Kansen Skil-Shimano en Vacansoleil 2009
Volgens mij zijn Franse renners vooral onbekend (en lijken daardoor weinig succesvol) doordat er heel veel koersen zijn in Frankrijk die wij hier niet of nauwelijks kennen. Parijs-Camembert , Ronde van de Limousin, Ronde van de Vendée , Circuit de la Sarthe, GP Ouest France-Plouay, Parijs-Bourges, Ronde van de Ain, Ster van Bessèges, daar rijden de Franse renners hun prijzen en daar liggen de belangen van hun sponsors. Enkel in de Tour zien wij hen bezig en dat doen ze dan zeker niet slecht gezien het aantal overwinningen die zij dan boeken. Chavanel is een uitzondering die wel graag naar het noorden trekt. Ergo, die kennen we hier dus wel en dus noemen jullie hem in dit topic. Maar renners als Pierrick Fédrigo, Sébastien Hinault, Christophe Moreau, Patrice Halgand, Thomas Voeckler, Nicolas Vogondy en Florent Brard doen gewoon mee al zien we ze hier niet vaak op de televisie.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Quarante schreef:Het klopt wel hoor dat de Fransen niet veel aan de top staan, eigenlijk bijna nooit op Chavanel na, maar die is ook dit seizoen pas echt begonnen met winnen.
(Met alle respect voor Chavanel en alle Franse renners), maar de Fransen spelen vaker een bijrol dan een hoofdrol, in verhouding kun je zeggen dat die paar Nederlanders die er fietsten het beter doen dan de Fransen. Denk o.a. aan Gesink, Boom, Terpstra, De Jongh...
Als je kijkt naar de historie en naar de populariteit van het wielrennen in Frankrijk zou je anno 2008/2009 meer van ze mogen verwachten.
mwah, zo''n groot verschil tussen frankrijk en nederland zie ik toch niet. Wel dat je van een groot land als frankrijk veeel meer zou verwachten. Een renner als Gesink kunnen de fransen wel idd niet voorschotelen, maar een steven de jongh en een terpstra, mwah daar kunnen de fransen wel tegenop. sebastian chavanel is bv al een betere sprinter dan de jongh, feillu hebben ze nog. Pineau is een sterke renner, type kroon. Moncoutie, Dessel.
Boom tel ik nog niet echt mee, aangezien die nog geen wedstrijd tussen de profs heeft gereden (internationaal gezien).
Goed voor de formatie van Skil-Shimano:
Bron: TelegraafAMSTERDAM - Skil-Shimano heeft een uitnodiging gekregen om de Tour de France te rijden. Manager Iwan Spekenbrink kreeg vandaag het verlossende telefoontje van Tourdirecteur Christian Prudhomme. ,,Mijn eerste reactie was een ouderwetse Twentse vreugdesprong, jubelde Spekenbrink, die vorige week al met Skil-Shimano voor het tweede jaar op rij Parijs-Nice - dat net als de Tour onder organisator ASO valt - mocht rijden.
Sinds jaren is Nederland daarmee weer met twee ploegen vertegenwoordigd in de zwaarste wielerkoers ter wereld. Naast Skil-Shimano is Rabobank dit jaar eveneens van de partij, evenals nog zestien andere ProTour-ploegen. Alleen Fuji-Servetto - de opvolger van Saunier Duval - is vanwege de dopingperikelen met onder meer Riccardo Ricco in de laatste editie als enige ProTour-ploeg niet welkom. De andere twee wildcards gingen zoals verwacht naar het Cervelo van Tourwinnaar Carlos Sastre en ploegleider Jean-Paul van Poppel en het Franse Agritubel.
Voor Skil-Shimano kwam met de uitverkiezing een wens in vervulling. ,,We hebben er hard voor gewerkt om dit te bereiken. Prudhomme zei ook tegen me dat dit de beloning is voor de manier waarop de de laatste twee jaar bezig zijn, vertelde Spekenbrink. ,,Na mijn vertrek uit Parijs-Nice hield ik er na een gesprek met Prudhomme al rekening mee, maar het is toch wachten op de bevestiging. We zullen ons schema enigszins moeten aanpassen met bijvoorbeeld een trainingskamp. Maar veel verandert dit niet. We zullen koersen, zoals we dat de afgelopen week ook in Parijs-Nice hebben gedaan. We zijn geen ploeg die in een bergrit opeens de wedstrijd gaat bepalen, maar we zullen er wel alles aan doen om deze uitverkiezing waar te maken.
Bij Skil-Shimano rijden onder anderen de Nederlanders Koen de Kort, Theo Eltink, Tom Veelers, Floris Goesinnen en Piet Rooijakkers. De ploeg heeft ook vijf Franse renners in dienst, onder wie Jonathan
Het is zeker goed voor het Ned wielrennen. Weer voor het eerst in 10 jaar dat er 2 Ned ploegen de tour rijden. Nu maar hopen dat ze ook voldoende Ned renners kunnen opstellen.
In de laatste oplage van De Muur staat te lezen hoe men werkt bij Skill-Shimano. Mooi hoe ze er eigenlijk toen al naar toe werkte.
In de laatste oplage van De Muur staat te lezen hoe men werkt bij Skill-Shimano. Mooi hoe ze er eigenlijk toen al naar toe werkte.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
Hartstikke goed dat er nu een tweede Nederlandse ploeg in de tour te zien zal zijn. Zowel voor Skil als voor Vacansoleil heb ik veel sympathie. Hopelijk mag Vacansoleil meedoen aan bijvoorbeeld de Vuelta.
Het zal de nationale aandacht ook wel wat wegnemen van de Rabobank. Om heel eerlijk te zijn ben ik nu niet echt een groot bewonderaar van een groot deel van het management van die ploeg. Ik vind ze redelijk arrogant en zelfingenomen. Dus wat aandacht concurrentie van een leuke vrijbuiters ploeg is niet verkeerd.
Het zal de nationale aandacht ook wel wat wegnemen van de Rabobank. Om heel eerlijk te zijn ben ik nu niet echt een groot bewonderaar van een groot deel van het management van die ploeg. Ik vind ze redelijk arrogant en zelfingenomen. Dus wat aandacht concurrentie van een leuke vrijbuiters ploeg is niet verkeerd.
Nu maar hopen dat Rabo en Skill (en de anderen) genoeg Nederlanders opstellen. Rabo met Russen, Spanjaarden en Duitsers schiet nog niet op
fietsen doe ik net als een prof,
-
- Forum-lid
dat is wel belangrijk idd !!
ik zie liever een nederlander winnen van en buitenlandse ploef , dan een buitenlandse renner in de rabo kleuren!!
mischien moeten ze een vacature plaatsen hier
ik zie liever een nederlander winnen van en buitenlandse ploef , dan een buitenlandse renner in de rabo kleuren!!
mischien moeten ze een vacature plaatsen hier
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens valt het met het Aziatische aandeel in Skil erg mee. Slechts vier Aziaten zijn behouden in 2009; de rest is naar een nieuwe Aziatische ploeg (van Shimano, dacht ik).
Ik hoop wel dat ze iets kunnen doen in de Tour. Ik herinner me nog de tijd van de Bankgiroloterij, een ploeg die een heel seizoen lang in de grote wedstrijden achter de feiten aanreed en uiteindelijk heel strak laatste werd in de ploegenstand (toen er nog meer ploegen op het hoogste niveau meededen).
Ik hoop wel dat ze iets kunnen doen in de Tour. Ik herinner me nog de tijd van de Bankgiroloterij, een ploeg die een heel seizoen lang in de grote wedstrijden achter de feiten aanreed en uiteindelijk heel strak laatste werd in de ploegenstand (toen er nog meer ploegen op het hoogste niveau meededen).