Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Oortjes vanaf 2010 verboden.

goddaerio
Forum-lid

goddaerio 27 okt 2008 16:01

de oortjes zulle blijven in het peleton geloof mij geen enekele prof wielrenner zal zonder oortjes rijden.

Vraag dat maar na aan de echt prof wielrenners vooral eer je mer zo een toppic begint!!

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 27 okt 2008 16:04

Volgens mij bedoel je Knaven??
En er staan ook wat taalfoutjes in je bericht maar daar heb ik het maar niet over.
Hopelijk sprint je beter!
Niets is wat het lijkt..

sjefjanssen
Forum-lid

sjefjanssen 27 okt 2008 16:28

goddaerio schreef:de oortjes zulle blijven in het peleton geloof mij geen enekele prof wielrenner zal zonder oortjes rijden.

Vraag dat maar na aan de echt prof wielrenners vooral eer je mer zo een toppic begint!!

Als de uci en de bonden beslissen hebben de profs geen poot om op te staan.
Als ik met een topic begin moet ik dat toch zelf weten.Ik heb niks aan echte profs te vragen!
Dit is niet meer dan een topic waar iedereen haar of zijn mening kan uiten,meer niet.
Gr.Sjef

kers
Forum-lid

kers 27 okt 2008 19:41

Dan wordt ze wel leuk speelgoed afgenomen :)
wkers

simic
Forum-lid

simic 27 okt 2008 22:11

goddaerio schreef:de oortjes zulle blijven in het peleton geloof mij geen enekele prof wielrenner zal zonder oortjes rijden.

Sorry hoor, maar vooral de laatste opmerking vind ik nergens op slaan. Hij kan toch niet de profrenners vragen, hij opent een topic over dit intressante onderwerp. Ik zou het een verrijking vinden voor de wielersport zonder die oortjes. En waarom zal geen enkele prof zonder oortje willen rijden. Ik heb tich renners horen zeggen dat ze de oortjes maar niks vinden.

vivo
Forum-lid

vivo 27 okt 2008 22:44

Dan dus ook de terugkeer van de luidspreker op de auto tijdens tijdritten.

christoffel
Forum-lid

Gebruikersavatar christoffel 27 okt 2008 23:09

Nou nou, niet zo hoog van de toren blazen! Als je het topic niet boeiend genoeg vindt, lees en reageer je op iets anders. En dan graag wat zinvoller.

Trouwens, doe ons een lol en lees je berichten voortaan even na voordat je ze plaatst. Deze wemelt zo van de fouten dat het bijna onleesbaar is.
Gang is alles...

delirium
Forum-lid

delirium 28 okt 2008 13:52

Ik ben helemaal voor het afschaffen van oortjes. Het is misschien ouderwets, maar de koers is ook zo oud als de straat. Nu is het al te dikwijls eenheidsworst, met die oortjes. Als je vind dat oortjes een must zijn, kan je evengoed alle renners op een spintoestel zetten, en zien wie hoelang het hardste kan trappen en dan heb je ook de beste. Tel daarna ook de resultaten van de ploeg bijeen, giet alle data in een grafiekje, en je hebt de perfecte eerlijke winnaar.
Zonder oortjes moeten renners ook zelf beslissingen kunnen/durven nemen, en dat maakt de koers nog veel heroïscher dan ze nu soms is. Zeker de voorjaarsklassiekers in eigen streek, waar volgauto's nauwelijks kunnen passeren, en renners dus echt op zichzelf aangewezen zijn. Laat maar komen die hap.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 28 okt 2008 14:09

Misschien kunnen ze dan ook meteen de helft van al die dubieuze ploegleiders afschaffen, die vaak vanuit de volgwagen verantwoordelijk zijn voor de tactiek!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

edwin01
Forum-lid

edwin01 28 okt 2008 15:04

Aan de andere kant denk ik ook dat er door de oortjes een hoop nare ongelukken zijn voorkomen, doordat men de renners nu gewaarschuwd kunnen worden voor allerlei obstakels e.d.
Ook kan een renner zijn ploegleider nu snel op de hoogte brengen van materiaalpech, wat een eerlijkere koers oplevert.
Hoe mordicus sommigen ook tegen oortjes zijn, ik denk niet dat je ze nog weg krijgt uit het profpeloton.....

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 28 okt 2008 15:09

Oortjes veroorzaken koersvervalsing. Direkt verbieden en niet pas in 2010.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

bmiller
Forum-lid

bmiller 28 okt 2008 15:44

Ik zou het goed vinden om binnen de teams 1 aanvoerder aan te wijzen die een oortje in mag. Dan kan men wel waarschuwen voor eventuele ontsnappingen, obstakels, enz. Maar er wordt wel meer vrijheid geboden. De aanvoerders kunnen namelijk nooit allemaal vooraan zitten om hun knechten opdrachten te geven.

De communicatie gaat stroever = meer vrijheid om te koersen.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Plaats reactie