Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Van Nicholas... of?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 jan 2009 22:50

Waar je in ieder geval een fiets volledig naar je eigen specs kunt laten maken is bij XACD in China. Zie de meest recente Fiets en op de website van Fiets bij achtergrond. Qua prijs zit je op de helft van wat een VN op maat gemaakt kost, je moet alleen wel zelf weten wat je qua maten wilt hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dario_bas
Forum-lid

dario_bas 01 jan 2009 23:07

dario_bas schreef:
ikweetutnietmeer schreef:wanneer je niet vies bent er zelf iets voor te doen (importeren, opbouwen etc) dan is dit misschien wat?
ik heb zelf ook interesse en heb al contact gehad, ze kunnen alles bouwen op elke aangegeven maat.
de usd staat ook gunstig op dit moment.

http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=2099&NewsCatId=5

Ik ben geen expert op het gebied van doe het zelf en fietsen dus is dat voor mij niet zo'n optie denk ik.

;) ;)
Nothing looks... Nothing rides... Nothing lasts... Like TITANIUM....

dario_bas
Forum-lid

dario_bas 04 jan 2009 13:55

Het wordt of de Chinook of de Zephyr ... prijsverschil is €120.

Zijn er nog belangrijkere verschillen tussen deze 2 frames? Van de Zephyr is nog weinig bekend geloof ik.

thunderhorse
Forum-lid

thunderhorse 04 jan 2009 14:56

Hou ons op de hoogte Dario. Ik sta voor hetzelfde "dilemma".

diogenes
Forum-lid

diogenes 04 jan 2009 15:11

Kijk ook eens op www.habcycles.com

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

dario_bas
Forum-lid

dario_bas 04 jan 2009 18:46

zijn ook mooie fietsjes...

Het voordeel dat VN heeft is dat het op 15km van mijn eigen woonplaats is. En dat maakt het wel makkelijk in geval van pech. In dat geval is het prijsverschil niet groot genoeg.

Maar wel bedankt voor het meedenken natuurlijk.

lior63
Forum-lid

lior63 04 jan 2009 22:03

Ik heb gegokt en een litespeed frame gekocht via ebay (spanje).
Ik twijfel een beetje of het een echte litsespeed is (een beetje boel twijfel) omdat het logo gewoon met stickers er op zit.
Doet niets af aan een tita-frame dat fabuleus rijdt. Ik wil nooit meer anders.

Het is een standaardframe met niks afwijkende maten etc.
Speciale kenmerken en karakteristieken zijn leuk voor de 10.000 km per jaar plus rijders.
Kom je daar niet aan, dan moet het al erg afwijken wil het niet lekker zitten.

diogenes
Forum-lid

diogenes 04 jan 2009 22:39

Ik heb zowel maatframes als standaardframes, maar ik voel het verschil niet, om eerlijk te zijn.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

morel
Forum-lid

morel 04 jan 2009 22:46

dario_bas schreef:Het wordt of de Chinook of de Zephyr ... prijsverschil is €120.

Zijn er nog belangrijkere verschillen tussen deze 2 frames? Van de Zephyr is nog weinig bekend geloof ik.

Hoi,

De beschrijving over de vorm van de gebruikte buizen op het model "Zephyr" is niet zo duidelijk aangegeven.
Uit de Specifications heb ik kunnen opmaken dat de downtube "Sleek Bladed" is uitgevoerd en dat wil vermoedelijk zeggen dat het hier gaat om twee koud bewerkte TI platen welke aan elkaar gelast een ovale slanke buis vormen.
Met als doel om zo een slanke iets stijvere en méér Aëro buis te vormen.
De Toptube is deels "vertically ovalized" las ik, en de achter-driehoek van het frame is zéér klein gehouden ook al om het frame zo stijf mogelijk te houden, terwijl de Seat Stays "hourglass round shaped and tapered" zijn voor wat meer comfort toe te voegen zonder aan laterale stijfheid in te boeten.
De "Chinook" heft in vergelijking een gewoon classic frame, met ronde rechte eenvoudige buizen en met een normale achter-driehoek.
Daar zal waarschijnlijk het prijsverschil wel in zitten.
Het is natuurlijk voor jezelf uit te maken wat je het beste vind.
Ga je voor de extra stijfheid of voor de classic look.
Als je niet aan wedstrijden meedoet en de fiets voor toeren bedoeld is zou ik voor de Chinook gaan en het prijsverschil besteden aan een mooie TI zadelpen en/of stuurpen van VN, want dat maakt je TI fiets echt af.
Wat het ook word ze zijn alle twee prachtig, en is toch eigenlijk een Nederlands product !?
Veel succes met je keuze ! ;)

Grtz,
Morel

dario_bas
Forum-lid

dario_bas 04 jan 2009 22:55

@Morel

Thnx. Heldere uitleg, Op basis van wat jij me verteld zou het de Chinook moeten worden. Die kans is ook erg groot maar de uiteindelijke beslissing neem ik in Numansdorp denk ik. Als ik ze naast elkaar heb gezien. :)

To be continued....

Over het maatwerk...... na veel gelezen te hebben laat ik me gewoon ff opmeten en een standaardframe kiezen. De rest finetunen en dat zou voldoende moeten zijn.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 04 jan 2009 23:24

lior63 schreef:Ik heb gegokt en een litespeed frame gekocht via ebay (spanje).
Ik twijfel een beetje of het een echte litsespeed is (een beetje boel twijfel) omdat het logo gewoon met stickers er op zit.
Doet niets af aan een tita-frame dat fabuleus rijdt. Ik wil nooit meer anders.

Logo zijn altijd stickers (decals) bij litespeed.
What makes the boat go faster?

morel
Forum-lid

morel 04 jan 2009 23:45

lior63 schreef:Ik heb gegokt en een litespeed frame gekocht via ebay (spanje).

Hoi,

Laat maar eens zien wat je hebt, een paar foto's zeggen meer dan duizend letters.
Ik denk dat er verschillende forumleden zijn die jouw direct kunnen zeggen of je al dan niet goed gegokt hebt.:d

Grtz,
Morel.

Plaats reactie