Pagina 2 van 4
Geplaatst: 01 dec 2008 19:40
door litespeed
Ik ga deze lagers zeker in overweging nemen voor mijn fiets. Zeker nu de Ultegra-cartridge trapassen zo'n beetje op zijn... Dan heb ik tenminste ook weer eens ruime keuze in mooie crankstellen.
Geplaatst: 01 dec 2008 19:42
door masterb
Erg jammer dat die BB's er niet voor Campa zijn.
Geplaatst: 01 dec 2008 20:27
door sharkman113
Zou ook helemaal niets helpen, gewoon een ander systeem waar King niets meer aan kan toevoegen.
Ceramic speed lagers bestellen en je bent voor zeer lange tijd van je problemen af.
Geplaatst: 01 dec 2008 23:39
door speric
De cult lagers van campa, zal wel wat kosten vrees ik ...
Geplaatst: 02 dec 2008 00:16
door paulusr3
Master B schreef:Erg jammer dat die BB's er niet voor Campa zijn.
Heel erg mee eens!
Geplaatst: 02 dec 2008 00:32
door devoorzitter
ja
Geplaatst: 02 dec 2008 12:51
door sharkman113
"De cult lagers van campa, zal wel wat kosten vrees ik ... "
Laatste keer was het ca. 240 Euro, lopen wel heel mooi. Geloof dat Fsa inmiddels eigenaar is van dit merk (om het gebrek aan kwaliteit van de eigen lagers op te heffen).
Geplaatst: 02 dec 2008 14:49
door andromeda
Gisteren (op een seminar van Campa) werd verteld dat de lagers voorlopig de eerste twee jaar exclusief voor Campa blijven?
Geplaatst: 02 dec 2008 21:09
door speric
Sharkman 1 schreef:die vetspuit (mooi glimmend gereedschap) heb ik voor een andere toepassing al eens gezien en kon wel eens heeeeeeeel erg duur zijn (d.w.z. meer voor een fietsenmaker dan privë)
Kost de helft van de 11 speed campa kettingpons..
@ Andormeda, goed opgelet gister, het staat ook op de site, 3 jaar zelfs :
Today Campagnolo® is evolving the ceramic ball bearing concept using CULT (Ceramic Ultimate Level Technology). We have combined the best ceramic ball bearings on the market with a stainless chromium steel with exceptional hardness called Cronitect®. It's the result of the "Advanced by FAG" technology, Schaeffler Group, and it will be a Campagnolo exclusivity for the next 3 years (for the cycling field)
Geplaatst: 07 jan 2009 11:42
door skimons
een beetje off topic: ik heb zo'n bracket besteld en meteen via youtube een filmpje bekeken hoe dat met de smering werkt. ik zag daarvoor dat met een speciaal tooltje de seal verwijderd wordt, dan die spuit erop en inderdaad het vet eruit spuiten. speric, waar heb je die tool vandaan? en kun je ook dunne olie gebruiken? welke?
mijn vraag: hoe werkt dit bij de balhoofden? king schrijft op hun site dat je ze moet spoelen met WD 40 oid en dan droogmaken en vetten met dun vet, maar ik lees niets over een seal dat weg moet. ook schrijven ze dat je voor het beste resultaat de lagers het beste kan demonteren/verwijderen voordat je ze schoonmaakt/smeert.
ik heb ze er nu 2 jaar inzitten zonder onderhoud en het zou jammer zijn als-ie het daardoor begeeft.
Geplaatst: 08 jan 2009 06:19
door sagax047
waar heb je het bracket besteld?
Geplaatst: 08 jan 2009 12:31
door skimons
bij chain reaction cycles in engeland, maar het is daar nog niet op voorraad