Maratona 2009
[quote="Daniel1975"][quote="rob74"] Iedere cycletours deelnemer stond in het tweede startvak (of je nu kon fietsen of niet). De wielren broek en trui van de DM krijg je gratis. Bij en-route sta je in het "achteraan-startvak" en krijg je alleen de wielren trui.[/quote]
Ik vind het nog steeds belachelijk dat er goede startplaatsen te koop zijn. Een plek voorin moet je verdienen. Nu houden je Jan Doedels die er hun plek hebben gekocht alleen maar de boel op. De DM organisatie zou er goed aan doen om netjes één lijn te trekken: startvak obv tijd zonder gekochte uitzonderingen.
[/quote]
Volledig akkoord! Gereden tijd zou de enige parameter mogen zijn. Lijkt mij ook logisch dat je bij een eerste deelname achteraan start. En dit met alle respect voor IEDEREEN die meedoet.
Tijdens de pre-registratie heb ik anderzijds geen opgave van m'n tijd of startnummer van vorig jaar moeten doen. Hoe brengt de organizatie dit in rekening?
Ik vind het nog steeds belachelijk dat er goede startplaatsen te koop zijn. Een plek voorin moet je verdienen. Nu houden je Jan Doedels die er hun plek hebben gekocht alleen maar de boel op. De DM organisatie zou er goed aan doen om netjes één lijn te trekken: startvak obv tijd zonder gekochte uitzonderingen.
[/quote]
Volledig akkoord! Gereden tijd zou de enige parameter mogen zijn. Lijkt mij ook logisch dat je bij een eerste deelname achteraan start. En dit met alle respect voor IEDEREEN die meedoet.
Tijdens de pre-registratie heb ik anderzijds geen opgave van m'n tijd of startnummer van vorig jaar moeten doen. Hoe brengt de organizatie dit in rekening?
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
ten eeste is gelukig niet iedereen zo dat ze hun troep overal neer smijten
ten tweede heb je met Italieaanen te maken die hun schoonmoeder nog verkopen (wat ook een hoop nederlanders graag zouden willen doen ) dus alles is te koop
en ten derde als je gewoon de gok wilt nemen via de gewone inschijving moet je niet gaan zeiken dat je uit gelood bent, en je koop niet je startvakplaats maar je nummer om mee te kunnen doen
ik stond ook dit jaar in het laatste vak en als je leuke tijd neer heb gezet heb je kans een vak op te schuiven
ten tweede heb je met Italieaanen te maken die hun schoonmoeder nog verkopen (wat ook een hoop nederlanders graag zouden willen doen ) dus alles is te koop
en ten derde als je gewoon de gok wilt nemen via de gewone inschijving moet je niet gaan zeiken dat je uit gelood bent, en je koop niet je startvakplaats maar je nummer om mee te kunnen doen
ik stond ook dit jaar in het laatste vak en als je leuke tijd neer heb gezet heb je kans een vak op te schuiven
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
[quote="JanJr"][quote="Daniel1975"][quote="rob74"] Iedere cycletours deelnemer stond in het tweede startvak (of je nu kon fietsen of niet). De wielren broek en trui van de DM krijg je gratis. Bij en-route sta je in het "achteraan-startvak" en krijg je alleen de wielren trui.[/quote]
Ik vind het nog steeds belachelijk dat er goede startplaatsen te koop zijn. Een plek voorin moet je verdienen. Nu houden je Jan Doedels die er hun plek hebben gekocht alleen maar de boel op. De DM organisatie zou er goed aan doen om netjes één lijn te trekken: startvak obv tijd zonder gekochte uitzonderingen.
[/quote]
Volledig akkoord! Gereden tijd zou de enige parameter mogen zijn. Lijkt mij ook logisch dat je bij een eerste deelname achteraan start. En dit met alle respect voor IEDEREEN die meedoet.
Tijdens de pre-registratie heb ik anderzijds geen opgave van m'n tijd of startnummer van vorig jaar moeten doen. Hoe brengt de organizatie dit in rekening?
[/quote]
Dat houden ze wel bij, wees gerust.
Ik vind het nog steeds belachelijk dat er goede startplaatsen te koop zijn. Een plek voorin moet je verdienen. Nu houden je Jan Doedels die er hun plek hebben gekocht alleen maar de boel op. De DM organisatie zou er goed aan doen om netjes één lijn te trekken: startvak obv tijd zonder gekochte uitzonderingen.
[/quote]
Volledig akkoord! Gereden tijd zou de enige parameter mogen zijn. Lijkt mij ook logisch dat je bij een eerste deelname achteraan start. En dit met alle respect voor IEDEREEN die meedoet.
Tijdens de pre-registratie heb ik anderzijds geen opgave van m'n tijd of startnummer van vorig jaar moeten doen. Hoe brengt de organizatie dit in rekening?
[/quote]
Dat houden ze wel bij, wees gerust.
Mijn opmerking over cycletours en de startvakken lijkt een aantal in het verkeerde keelgat geschoten te zijn. Dat was niet mijn bedoeling. Ik reed de DM in 2007 voor het eerst via en-route en startte vanuit het laatste startvak. Op basis van mijn tijd (6h36) zou ik dit jaar vanuit het derde startvak mogen starten. Via cycletours stond ik echter in het tweede startvak (onterecht dus). Ik reed dit jaar 6h02 en basis hiervan heb ik mijn tweede startvak dan wel weer verdiend.
Aan de ene kant is het belachelijk dat cycletours voor al haar deelnemers een goed startvak weet te regelen. Aan de andere kant is het ook weer handig. Als je de DM voor het eerst rijdt en je kunt goed fietsen dan is het prettig te weten dat je op slinkse wijze vooraan kunt komen te staan. Aan de andere kant is het gewoon niet eerlijk. Punt uit. Voor de minder begaafde goden onder ons is dat tweede startvak helemaal niet boeiend.
Mijns insziens zou de organistie er beter aan doen om meer startvakken te maken en iedereen naar niveau in te delen. Ook degene die via cycletours boeken!
Aan de ene kant is het belachelijk dat cycletours voor al haar deelnemers een goed startvak weet te regelen. Aan de andere kant is het ook weer handig. Als je de DM voor het eerst rijdt en je kunt goed fietsen dan is het prettig te weten dat je op slinkse wijze vooraan kunt komen te staan. Aan de andere kant is het gewoon niet eerlijk. Punt uit. Voor de minder begaafde goden onder ons is dat tweede startvak helemaal niet boeiend.
Mijns insziens zou de organistie er beter aan doen om meer startvakken te maken en iedereen naar niveau in te delen. Ook degene die via cycletours boeken!
Live fast; die young. mijn blog
[quote="rob74"]Mijn opmerking over cycletours en de startvakken lijkt een aantal in het verkeerde keelgat geschoten te zijn. Dat was niet mijn bedoeling. Ik reed de DM in 2007 voor het eerst via en-route en startte vanuit het laatste startvak. Op basis van mijn tijd (6h36) zou ik dit jaar vanuit het derde startvak mogen starten. Via cycletours stond ik echter in het tweede startvak (onterecht dus). Ik reed dit jaar 6h02 en basis hiervan heb ik mijn tweede startvak dan wel weer verdiend.
Aan de ene kant is het belachelijk dat cycletours voor al haar deelnemers een goed startvak weet te regelen. Aan de andere kant is het ook weer handig. Als je de DM voor het eerst rijdt en je kunt goed fietsen dan is het prettig te weten dat je op slinkse wijze vooraan kunt komen te staan. Aan de andere kant is het gewoon niet eerlijk. Punt uit. Voor de minder begaafde goden onder ons is dat tweede startvak helemaal niet boeiend.
Mijns insziens zou de organistie er beter aan doen om meer startvakken te maken en iedereen naar niveau in te delen. Ook degene die via cycletours boeken![/quote]
Daar ben ik het wel mee eens. Wie voor het eerst mee doet start in het laatste vak. Als je wilt opschuiven een volgend jaar moet je er maar voor rijden.
Maar helaas de commercie voert de boventoon inmiddels.
Aan de ene kant is het belachelijk dat cycletours voor al haar deelnemers een goed startvak weet te regelen. Aan de andere kant is het ook weer handig. Als je de DM voor het eerst rijdt en je kunt goed fietsen dan is het prettig te weten dat je op slinkse wijze vooraan kunt komen te staan. Aan de andere kant is het gewoon niet eerlijk. Punt uit. Voor de minder begaafde goden onder ons is dat tweede startvak helemaal niet boeiend.
Mijns insziens zou de organistie er beter aan doen om meer startvakken te maken en iedereen naar niveau in te delen. Ook degene die via cycletours boeken![/quote]
Daar ben ik het wel mee eens. Wie voor het eerst mee doet start in het laatste vak. Als je wilt opschuiven een volgend jaar moet je er maar voor rijden.
Maar helaas de commercie voert de boventoon inmiddels.
Weet iemand hoe het precies werkt met de inschrijving van groepen voor de loting ik begrijp dat je per 7 personen 1 lot krijgt met een maximum van 5 loten. Stel dat ik 14 mensen in wil schrijven dan krijg ik 2 loten. Als er dan 1 lot ingeloot wordt betekent dat dan dat alle 14 personen kunnen meedoen? Of 7 van de 14? En hoe zit dat dan met het wisselen van personen binnen jouw groep. Dat begrijp ik als maar de helft ingeloot wordt (bv 1 van de 7 die ingeloot was heeft knieklachten en kan worden vervangen door 1 van de 7 die uitgeloot was). Hebben vrouwen overigens een grotere kans om ingeloot te worden?
Ik heb in 2006 deel uitgemaakt van een groep van 10 vrouwen die mee heeft gedaan. We kregen 2 loten. We zijn toen met allemaal ingeloot (dus niet slechts met 7 oid). Wisselen kan idd tot een bepaalde datum en je staat idd minimaal in startvak 2.
Hoe zit dat dan precies met het wisselen? Als je met 10 mensen inschrijft en dan ook met 10 mensen wordt ingeloot hoe kun je dan wisselen binnen je groep? Of is het zo dat je als bijvoorbeeld 4 mensen uiteindelijk niet kunnen je 4 nieuwe mensen aan de groep toevoegd. Of bedoelen ze alleen het wisselen van startvlak.
De DM heb ik nog nooit gereden. Als ik erover lees is de teneur dat het meer dan uitstekend georganiseerd is maar ook nogal wat verhalen over startvakken. Ik krijg de indruk dat achteraan starten zo ongeveer hel op aarde is. Wat moet ik mij daar nu bij voorstellen?
Drukte als op de Croix du Fer bij La Marmotte, deze heb ik tussen 1995 en 2004 5x gereden, oude parcours dus. Of de Ballon de Servance aan het begin van Le Trois Ballons.
Als het inderdaad zo erg is als de indruk die ik krijg uit de verhalen kan ik dus beter andere cyclo's voor volgend jaar nemen.
Drukte als op de Croix du Fer bij La Marmotte, deze heb ik tussen 1995 en 2004 5x gereden, oude parcours dus. Of de Ballon de Servance aan het begin van Le Trois Ballons.
Als het inderdaad zo erg is als de indruk die ik krijg uit de verhalen kan ik dus beter andere cyclo's voor volgend jaar nemen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
valt best wel mee de eerste klim is wat aan de drukke kant maar je kan goed je eigen tempo omhoog rijden daarna heb je wel de ruimte,
maar je moet vooral genieten en niet stressen wand daar is de tocht niet voor bedoelt.
geniet van de omgeving en de helle beleving van de tocht
als je hem nooit gereden heb kan je er nooit een oordeel over geven en dat is ook weer jammer niet waar??? ge woon proberen in te schrijven ga je echt geen spijt van krijgen
maar je moet vooral genieten en niet stressen wand daar is de tocht niet voor bedoelt.
geniet van de omgeving en de helle beleving van de tocht
als je hem nooit gereden heb kan je er nooit een oordeel over geven en dat is ook weer jammer niet waar??? ge woon proberen in te schrijven ga je echt geen spijt van krijgen
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid