Verschil dure/goedkope remmen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Campa nemen uiteraard!!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
torpedo!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
![Afbeelding](http://www.corniel.nl/zzz/fora/smiley_campabinieri.gif)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het is mijn ervaring dat het duurdere spul vaak makkelijker te installeren is en makkelijker juist af te stellen.
De beleving van het remmen is grotendeels aan een goede installatie te danken; met de nadruk op de kabels en de blokjes. Het beste materieel kan slecht worden geïnstalleerd. Verkeerde kabellengte, te lang, te kort, daar begint het al mee.
Een correcte installatie met goedkoop spul kan ook prima werken.
De beleving van het remmen is grotendeels aan een goede installatie te danken; met de nadruk op de kabels en de blokjes. Het beste materieel kan slecht worden geïnstalleerd. Verkeerde kabellengte, te lang, te kort, daar begint het al mee.
Een correcte installatie met goedkoop spul kan ook prima werken.
Twee dingen zijn oneindig: het universum en de domheid van de mens, maar van het eerste ben ik nog niet zeker. (Albert Einstein)
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
ZorroI schreef:de zwarten schreef:torpedo!
Huh????
ewel, de wereldberoemde torpedo terugtraprem!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Afbeelding](http://hubstripping.files.wordpress.com/2007/09/exploded-view-fichtel-sachs-torpedo-duomatic-hub-small.jpg)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
![Afbeelding](http://www.corniel.nl/zzz/fora/smiley_campabinieri.gif)
Campagnolo spoken here:
"AHEAD OF ALL ITS COMPETITORS ON THE MARKET, CAMPAGNOLO HAS ALWAYS PAID PARTICULAR ATTENTION TO OBTAINING EFFECTIVE BRAKING IN ALL CYCLING CONDITIONS BY MODULATING FRONT BRAKING COMPARED WITH THE REAR.
Skeleton™ brakes have also been designed with this criterion: thanks to its double-fulcrum architecture, the front brake is able to grip the rim with around 70% of the total braking force; the rear brake, which only has a single fulcrum, stops the rear wheel from swerving – due to the lightening of the rear – thanks to the application of a force that is lower than at the front.
The single pin structure also makes it possible to save a few grams compared with the double-fulcrum one.
The analogy is obvious: think of the ABS on cars which prevents wheel locking when braking and think of all the safety this has provided. Differentiated Campagnolo® braking aims to give you the same safety on your bike."
www.campagnolo.com
Kortom, ik heb gemerkt dat mijn beide Centaur remmen uitstekend werken en je, i.c.m. de juiste velg en band, een zeer korte remweg bieden zonder de controle te verliezen. (vergeleken met mijn oude "Record" een heeel stuk stijver)
"AHEAD OF ALL ITS COMPETITORS ON THE MARKET, CAMPAGNOLO HAS ALWAYS PAID PARTICULAR ATTENTION TO OBTAINING EFFECTIVE BRAKING IN ALL CYCLING CONDITIONS BY MODULATING FRONT BRAKING COMPARED WITH THE REAR.
Skeleton™ brakes have also been designed with this criterion: thanks to its double-fulcrum architecture, the front brake is able to grip the rim with around 70% of the total braking force; the rear brake, which only has a single fulcrum, stops the rear wheel from swerving – due to the lightening of the rear – thanks to the application of a force that is lower than at the front.
The single pin structure also makes it possible to save a few grams compared with the double-fulcrum one.
The analogy is obvious: think of the ABS on cars which prevents wheel locking when braking and think of all the safety this has provided. Differentiated Campagnolo® braking aims to give you the same safety on your bike."
www.campagnolo.com
Kortom, ik heb gemerkt dat mijn beide Centaur remmen uitstekend werken en je, i.c.m. de juiste velg en band, een zeer korte remweg bieden zonder de controle te verliezen. (vergeleken met mijn oude "Record" een heeel stuk stijver)
Fiets... ook eens 11 speed!
Ik ben dus niet dol op Shimano, maar gebruik het al jaren.
Nu heeft mijn zoontje Campa en heb ik zelf BramBrakes op mijn fiets gezet.
Dus het bestaande vergelijkingsmateriaal is remmen van
105
Dura-ace
Campa Record
BramBrakes.
Verschil tussen 105 en Dura heb ik niet echt gemerkt behalve dat bij slecht weer dura toch wat gedoseerder remt (zelfde blokken)
Campa is zooooooomooooooiiiii, en remt ook fabuleus, niet alleen hard en goed, maar ook precies en gedoseerd.
De mooisten zijn voor mij toch echt BramBrakes in combinatie met Modolo Morphus shifters. Remmen doen ze geweldig en zien er erg exculsief uit; maar in de bergen zou ik toch uiteindelijk voor de Dura kiezen vanwege het dubbele draaipunt. Overigens is dat vooral omdat ik ze heb, anders zou voor mij 105 of Ultegra ook goed zijn.
Ik denk dat vanaf 105 naar boven er nauwelijks verschil is, behalve een groot stuk imago en ijdelheid, maar daar heeft de prediker al lang geleden voor gewaarschuwd.
Nu heeft mijn zoontje Campa en heb ik zelf BramBrakes op mijn fiets gezet.
Dus het bestaande vergelijkingsmateriaal is remmen van
105
Dura-ace
Campa Record
BramBrakes.
Verschil tussen 105 en Dura heb ik niet echt gemerkt behalve dat bij slecht weer dura toch wat gedoseerder remt (zelfde blokken)
Campa is zooooooomooooooiiiii, en remt ook fabuleus, niet alleen hard en goed, maar ook precies en gedoseerd.
De mooisten zijn voor mij toch echt BramBrakes in combinatie met Modolo Morphus shifters. Remmen doen ze geweldig en zien er erg exculsief uit; maar in de bergen zou ik toch uiteindelijk voor de Dura kiezen vanwege het dubbele draaipunt. Overigens is dat vooral omdat ik ze heb, anders zou voor mij 105 of Ultegra ook goed zijn.
Ik denk dat vanaf 105 naar boven er nauwelijks verschil is, behalve een groot stuk imago en ijdelheid, maar daar heeft de prediker al lang geleden voor gewaarschuwd.
Iemand ervaring met Tektro? Enne, laten we in dit verhaal vooral niet Sturmey Archer vergeten! En Weinmann, Mafac etc. Die oude center-pull remmen van Mafac remmen nog steeds geweldig!
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells