Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Amateurisme in de fietsenbranche.

gbrand
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 24 dec 2006 13:46

gbrand 21 dec 2008 20:59

Ik ben wel nieuwsgierig, zijn er al foto's? (Eind december zou een proefrit gemaakt kunnen worden, dus eea zou al aardig áf'moeten zijn.)

Ik behoor tot een heel andere doelgroep, maar moet er niet aan denken om 20 jaar op dezelfde fiets te moeten fietsen.
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 21 dec 2008 21:09

whs schreef:
Geldt ook voor je website: je hebt misschien een prima redanatie om geen flash op je site te gebruiken, maar je zult je moeten realiseren dat het naast de inhoud juist om presentatie gaat. Je moet die fietsen t.z.t. nasmelijk ook aan de man weten te krijgen, en dat gaat niet zonder goede presentatie.
Ja, hallo. Dat staat op die website en waarom dat zo is!!! En nee, flash is daarvoor niet nodig.




Ja HALLOO!!. Ik kom ook maar gewoon binnen vallen. ten eerste ben je niet echt positief ingesteld. Wat wil je dan?

Over bovenstaande, Tuurlijk heb je geen flash nodig voor een goede site. Het is wel leuk maar niet noodzakkelijk. En als jij met je linux geen flash wilt dan maak ik er wel een leuk gifje van, dan zit je er ook mee opgezadeld. Wat ik wil zeggen is, Er zit een verschil in jou site en in een profesioneel ogende en uitdagende site. Je ogen moeten er naar toe getrokken worden. Als ik op je site kom en ik zie Timesnewroman en een fietsbel dan haak ik gelijk af hoor. terwijl het zo makkelijk is om een simpele maar duidelijke en aantrekkelijke site te bouwen.

Succes met je zaak. En als je feedback op je verhaal wilt accepteer het dan ook!

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 872
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 21 dec 2008 21:17

@WHS

Bedrijfsnaam Gambiet:

Een gambiet is een schaakopening waarin een speler vroeg of laat materiaal offert, meestal een pion maar soms ook wel een stuk, om tot een snellere ontwikkeling te komen.

Ik ben benieuwd of jij ook bereid bent een offer te doen om tot een snelle ontwikkeling te komen. Blijkbaar vraag je enkel offers, (of opofferingsgezindheid) van anderen. In dat geval doe je je bedrijfsnaam geen eer aan ;)
Opgeven is geen optie!

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 21 dec 2008 22:12

WHS,
humor is kennelijk niet aan jou besteed :-) Zoals iemand anders al opmerkte, een oma (of opoe) fiets wordt niet gekocht door mensen met een grote zak met geld. Kortom zoiets van ti maken, gaat iets moois opleveren, wat (bijna) niemand gaat kopen. Ik geloof niet in je concept in elk geval.

Verder veel succes natuurlijk.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 22 dec 2008 09:21

Ik heb dit topic met plezier gelezen. Dat is helaas geen aanbeveling voor de topicstarter...

Hoewel ik wel geloof dat er een markt kan zijn voor 'duurdere' titanium opoefietsen (mits produceerbaar voor niet meer dan 1200 euro), geloof ik niet dat WHS in staat gaat zijn die markt aan te boren.

Vele zaken ervan zijn reeds aangekaart, maar als ik als producent - of pontentieële investeerder - op je site zou komen zou ik direct wegklikken, en nooit meer terugkomen.

- Ten eerste heb je niet eens een eigen domein voor je product.
- Ten tweede tref ik geen foto van een prototype.
- Ten derde zie ik een enorme brei aan tekst, maar nergens een opvallende korte samenvatting.

De conclusie die ik zou trekken. Een: deze persoon heeft geen vertrouwen in zijn eigen product (anders had hij al geinvesteerd in een goede website + prototype)
Twee: de persoon in kwestie heeft geen enkel benul wat er bij komt kijken om een product af te zetten.

Als ik de reacties van de topicstart lees wordt dit beeld bevestigd. Als er critische kantekeningen worden geplaatst valt hij de criticasters heftig aan, ipv een poging te doen zijn fraaie product te verkopen.

As WHS écht in zijn product gelooft moet hij drie dingen doen. Hij regelt een pr/reclamejongen die een mooie brochure en website maakt waarmee hij de boer op kan. Hij laat in China als de wiedeweerga een titanium frame lassen en bouwt er een prototype mee. En tot slot accepteert hij dat desintresse bij fietsbranche aan zijn gebrek tot overtuiging heeft gelegen en niet aan de fietsbranche.

Again, just my 2cts...

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 22 dec 2008 09:50

[quote="20veetee"]Een TI omafiets?

PFROET *koffie tegen scherm*[/quote]

whaha :D

@ whs

Je moet het positief bekijken, je hebt met je topic al minstens 2 mensen aan het lachen gebracht :) Houd de kerstgedachte in eer!

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 22 dec 2008 12:52

Laat je niet ontmoedigen door de kritiek, whs. Kritiek kan net helpen je product en idee beter te maken. Wij willen hier gerust meedenken, je kan dan nog altijd je eigen zin doen!
Wat je wel moet leren is dat je hoge intelligentiequotiënt (je weet dat je gelijk hebt, mooi zo), niet automatisch leidt tot een hoog emotioneel intelligentiequtiënt) (= je krijgt gelijk, of anderen vinden ook dat je gelijk hebt, d.w.z. je kan andere overtuigen van je gelijk).
In het zakendoen geldt: 'it takes two to tango'.
Je verhaal mag nog zo goed zijn, als je op weerbarstige (mogelijke) zakenpartners stuit, moet je vooral niet komen klagen dat het amateurs zijn. Zij hebben namelijk al een deel van de markt, en blijkbaar houden ze zichzelf op de een of andere manier staande. Jij bent op zoek naar een deel van de markt (tenminste, ik neem aan dat je niet alleen een goed idee hebt om je eigen intellect te bevredigen, je wilt jouw genie ook delen met anderen ;) ? ), en daar moet je bovenmodaal veel moeite voor doen. Welcome to the world! Ondernemers werken geen 40 uur/week om iets op de markt te zetten, 60 is normaal, 80 begint een beetje druk te worden...
Heb je hem... :D
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 22 dec 2008 23:49

[quote="whs"]Wat nou lachen om Ti-oma? Waarom niet? Waarom een racefiets in titaan, die je na een paar jaar waarschijnlijk wegdoet omdat er wat beters is.
[/quote]

Beste whs er zijn hier heus wel mensen die met je mee willen denken. Beschouw niet alle kritiek als onzin of een aanval. Neem kritiek als middel dat het pad naar je doel plaveid. Kritiek kan vaak juist helpen je ideen te finetunen. Maar even over je concept:

Je doet het vergelijk met een racefiets. Echter bij een racefiets gaat het om een ander soort gebruik. Een oma fiets gebruikt men voor dagelijkse zaken. Zelf mee naar school gaan of de kids naar school brengen. Zo'n fiets staat op een busstation of treinstation. Je gaat er mee naar de bibliotheek of hij staat voor de deur van de supermarkt terwijl je boodschappen doet. Zo'n fiets staat in de tuin als het regent. Zo'n fiets is ernstig vatbaar voor diefstal. Als je toch een fiets jat kun je het best een dure nemen. O ja de meeste inboedel verzekeringen hebben een zeer beperkte dekking waar het gaat om kelderboxen of bergingen.

In de regel zul je zien dat iemand een racefiets koopt met een heel ander doel en ook met andere emoties. Personen die een omafiets kopen zullen niet vaak materiaal gek zijn terwijl wielerfans dat bijna allemaal zijn. En zo zijn er nog een handvol verschillen. Ik zie echt niet gebeuren dat jij die fietsen gaat slijten voor de prijs van ronde de 2000 euro. Niet onbelangrijk item in het geheel. Je succes valt of staat bij de haalbaarheid kopers te vinden hoe mooi en bijzonder je ook denkt te kunnen produceren. Men zegt wel eens overal is een markt voor. Wel ik denk het niet. Ik zie niet gebeuren dat men zich hier in Nederland massaal op de TI Omaas gaat storten. Of je moet er een trend van maken zoals Apple doet met zijn producten.

Vraag eens rond of mensen geinteresseerd zijn in een hele mooie omafiets van uitzonderlijke kwaliteit en je zult genoeg geinteresseerden treffen. Vraag hen dan wat ze over zouden hebben voor zo'n uitzonderlijke oma fiets. Ik denk niet dat het bedrag wat ze noemen ooit boven de 100 euro uit zal stijgen. Confronteer ze dan daarna met jouw prijs. En vraag dan ook vooral waarom ze dat te hoog vinden.

Je kunt omafietsen kopen voor pakweg 150 euro. Das niet veel maar voor veel mensen genoeg. Een enkeling zou misschien 700 euro willen besteden maar word het nog hoger dan gaan er andere dingen spelen. In dit land kun je in je eigen tuin nog niet eens een fiets zonder slot zetten. Een omafiets van 2000 euro maakt mensen paranoia vermoed ik.

Doe je zelf een plezier en ga voordat je verder denkt over je concept eerst eens onderzoek doen naar je doelgroep en de verkoopbaarheid van je product.

Hoe professioneler je dat aanpakt des te meer kans van slagen zul je hebben.
Je kunt nl alleen iets verkopen wat je aan de man kunt brengen.

Ik wens je alle succes.

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 23 dec 2008 07:20

Ik ben in het dagelijkse leven Sales Manager. Ik lees hier herkenbare punten:
- Het komt niet door mijzelf, maar door de omgeving
- denken in onmogelijkheden ipv denken in mogelijkheden.

Ga er vanuit dat iedereen om je heen boemannen zijn. Het enige wat je kan veranderen is je eigen gedrag richting de grote boze buitenwereld.

JIJ bent de persoon die er verandering in moet aanbrengen want JIJ wilt succes behalen en een boterham verdienen. De buitenwereld heeft al een boterham en waarom zouden die......

Ik begrijp de frustratie, maar zo werkt het nu eenmaal.

Verder sluit ik mij bij de andere opmerkingen aan dat je moet beginnen met een marktonderzoek, of ze op jouw product wel zitten te wachten. Tegenwoordig is een fiets eerder gejat dan versleten. Zo niet, dan wordt hij niet bereden!


Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 23 dec 2008 09:01

[quote="Stillekracht"]Ik ben in het dagelijkse leven Sales Manager. Ik lees hier herkenbare punten:
- Het komt niet door mijzelf, maar door de omgeving
- denken in onmogelijkheden ipv denken in mogelijkheden.

Ga er vanuit dat iedereen om je heen boemannen zijn. Het enige wat je kan veranderen is je eigen gedrag richting de grote boze buitenwereld.

JIJ bent de persoon die er verandering in moet aanbrengen want JIJ wilt succes behalen en een boterham verdienen. De buitenwereld heeft al een boterham en waarom zouden die......

Ik begrijp de frustratie, maar zo werkt het nu eenmaal.

Verder sluit ik mij bij de andere opmerkingen aan dat je moet beginnen met een marktonderzoek, of ze op jouw product wel zitten te wachten. Tegenwoordig is een fiets eerder gejat dan versleten. Zo niet, dan wordt hij niet bereden!

[/quote]

Nou, een echte stille kracht ben je niet...

Maar ik ben het wel met je eens. Keep up the good work!
Niets is wat het lijkt..

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 23 dec 2008 10:33

Ik doe trouwens de voorspelling dat we WHS niet meer gaan horen.

Plaats reactie