Een paar vraagjes over wedstrijden
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
Wheely, misschien is het ook handig om even te vermelden in welke omgeving bij welke plaats, je zit, misschien dat mensen dan iets weten van die wedstrijdjes.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
-
- Forum-lid
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40
27 Km/h gemiddeld in deze tijd van het jaar betekent boven de 30 Km/h wanneer het warmer wordt. Je progressie zal behoorlijk zijn, zeker wanneer je drie maal per week gaat fietsen.
Nu ben ik er al weer een tijdje uit, degenen die het beter weten dan ik zullen me vast wel corrigeren, maar is het niet zo dat je als 16-jarige een maximaal verzet mag hebben van 50x17? Of geldt dat niet voor KNWU basisleden?
Bij een wedstrijd moet je altijd even wennen, dat geldt ook voor de ervaren wedstrijdrijders de eerste keer in het seizoen. Even aankijken, kun je de bochtsnelheid aan, ben je koersvast, is je conditie goed genoeg om mee te kunnen, dat soort zaken.
Nu ben ik er al weer een tijdje uit, degenen die het beter weten dan ik zullen me vast wel corrigeren, maar is het niet zo dat je als 16-jarige een maximaal verzet mag hebben van 50x17? Of geldt dat niet voor KNWU basisleden?
Bij een wedstrijd moet je altijd even wennen, dat geldt ook voor de ervaren wedstrijdrijders de eerste keer in het seizoen. Even aankijken, kun je de bochtsnelheid aan, ben je koersvast, is je conditie goed genoeg om mee te kunnen, dat soort zaken.
Vanuit soest is Amersfoort een goeie optie: www.wveemland.nl, anders misschien met de auto (als het kan) naar amsterdam. Daar kan je eens meerijden op sloten. Daar zitten weinig bochten in, wordt niet nerveus gereden en kan je aan fietsen in een peloton wennen. Op Amersfoort is het vaak net ff wat lastiger.
Je moet gewoon gaan. Starten, aansluiten en eraf gereden worden... dat is het lot van 95% van de beginners. Na verloop van tijd ga je gewoon uitrijden en heb je heel snel door hoe leuk het eigenlijk is. Daarnaast leer je snel mensen kennen en hoef je ook niet altijd meer alleen te trainen.
Overigens zegt snelheid op de training niet veel. Als ik D1 training doe, haal ik een snelheid van rond de 30 gemiddeld. het interesseert me geen fluit of ik 32 per uur rijdt of 28. Ik wil namelijk gewoon binnen mn zones blijven. Trainen op harstlagzones is effectief en zegt veel meer over wat je kan dan trainen op snelheid.
Mocht je dus in de gelegenheid zijn: schaf een hartslagmetertje aan en laat je hartslagzones opmeten, dan kan je effectief trainen en zal je dit seizoen al een leuk seizoen kunnen gaan draaien.
Je moet gewoon gaan. Starten, aansluiten en eraf gereden worden... dat is het lot van 95% van de beginners. Na verloop van tijd ga je gewoon uitrijden en heb je heel snel door hoe leuk het eigenlijk is. Daarnaast leer je snel mensen kennen en hoef je ook niet altijd meer alleen te trainen.
Overigens zegt snelheid op de training niet veel. Als ik D1 training doe, haal ik een snelheid van rond de 30 gemiddeld. het interesseert me geen fluit of ik 32 per uur rijdt of 28. Ik wil namelijk gewoon binnen mn zones blijven. Trainen op harstlagzones is effectief en zegt veel meer over wat je kan dan trainen op snelheid.
Mocht je dus in de gelegenheid zijn: schaf een hartslagmetertje aan en laat je hartslagzones opmeten, dan kan je effectief trainen en zal je dit seizoen al een leuk seizoen kunnen gaan draaien.
Nu nog alleen op zaterdag... normaliter 13.00 uur de trimmers (aanrader als je nog nooit gereden hebt) 15.00 uur de licentiehouders.
Vanaf april ook op maandag en woensdagavond.
Het kost 3 tot 5 euro, afhankelijk of je een chip neemt of niet.
Vanaf april ook op maandag en woensdagavond.
Het kost 3 tot 5 euro, afhankelijk of je een chip neemt of niet.