Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Echte winterschoenen

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 31 dec 2008 00:30

Vandaag een paar overschoenen van BBB gekocht, type Hardware! Referentie uit de Fiets van januari 2008. Daarin staat een test van overschoenen. Warmte, water, wind enz. Heel interessant. Wellicht staat hier iets voor jou bij! Ik heb 'm hier nog liggen.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 31 dec 2008 00:43

"waarna ze 1uur vollebak gaan"

Misschien ligt daar wel mijn pobleem !!! ;-)))
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

kilometervreter
Forum-lid

kilometervreter 31 dec 2008 10:16

Gister naar het werk gefietst met temperaturen dik onder de min 5. Na anderhalf uur kreeg ik toch koude tenen. Vier lagen over mijn voeten waren nog niet genoeg. 1 paar wintersokken daarover een paar winddichte sokken, sidi gtx schoenen en daarover dikke neopreen overschoenen.

Op het werk heb ik eerst een paar minuten de koude douche op mijn voeten gezet. Maar dat viel allemaal nog wel mee als ik het vergelijk met mijn vingers. Die waren pas toen ik weer naar huis ging een beetje ontdooid. Gelukkig was de temperatuur 's middags vijf graden hoger.

joopi
Forum-lid

joopi 01 jan 2009 18:38

@honza: inderdaad wel klammig, maar minder snel koud met die droge, warme tweede laag sokken eromheen.

bikerbas
Forum-lid

bikerbas 03 jan 2009 21:50

Ik weet van de profs dat zij ook last hebben van koude voeten. Maar niet met de wedstrijd. Daphne van de Brand schreef wel eens dat ze ook plastic zakjes gebruikte met de trainingen. Met > 180 hartslag (Sven Nijs beschreef eens dat hij daar tijdens een wedstrijd niet onder komt) hebben de profs tijdens een wedstrijd denk ik hun eigen kacheltje bij. Wel zie je dat ook tijdens een veldrit de mindere profs als ze te hard starten bij sneeuw ook bevangen kunnen raken door de kou.

Tja en 't blijft zoeken met die koude voeten; ze bewegen weinig maar worden wel nat van het zweet. Vooral op de racefiets koelt dat keihard af. Ik heb onlangs Pro Enduro NPU+'s gekocht. Deze zijn volgens mij het dikste wat er te krijgen is (-15 tot 5 graden) en ze werken redelijk. De Pro's hebben verder nog een mooi voordeel; ze passen ook perfect of de Noren en die blijven dan perfect droog en warm.

Verder heb ik vorig jaar overschoenen van BBB gekocht (Ultraflex of zoiets). Deze raad ik dus niet aan; ze schuren meteen door.
Empella Orbiter, afmontage Campagnolo
Trek 8500, Fox 100 RL, afmontage XT
En voor de echte bagger; mijn oude Trekkie 7000, XT, Manitou

Plaats reactie