Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

fiets niet in lumback alsjeblieft!

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 19 dec 2008 00:50

[quote="Rodrick"]Het is inderdaad de uitgave met de rechte rug. Het is ingebonden en een van de redenen is inderdaad dat we met zekere regelmaat zo dik zijn dat nieten lastig is. Ook kun je de uitgave op de rug vermelden; handig voor verzamelaars.
We kennen de problemen en houden er in de vernieuwde layout uiteraard zoveel mogelijk rekening mee.[/quote]
Is het dan geen optie om dikkere edities te splitsen, bijvoorbeeld in een race- en een mtb-katern?

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 19 dec 2008 13:20

Je bedoelt waarschijnlijk dat we twee losse uitgaves gaan maken, want het blad bestaat uit diverse in elkaar gevouwde katernen. Zo zijn de cover en achterpagina een katern. We gaan geen losse uitgaves maken. Dat kost onevenredig veel geld en pagina's. Bovendien: Fiets-lezers zijn zowel mtb-er als racer, en het blad is voor allebei. Wel clusteren we de delen, globaal alle mtb- en raceverhalen bij elkaar.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 19 dec 2008 13:32

Toch begrijp ik het niet helemaal. Tour heeft 130 blz en heeft ook gewoon nietjes. Of zie ik wat over het hoofd?
What makes the boat go faster?

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 19 dec 2008 15:49

[quote="Rodrick"]Je bedoelt waarschijnlijk dat we twee losse uitgaves gaan maken, want het blad bestaat uit diverse in elkaar gevouwde katernen. Zo zijn de cover en achterpagina een katern. We gaan geen losse uitgaves maken. Dat kost onevenredig veel geld en pagina's. Bovendien: Fiets-lezers zijn zowel mtb-er als racer, en het blad is voor allebei. Wel clusteren we de delen, globaal alle mtb- en raceverhalen bij elkaar.[/quote]
Bedoeld werd idd 2 losse uitgaven, welke dan als een geheel naar de abonnee gestuurd wordt (en in de winkel te koop is). En welke onderwerpen in welke uitgave thuishoren, doet niet zoveel ter zake. Het gaat erom dat de ‘nietjes’-binding behouden blijft!

Gisteren nog even een enquête gehouden onder een dertigtal collega's (m/v), waaruit bleek dat de nietjes-magazines unaniem favoriet zijn. “Lumbacks ogen alleen ietwat fraaier op de salontafel, maar het is vooral gedoe met het telkens omslaan/aandrukken van bladzijden, en het niet-kunnen vouwen van het gehele magazine (waardoor de cover en de achterpagina tegen elkaar aanzitten), zo lees je immers languit op de bank, in de trein, op strand, etc.”, waren de voornaamste redenen.

Liever kromme nietjes dan een rechte rug, was het eensluidende motto. :p

corniel
Forum-lid HC

corniel 19 dec 2008 15:52

[quote="Buzz"]Liever kromme nietjes dan een rechte rug[/quote]

Zou een geniaal onderschrift zijn. ;)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 dec 2008 16:01

Een mens lijdt het meest, door het lijden wat ie vreest.
Waarom nu al kritiek vooraf?
Less is bore

perik
Forum-lid

perik 19 dec 2008 16:04

+1 Ik heb naar aanleiding van deze discussie toch eens mijn stapel tijdschriften bekeken. Driekwart is in het lumback formaat. Ik heb daar nog nooit bij stil gestaan of problemen door ondervonden. Ik zou zeggen: doen! Maar dan wel 20 pagina's erbij ;)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 dec 2008 16:54

Jij hebt echt niets te doen op vrijdagmiddag :D
Less is bore

b-ram
Forum-lid

b-ram 20 dec 2008 10:01

Dit voorjaar komt er een uitgebreid lezersonderzoek, waarin we de aangekondigde restyling (en bijbehorende lumback) natuurlijk ook aan bod laten komen. Dan weten we het oordeel van alle lezers. Dat zal ook het moment zijn a.d.h.v. dit oordeel evt. wijzigingen als de lumback terug te zetten of op een andere manier door te voeren.
http://www.fiets.nl" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.fietsactief.nl" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.procycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 20 dec 2008 10:30

IK heb niets tegen geniet gebrocheerd of lumbacken. Waar ik wel wat op tegen heb is nog meer advertenties in het blad om zogenaamd de kosten meer te kunnen dekken.
Om vanwege de vele pagina's voor lumbacken te kiezen vind ik prima maar dan wel met meer inhoud en niet met extra advertenties. (of weer een in mijn ogen zinloze column!!)
Niets is wat het lijkt..

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 20 dec 2008 10:44

[quote="maurice"]IK heb niets tegen geniet gebrocheerd of lumbacken. Waar ik wel wat op tegen heb is nog meer advertenties in het blad om zogenaamd de kosten meer te kunnen dekken.
Om vanwege de vele pagina's voor lumbacken te kiezen vind ik prima maar dan wel met meer inhoud en niet met extra advertenties. (of weer een in mijn ogen zinloze kolom!!)[/quote]

+1, oftewel het kwaliteit / kwantiteit verhaal.

Plaats reactie