Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Zeer slechte communicatie bij CUBE

kronik
Forum-lid

kronik 02 dec 2008 14:44

beste Ruud,

dit is een lastige kwestie, het is namelijk niet duidelijk waar de fout ligt. Is de FM nalatig geweest door niet te vragen wanneer de fiets leverbaar was en op welke termijn dat zou gebeuren en heeft deze dus gemakshalve altijd maar spoedig of snel geantwoord.

Mijn ervaring met CUBE is dat ze altijd zeer correct en snel uitleveren mits de fietsen leverbaar en voorradig zijn. Mocht het zo zijn dat een fiets verkeerd bezorgt wordt, wat natuurlijk altijd kan, dan is het ook de vraag waar de fout ligt. Bij de transporteur die niet goed oplet of een verkeerd adres op het pakketje.

daarnaast is het natuurlijk wel zo dat jouw FM voor de volle 200% zeker moet zijn dat de fiets bij een collega staat voordat die jou er naar toe stuurt. Blijft een lastig verhaal, wel vervelend als zaken zo lopen.

greetz
JR
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 02 dec 2008 18:15

Wat ik raar aan het verhaal vind is dat je al een andere fiets hebt uitgezocht.....ik persoonlijk zou toch wel eerst willen weten waar de fout zat.
Of hij moet je een hele mooie aanbieding gedaan hebben van een 2008 model.
Mijn ervaring met Cube is eigenlijk hetzelfde als wat kronik hierboven schrijft, als de fiets op stock is is hij er devolgende dag.
Ook de garantieafhandeling is bovengemiddeld.
Heb je zelf al bij Cube geinformeerd want wie weet ligt de fout wel helemaal niet bij hun !!

ruud57
Forum-lid

ruud57 03 dec 2008 00:52

Tis voor mij opgelost. En wel door de fietswinkel in Gronsveld ism de fietswinkel in Geleen.

Het bleek dat Cube het door mij gevraagde model niet meer leverde en daarvoor maar een andere fiets had gestuurd.
Het ligt dus bij Cube, mijn "kop" aan het begin van dit bericht is mi correct.
Of Cube nog reageert weet ik niet. De fiets welke nu binnen staat is van een ander merk.

Harold; ik ben je voor altijd dankbaar voor deze perfecte manier om het op te lossen.
EINSAME SPITZE !!!

En dat kan ik van CUBE helaas niet zeggen.

met groet, ruud

MOD; graag dit topic sluiten, merci
Carpe Diem

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 03 dec 2008 12:06

Het bleek dat Cube het door mij gevraagde model niet meer leverde en daarvoor maar een andere fiets had gestuurd.

Kan me niet voorstellen dat Cube dit uit eigen beweging doet, overigens krijgt elke dealer elke dag (!) een verse voorraadlijst met de modellen die op voorraad staan, dus jouw dealer had je al veel eerder kunnen vertellen dat het door jouw gekozen model niet op stock was

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 03 dec 2008 16:50

Er wordt inderdaad elke dag een nieuwe stocklist gemaakt die naar de cube dealers wordt verstuurd! Het blijkt echter dat veel dealers het te veel moeite vinden om eerst op deze lijst te kijken alvorens ze Cube bellen om een bestelling door te geven of erger nog; om te vragen welke fietsen op voorraad zijn...
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

morel
Forum-lid

morel 04 dec 2008 01:05

Hoi,

Vermoedelijk was de betreffende fietsenwinkel géén Cube Dealer (althans dat kan ik opmaken uit z'n website), en had zodoende ook niet een stocklist elke dag of elke week.
En als de fiets via een "collega" besteld was ben je natuurlijk afhankelijk wat er wel of niet juist geleverd wordt.
Een beetje vreemd allemaal maar wel begrijpelijk.
Maar ja als er iets mis loopt is de klant natuurlijk wel de dupe, jammer.
Maar goed het is nu naar ieders tevredenheid opgelost en de klant blij !
Dus nu fietsen met die hap :D

Grtz,
Morel.

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 04 dec 2008 19:26

Precies fietsen met die hap

Maar het is wel makkelijk om een bedrijf de schuld te geven terwijl je een fiets koopt bij een niet-dealer.
Begin nu een beetje te snappen waar de schuldvraag ligt

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 04 dec 2008 20:35

Ik heb intussen vijf cubes gekocht en van drie ervan was de levertijd twee tot drie maanden langer dan opgegeven erg vervelden mijn elite 2007 heb ik in okt 2006 besteld en in juni 2007 geleverd gekregen. Reactie was dat ze het frame nog niet stijf genoeg vonden en extra testen wilde doen, of het waar is weet je niet maar goed.

(In oktober aangegeven dat ze verwachten april 2007 uit te leveren dus ik reken twee maanden.)

Aan de andere kan na 3 jaar en twee maanden zat er een scheur in mijn elite alu frame (toen drie jaar garantie) en de dealer had de foto's gestuurd en na vijf werkdagen was er een nieuw frame gestuurd zonder vragen of ik het oude frame een keertje terug wilde geven als de boel was omgebouwd that's al.

Dus ja ik heb ook wisselende verhalen, maar feit is dat het kwalitatief een van de beste MTB merken is en dat de service buiten de levertijden zeer goed is.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 04 dec 2008 20:40

Wellicht volgende keer direct naar Geleen (Cube dealer) i.p.v. Gronsveld omdat het een 'bekende fm' is. En noe rieje mit de fits :-)

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 04 dec 2008 20:44

Vergeet niet dat Cube nederland qua levering afhankelijk is van Cube duitsland. Elke dag worden er vanuit duitsland nieuwe lijsten met de productiedata van de verschillende modellen gestuurd. Het kan voorkomen dat een bepaalde fiets in een bepaalde maat opeens 6 weken later geproduceerd wordt. De reden hiervoor is bij Cube NL ook niet altijd bekend.

De Cube fabriek in duitsland is weer afhankelijk van onderdelenleveranciers die weer afhankelijk zijn van grondstofleveranciers e.d. Het is dus niet altijd even makkelijk te herleiden waardoor de levering van een bepaalde fiets vertraagd is. Het is voor fietsenmakers vaak gemakkelijk om te stellen dat de schuld van de vertraging bij Cube NL ligt, maar het ligt dus allemaal iets gecompliceerder. Ik weet zeker dat ze bij Cube NL hun best doen om alles zo snel en vlekkeloos mogelijk te laten verlopen.

een ex cube NL medewerker
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

ruud57
Forum-lid

ruud57 09 dec 2008 09:42

En nu wil ik fietsen en dan lig je ziek in je nest. Balen. Maar ik kan er wel naar kijken want de fiets staat op onze slaapkamer.

Allemaal een hele mooie witte kerst gewenst en 'n voorspoedig en vooral gezond 2009.

En natuurlijk voor de mannen met ballen; heeel veel veilige fietskilometers!

groeten, ruud
Carpe Diem

Plaats reactie