Pagina 2 van 2
Geplaatst: 09 dec 2008 22:26
door mm
Jammer want formula`s zijn mits goed afgesteld hele beste remmen! Het ALLERbelangrijkste is nieuwe blokjes INREMmen.
Ikzelf rij met Xtr en marta`s op 2 bike`s in de dolomieten voor mijn werk als mountainbikegids en doe een Heel seizoen met een set v/a op beide bike`s incl. enkele wedstrijden.
gr mm
Geplaatst: 12 mar 2009 17:48
door robinvberkel
@ robke007
waarom koop je dan geen ander schijfremmen ? ik heb zelf met hope mini als mini pro licht en marta SL en Juicy Ultimate gefiets en daar kan ik echt super lang mee fietsen zelf in dikke modder en water in winter maar je moet remmen echt goed in remmen 10x 30=km/p gaan en dan hard in remmen zonder dat wielstil komt te staan denk dit goede kooper is dan new vork wielen en new HS33 remmen
als bij dezen remmen nog geval is dan licht aan je zelf en niet aan remmen ik heb nu paar weeken al K24 remmen op mijn bike en alles is nog gewoon goed zelf naar modder en water
Geplaatst: 12 mar 2009 18:24
door scottwilko
Ook ik heb nog geen enkel probleem met mijn remblokjes. Heb dan wel avid's maar goed heb wel al heel wat nat strand km mee gereden en ook al km of 100 veluwse blubber. Dat strand rijden staat ook bekend als blokjes vreten, maar ik zie nog heel weinig slijtage
Geplaatst: 12 mar 2009 18:31
door niklas2
Waarom vinden de remschijf-blokken fabrikanten nu eens niet iets uit waardoor je blokjes al kant-en-klaar kunt gebruiken zonder eerst flink in te remmen?
Het is bedrijfs-economisch wellicht niet zo interessant, maar voor de klanttevredenheid allicht wel. Zie bovenstaande posts waarin enkelen al zijn overgestapt naar conventionele remmen.
Geplaatst: 13 mar 2009 12:19
door scottwilko
Heel simpel. elk remblokje is weer net iets anders, bij v-brakes moet je eigenlijk ook elke keer de nieuwe blokjes afstellen zodat ze goed zitten. Dit moet dus ook met schijfremblokjes, en dat gaat door het inremmen. Maar inderdaad het zou wel beter moeten kunnen, want voorheen moest je met de auto ook oppassen de eerste 100 km na de montage van nieuwe remblokken