aziraphale"]Ik vond de Koopgids (net als voorgaande jaren overigens) vrij teleurstellend. In de overzichten zijn, bijvoorbeeld, merken als Pinarello en Casati niet terug te vinden en voor de laatste is er niet eens een adres opgenomen.
[/quote]
Pina stond wel in de overzicht lijst, maar bij lange niet volledig.
[/quote]
Pina stond wel in de overzicht lijst, maar bij lange niet volledig.
Less is bore
Één van de columnisten had een opmerking over de nieuwste 11 speed in groepen dat die door 'onze strot geduwd worden'.
Eindelijk eens de waarheid.
Hulde voor de de columnist en het feit dat Fiets dit heeft durven opnemen in het blad.
Nu nog de volgende keer woorden van deze strekking aan de achterkant van de voorpagina dat heeft mi. nog meer impact en dan wordt het best wat met Fiets.
Verder een prima artikel (en prima onderbouwd mi.) over licht gewicht onderdelen/fietsen en de zin/onzin van eea.
Eindelijk eens de waarheid.
Hulde voor de de columnist en het feit dat Fiets dit heeft durven opnemen in het blad.
Nu nog de volgende keer woorden van deze strekking aan de achterkant van de voorpagina dat heeft mi. nog meer impact en dan wordt het best wat met Fiets.
Verder een prima artikel (en prima onderbouwd mi.) over licht gewicht onderdelen/fietsen en de zin/onzin van eea.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="Aziraphale"]Ik vond de Koopgids (net als voorgaande jaren overigens) vrij teleurstellend. In de overzichten zijn, bijvoorbeeld, merken als Pinarello en Casati niet terug te vinden en voor de laatste is er niet eens een adres opgenomen.
[/quote]
Er stonden veel meer merken niet in, en dat kan ook niet altijd natuurlijk. Maar het zou wel eens leuk zijn om een special te hebben over de goede verkrijgbare fietsen, van merken die je toch ( nog ) niet veel ziet.
[/quote]
Er stonden veel meer merken niet in, en dat kan ook niet altijd natuurlijk. Maar het zou wel eens leuk zijn om een special te hebben over de goede verkrijgbare fietsen, van merken die je toch ( nog ) niet veel ziet.
[quote="SpEric"][quote="Aziraphale"]Ik vond de Koopgids (net als voorgaande jaren overigens) vrij teleurstellend. In de overzichten zijn, bijvoorbeeld, merken als Pinarello en Casati niet terug te vinden en voor de laatste is er niet eens een adres opgenomen.
[/quote]
[/quote]
Zou het niet nog leuker zijn als het een overzicht is van alle verkrijgbare fietsen. Of ze goed zijn kan een ieder voor zich dan uitmaken.
[/quote]
[/quote]
Zou het niet nog leuker zijn als het een overzicht is van alle verkrijgbare fietsen. Of ze goed zijn kan een ieder voor zich dan uitmaken.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.