Verkiezing Renner van het jaar
weenie schreef:Boom is een klasbak maar het is wel heel moeilijk om te vergelijken met gesink. Wat zou boom dit jaar gedaan hebben in de vuelta??? Ik denk dat er wel een niveau verschil is in de wedstrijden die Boom heeft gereden en die Gesink heeft gereden!!!
Moeilijke keuze!!!
Wat zou Gesink gedaan hebben tijdens het WK veldrijden? Waar was Gesink tijdens het NK op de weg? Waar was Gesink tijdens het NK tijdrijden?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Boom is ook meer gefocust op 1 daagse wedstrijden , niemand kan zo naar een wedstrijd toe leven als hij ,maar wat Robert gesink dit jaar in de bergen en in de Ronde van Spanje heeft laten zien getuigd ook van grote klasse ,Hetzelfde geld voor terpstra ,langeveld en maaskant in de klassiekers .
Zoals De Hulk al aangeeft is het kiezen van een renner van het jaar is heel moeilijk. Waar moet je op beoordelen? Hoe hard hij kan rijden, hoe goed hij kan dalen, ... ?
Voor het pure fietsen hebben we jaarlijks meerdere verkiezingen: de verschillende kampioenschappen.
Boom staat voor mij op één omdat hij niet alleen goed is op de fiets maar ook de goeie instelling en motivatie heeft (waarmee ik niet zeg dat andere renners dat niet hebben). Vooraf zeggen waar je gaat winnen en het dan nog doen ook. Dat getuigt toch van klasse. Combineer dat met het behalen van 4 titels in één jaar en we hebben een winnaar voor de verkiezing.
Voor het pure fietsen hebben we jaarlijks meerdere verkiezingen: de verschillende kampioenschappen.
Boom staat voor mij op één omdat hij niet alleen goed is op de fiets maar ook de goeie instelling en motivatie heeft (waarmee ik niet zeg dat andere renners dat niet hebben). Vooraf zeggen waar je gaat winnen en het dan nog doen ook. Dat getuigt toch van klasse. Combineer dat met het behalen van 4 titels in één jaar en we hebben een winnaar voor de verkiezing.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Il Grasso schreef:Zoals De Hulk al aangeeft is het kiezen van een renner van het jaar is heel moeilijk. Waar moet je op beoordelen? Hoe hard hij kan rijden, hoe goed hij kan dalen, ... ?
Aantal overwinningen, daarmee is Boom ook een van de beste van de wereld. Ik zal ophouden. Ik ben gewoon te veel fan van die jongen; zijn kunnen en doen. En dat dan af gezet tegen de flegmatische Gesink...
Il Grasso schreef:weenie schreef:Boom is een klasbak maar het is wel heel moeilijk om te vergelijken met gesink. Wat zou boom dit jaar gedaan hebben in de vuelta??? Ik denk dat er wel een niveau verschil is in de wedstrijden die Boom heeft gereden en die Gesink heeft gereden!!!
Moeilijke keuze!!!
Wat zou Gesink gedaan hebben tijdens het WK veldrijden? Waar was Gesink tijdens het NK op de weg? Waar was Gesink tijdens het NK tijdrijden?
-----------------------------
Geen idee maar zonder afbreuk te doen aan larsboom. 1 NK tijdrijden. Het zit al in de afkorting NK. Dus alleen nederlanders en Thomas Dekker deed al niet eens mee. 2 WK veldrijden. Zit het woord veldrijden in. Heel leuk maar wordt maar in een paar landen op top nivo gedaan. En zelfs de meeste top renners uit die landen gaan de weg op (zo ook lars boom straks). Enige prestatie van een breed mondiaal nivo zijn volgens mij het WK tijdrijden voor beloften vorig jaar en de kleinere koersen die hij dit jaar reed.
Gesink reed daarintegen top klasseringen in topwedstrijden zoals LBL,WaalsPijl,Parijs-Nice en de vuelta. Tegen de absolute wereldtop op de weg (en die top is echt breder dan bij het veldrijden). Daarnaast een top 10 plaats op de weg en in de tijdrit bij de OS. Met alle respect voor BOOM want die zal nog heel wat laten zien op de weg maar dit jaar kies ik voor Gesink. Ondanks minder overwinningen.
-
- Forum-lid
Volgens mij heeft Gesink niet echt veel gewonnen, Boom echter wel en daar gaat het toch om. Als je wint ben je op dat moment de beste / slimste in die dicipline.
Als je zevende wordt kan best een hele goede prestatie zijn maar er zijn er nog steeds zes beter / slimmer.
Wie herinnert zich wie er zevende is geworden bij de OS tijdrijden? Ik zou het echt meer niet weten en ik vind het ook niet belangrijk.
Als je zevende wordt kan best een hele goede prestatie zijn maar er zijn er nog steeds zes beter / slimmer.
Wie herinnert zich wie er zevende is geworden bij de OS tijdrijden? Ik zou het echt meer niet weten en ik vind het ook niet belangrijk.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
campa=super schreef:Volgens mij heeft Gesink niet echt veel gewonnen, Boom echter wel en daar gaat het toch om. Als je wint ben je op dat moment de beste / slimste in die dicipline.
Nou winnen is inderdaad wel belangrijk en ik wil er ook voor waken om de prestaties van Boom te downgraden naar amateur nivo. Ik probeer alleen aan te geven dat het wel uitmaakt op welk nivo je wint/presteerd. Als iemand een cyclo wint is dat ook knap maar toch niet vergelijkbaar met iemand die net niet wint op het hoggste nivo....Dus winnen zegt niet alles. Iedereen kan bijna wel iets winnen al moet je er voor op te laag nivo sporten. Ik kan best winnen met hardlopen van kleuters.
Volgens mij wordt het veldrijden kwa prestatie onderschat, maar okee, de top is mider breed. Toch wordt Boom 4 op de lijst met meeste overwinningen, voor renners als Valverde. Goed, kwantiteit zegt niet altijd wat over de kwaliteit, maar tel bij die 13 overwinningen op de weg, veldritzeges erbij op; en dan vind ik dat best indrukwekend.
En je kunt toch beter beginnen met winnen, dan trek je dat vanzelf door naar een hoger Nivo. Gesink is nooit een veel winnaar geweest. Ik kan zelfs niet eens een wedstrijd bedenken waar hij ooit gewonnen heeft. Als Boom zijn winnaarsmentaliteit doortrekt bij de Pro-Tour ploeg, dan kunnen we nog wat beleven. Voor 2008 is hij wat mij betreft toch echt de beste! Zowel in het veld als op de weg!
En je kunt toch beter beginnen met winnen, dan trek je dat vanzelf door naar een hoger Nivo. Gesink is nooit een veel winnaar geweest. Ik kan zelfs niet eens een wedstrijd bedenken waar hij ooit gewonnen heeft. Als Boom zijn winnaarsmentaliteit doortrekt bij de Pro-Tour ploeg, dan kunnen we nog wat beleven. Voor 2008 is hij wat mij betreft toch echt de beste! Zowel in het veld als op de weg!
Geer schreef: Gesink is nooit een veel winnaar geweest. Ik kan zelfs niet eens een wedstrijd bedenken waar hij ooit gewonnen heeft.
Overwinningen Robert Gesink:
2006:
Settimana Ciclistica Lombardia: 3e etappe / jongerenklassement / eindklassement
Circuito Montanes: 6e etappe / eindklassement
2007:
Tour of California: jongerenklassement
Ronde v. Belgie: 4e etappe
Deutschland Tour: jongerenklassement
2008:
Tour of California: 3e etappe (koninginnerit) / jongerenklassement
Parijs-Nice: jongerenklassement