Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Floyd Landis

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 03 nov 2008 18:28

Met alle respect hoor, maar dat 'nieuwe wielrennen' vind ik ook erg relatief. Alles wat leuk fietste afgelopen tour deed mee aan het nieuwe wielrennen, maar puntje bij paaltje bleek dat ook niet zuiver. Snap dat het makkelijk is om alles wat nu goed presteert verdacht te maken, maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik het een hele leuke tour vond, maar paar maanden later waren we toch weer behoorlijk genaaid. En zo gaat het elke keer eigenlijk ook die keer met vino ,07'dacht ik, bijvoorbeeld.
Alstublaft.

simen
Forum-lid

simen 04 nov 2008 21:26

Ja ,daar moet je tegen kunnen.

Wielrenners leveren elkaar ook wel eens een streek om te winnen.
Dat is al eeuwen zo.
En dan vinden de kijkers het prachtig.
Nu wordt ook de kijkers af en toe een streek geleverd.
En dat is wennen!
Zij is ook tegen

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 04 nov 2008 22:42

Nou dat went wel hoor dont worry. Moet alleen men het niet onder het kopje 'nieuwe wielrennen'plaatsen want er is gewoon geen reet veranderd.
Alstublaft.

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 04 nov 2008 23:29

Verbaas me iedere keer weer dat pakkers op dit forum door enigen in bescherming genomen worden. Hij was 'genaaid' lees ik. Nee, wij worden genaaid. En volgend seizoen weer.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

sluit
Forum-lid

sluit 05 nov 2008 00:59

Een renner die "gepakt" wordt en weet dat hij schuldig is, gaat zijn complete vermogen van 2,5 miljoen dollar niet in rechtzaken steken...

Want ik kan niet geloven dat je je financiele zekerheid voor een jaartje of 15 (en dan reken ik dik boven modaal op jaarbasis) op het spel gaat zetten om "in ere hersteld te worden" terwijl je weet dat je fout zit. Dan pak je je verlies en ga je na 2 of 4 jaar weer lekker fietsen...

lior63
Forum-lid

lior63 05 nov 2008 08:09

Toegeven dat je grootschalig heb lopen liegen is voor velen moeilijker dan je hele vermogen opgeven.
Met name eerzuchtige mensen kunnen nooit fouten toegeven, en wie is er nu eerzuchtiger dan een topsporter?

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 05 nov 2008 17:08

Sluit schreef:Een renner die "gepakt" wordt en weet dat hij schuldig is, gaat zijn complete vermogen van 2,5 miljoen dollar niet in rechtzaken steken...

Want ik kan niet geloven dat je je financiele zekerheid voor een jaartje of 15 (en dan reken ik dik boven modaal op jaarbasis) op het spel gaat zetten om "in ere hersteld te worden" terwijl je weet dat je fout zit. Dan pak je je verlies en ga je na 2 of 4 jaar weer lekker fietsen...

Vind ik nogal suggestief. Hij is gepakt ,maar blijft vasthouden aan onschuld en smijt er een bak geld tegenaan. Dat maakt m opeens onschuldig/geloofwaardig(er)?
Alstublaft.

sluit
Forum-lid

sluit 05 nov 2008 19:48

b l a f f y schreef:
Sluit schreef:Een renner die "gepakt" wordt en weet dat hij schuldig is, gaat zijn complete vermogen van 2,5 miljoen dollar niet in rechtzaken steken...

Vind ik nogal suggestief. Hij is gepakt ,maar blijft vasthouden aan onschuld en smijt er een bak geld tegenaan. Dat maakt m opeens onschuldig/geloofwaardig(er)?

Ik vind het op zijn minst opvallend ja. Alle andere wielrenners heb ik niet zien procederen op deze manier. Die tekenen dat ze hun jaarsalaris in zullen leveren bij een positieve test en doen dat vervolgens gewoon niet.

Alles draait om geld, en als hij daadwerkelijk zelf uit de verboden pot heeft gesnoept en dan ook nog zijn vermogen er compleet doorheen jaagt dan is hij dus dubbel stom.

Maar ik kan het me moeilijk voorstellen, al sluit ik uiteraard niks uit.

Denken dat elke renner die betrapt wordt zelf de fout in is gegaan, is net zo suggestief. Naief zelfs. Je hebt als renner geen poot om op te staan als ze met een positieve test aan komen zetten. Wat zou jij doen als je zelf echt niks verkeerds hebt gedaan? Ik zou me radeloos voelen. En een radeloze indruk heeft Landis wel gemaakt volgens mij...

Theunisse bleek jaren later aan osteoporose te lijden, wat niet aantoonbaar was op het moment dat hij betrapt werd op een veel te hoog testosteron-gehalte, man bleek dus gewoon onschuldig te zijn bij die test. Wie zegt mij dat Landis ook niet iets in zijn lichaam heeft waar men nu nog geen zicht op heeft?

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 05 nov 2008 21:18

Uitzonderingen daar gelaten zullen de meesten iets hebben gepakt. Om de geloofwaardigheid van de uitslag te betwijfelen is enigszins gegrond, maar mag toch hopen dat zulke ingrijpende tests/uitslagen (behoorlijk) waterdicht zijn en goed gecontroleerd.

We zijn al zo vaak voor de gek gehouden dat ik me me moeilijk kan inbeelden dat ,na uitzonderlijk betere prestaties dan andere toppers tijdens een loodzware tour, iemand dat a) zomaar kan en b) als er dan wat gevonden wordt het iets 'anders' is.

Profs zijn verdacht goede acteurs en gaan over lijken om hun 'gelijk' te halen. Men wringt zich in alle bochten om een excuus te hebben (enkeling die toegeeft daar gelaten) en vandaar mijn sceptische houding jegens gebruikers.

Laatste wat ik erover kwijt wil tenslotte. Ze doen maar lekker en zetten hun eigen leven op het spel, maar mijn achterdocht zal voorlopig blijven.
Alstublaft.

geer
Forum-lid

geer 06 nov 2008 10:32

b l a f f y schreef:
Met alle respect hoor, maar dat 'nieuwe wielrennen' vind ik ook erg relatief. Alles wat leuk fietste afgelopen tour deed mee aan het nieuwe wielrennen, maar puntje bij paaltje bleek dat ook niet zuiver. Snap dat het makkelijk is om alles wat nu goed presteert verdacht te maken, maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik het een hele leuke tour vond, maar paar maanden later waren we toch weer behoorlijk genaaid. En zo gaat het elke keer eigenlijk ook die keer met vino ,07'dacht ik, bijvoorbeeld.

Als je een beetje hebt opgelet het afgelopen jaar weet je wat er bedoeld wordt met 'nieuwe wielrennen'. Het is meer als eufemisme bedoeld dan letterlijk. In de 'oude tijd' fietste iedereen achter Indurian en Armstrong, zij bepaalde ook voor een groot deel het koersverloop. Nieuwe, jonge of mindere renners haalden het niet in hun hoofd (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) om tegen de wil van de gevestigde orde te ageren. Dat is toch echt wel veranderd. Lars Boom doet gewoon wat hij wil. Dit soort mannen gaat dan hopelijk niet accepteren dat zij in een wedstrijd rijden met een figuur als Landis. Niet dat ze hem de berm in moeten duwen...

colnagostrada
Forum-lid

colnagostrada 06 nov 2008 10:38

Theunisse bleek jaren later aan osteoporose te lijden, wat niet aantoonbaar was op het moment dat hij betrapt werd op een veel te hoog testosteron-gehalte, man bleek dus gewoon onschuldig te zijn bij die test. Wie zegt mij dat Landis ook niet iets in zijn lichaam heeft waar men nu nog geen zicht op heeft?

ja dus alle wielrenners zijn clean ze hebben per toeval net iets tehoge waarden uit hun zelf?waarom dan maar 1x positief. moet landis gewoon ook bij postal positief tezijn geweest maar nee net na die etappe waar ik wel van genoten heb maar dat staat erbuiten

sluit
Forum-lid

sluit 06 nov 2008 13:28

colnago strada schreef:ja dus alle wielrenners zijn clean ze hebben per toeval net iets tehoge waarden uit hun zelf?waarom dan maar 1x positief. moet landis gewoon ook bij postal positief tezijn geweest maar nee net na die etappe waar ik wel van genoten heb maar dat staat erbuiten

Nee, het is duidelijk dat je het niet begrijpt. Je generaliseert nu. Ik ga er vanuit dat bijna elke wielrenner die gepakt wordt op doping schuldig is aan het gebruik ervan. Echter, ik snap niet dat een renner als Landis, als hij dus bewust iets gepakt heeft en dat dus van zichzelf weet, dan ook nog zijn ganse vermogen er door heen gaat jagen bij allerlei rechtszaken. Want als je weet dat je schuldig bent, dan valt daar in principe op geen enkele manier aan te ontkomen en is het dus ultradom om ook nog eens je pensioen in 2 jaar tijd op te maken.

En het verhaal over acteren van sporters die gewoon in ere hersteld willen worden: ik geloof niet dat je als acteur 3 miljoen wilt bijleggen om je gelijk te halen.

En dus nogmaals, voor de mensen die wat minder bedreven zijn in het begrijpend lezen: ik zeg niet dat Landis geen doping heeft gebruikt, ik heb er alleen in zijn geval wel mijn twijfels bij.

Plaats reactie