Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

wel of geen tacx?

jurg73
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2008 10:41

jurg73 25 nov 2008 15:53

In de winter zit ik altijd doordeweeks op de tacx. Ik pak ook altijd de schma's van de tacx site en de ene keer fiets ik een uur of zoals vorige week 1.45 uur.

Voordeel van de tacx is dat ik zelf kan bepalen wanneer ik ga fietsen en dit thuis kan doen., ook als ik op de kinderen moet passen.

In de zomer is het niet zo leuk dan kun je beter buiten fietsen of je moet een krachttraining willen doen op de fiets hiervoor is de tacx zeer geschikt.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 25 nov 2008 19:22

[quote="Jurg73"]In de winter zit ik altijd doordeweeks op de tacx. Ik pak ook altijd de schma's van de tacx site en de ene keer fiets ik een uur of zoals vorige week 1.45 uur.

Voordeel van de tacx is dat ik zelf kan bepalen wanneer ik ga fietsen en dit thuis kan doen., ook als ik op de kinderen moet passen.

In de zomer is het niet zo leuk dan kun je beter buiten fietsen of je moet een krachttraining willen doen op de fiets hiervoor is de tacx zeer geschikt.[/quote]

Je hebt daar wel gelijk in, maar zodra het fietsen op de tacx je tegen gaat staan zie ik er niet veel heil in. Als je zin hebt om op de tacx te fietsen, doe dat dan ook, maar doe het niet omdat je het moet.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 26 nov 2008 01:15

Ik heb een Fortius en zit er nu 4 keer per week op tussen de 30 en 90 minuten. Ik heb me dit jaar (eigenlijk voor 2009 dus) voorgenomen om volgens een goed schema naar een aantal doelen toe te trainen. Met mijn werk en zonder Tacx zou dit niet mogelijk zijn, met de Fortius en meer dan 20 real live video's is het ook nog eens afwisselend en best leuk. Ik heb net een rondje rond Lago D'ísseo in de Dolomieten gereden en het was er schitterend en toen ik klaar was keek ik naar buiten in een van de straten bij Simic in het dorp. ;)
Afbeelding

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 26 nov 2008 08:57

Op welke DVD komt Lago d'Iseo voorEric?

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 442
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 28 nov 2008 00:16

[quote="simic"]Ja, maar weet je wat het is. In de winter spinnen heb ik niets op tegen. Maar in de zomer spinnen heeft voor mij dus echt geen zin. Je hebt het stikkes benauwd en je bent meer vocht aan het verliezen dan dat je effectief traint. En niet om stoer te doen, maar de meeste spinning instructeurs hebben bij ons een conditie van een oude dame:d. Spinning in de winter? Niks mis mee! Maar waarom spinning in de zomer als het lekker weer is en je lekker om 18h kunt vertrekken tot 22h? Ik zou wel weten waar ik voor zou kiezen:p[/quote]

Tsja, jouw keuze dus. Mijn gezinsleven laat het niet toe om zo vaak zo lang te gaan fietsen. En dat is mijn keuze. Er zijn trouwens oude dames bij de spinning die een betere conditie hebben dan menig jonge vent :D

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 28 nov 2008 02:20

[quote="rene1"]Op welke DVD komt Lago d'Iseo voorEric?[/quote]

Bij mij staat dit in het begin op de Mortirolo DVD, de oude niet de 2008 versie. Moet ik er wel bijzeggen dat dit een voorserie DVD is die ik van Phil (De maker van de Tacx DVD's) heb gekregen nadat ik wat dingen voor hem had uitgezocht voor zijn Amstel Gold DVD dus ik weet niet zeker of dit ook op de productie DVD staat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 28 nov 2008 14:04

lago d'Iseo staat ook op de productie-versie van Giro del Mortirolo (oude versie).
Afbeelding

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 28 nov 2008 18:54

[quote="soloist"]lago d'Iseo staat ook op de productie-versie van Giro del Mortirolo (oude versie).[/quote]

Oei die heb ik nog niet.
Ik zal eens gaan zoeken.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 28 nov 2008 21:57

[quote="jandoedel"][quote="simic"]Ja, maar weet je wat het is. In de winter spinnen heb ik niets op tegen. Maar in de zomer spinnen heeft voor mij dus echt geen zin. Je hebt het stikkes benauwd en je bent meer vocht aan het verliezen dan dat je effectief traint. En niet om stoer te doen, maar de meeste spinning instructeurs hebben bij ons een conditie van een oude dame:d. Spinning in de winter? Niks mis mee! Maar waarom spinning in de zomer als het lekker weer is en je lekker om 18h kunt vertrekken tot 22h? Ik zou wel weten waar ik voor zou kiezen:p[/quote]

Tsja, jouw keuze dus. Mijn gezinsleven laat het niet toe om zo vaak zo lang te gaan fietsen. En dat is mijn keuze. Er zijn trouwens oude dames bij de spinning die een betere conditie hebben dan menig jonge vent :D [/quote]

Niks mee dus. En ja, zeker hebben sommige dames een betere conditie dan een jonge vent, maar helaas is spinning soms niet helemaal eerlijk, men kan altijd de weerstand minder doen:d Enfin stomme discussie is dit....doe waar je zelf zin in hebt!

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 24 dec 2008 15:54

Beste,

Ik heb ervaring op zowel een spinningfiets als de Tacx Fortius.

Fietsen op de spinningfiets vond ik erg saai, ook had ik niet het "het goede fiets gevoel". Hét grote nadeel vond ik dat de weerstand alleen op gevoel afgesteld kan worden.

Hoe anders is het trainen op de Fortius.
Sinds november 2007 fiets ik 3 tot 4 keer per week op de fortius.
Lekker op de "oude" racefiets.

Elke drie weken krijg ik een schema van mijn trainer opgestuurd, invoeren en trainen maar! De resultaten stuur ik terug naar mijn trainer die de resultaten verwerkt in het nieuwe schema. Elke drie maanden heb ik ook een maximaal test. Sinds november 2007 heb ik enorme vooruitgang geboekt. Limburgs Mooiste ging over 150KM rood, 1,5 uur sneller in 2008!

Ik kan je de Tacx absoluut aanraden, wel moet je goed gemotiveerd zijn. De beloning is er naar.

Groeten en prettige kerstdagen en een gezond en fiets vol 2009



velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 24 dec 2008 20:03

[quote="Tour pretendent"]Beste,



Elke drie weken krijg ik een schema van mijn trainer opgestuurd, invoeren en trainen maar! De resultaten stuur ik terug naar mijn trainer die de resultaten verwerkt in het nieuwe schema.

[/quote]

Dat is mi. de beste combi die je kunt maken met een tacx.

Dan komen zowel de mogelijkheden van de tacx er goed uit en icm. een trainer ook (waarschijnlijk) een beter fiets rendement.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

kestrelfreak
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 okt 2008 20:45

kestrelfreak 24 dec 2008 22:32

Jaren geleden een rollenbank geprobeerd maar dat vond ik te geestdodend. De laatste winters een keer per week spinning, wat me goed bevalt (mits motiverende muziek). Sinds kort een Tacx Flow, en het valt me niet tegen. Een display op het stuur met lekker veel info, en gevarieerde programma's van de Tacx site maken het dat er zo maar anderhalf uur voorbij zijn.

Er weegt niets op tegen lekker buiten fietsen, maar als dat niet kan is zowel spinning als de Tacx een acceptabel alternatief. Wellicht kun je van iemand een exemplaar lenen om het eens te proberen.
Zijn hier nog Kestrel liefhebbers?

Plaats reactie