Pagina 2 van 3

Geplaatst: 15 mar 2011 00:46
door gekke_henkie
Ik heb zelf ook een 2008 setje. nu ca 20.000KM mee gereden, oa alpen en noorwegen ook 80+. nooit iets mee aan het handje geweest. bollen echt super. En de looks van het 3G spaakpartoon is echt super, zeker bij de Zonda, Eurus en Shamal

Geplaatst: 16 mar 2011 20:37
door Arjan
Kan mij hierbij aansluiten, heb ook een setje uit 2008. Daar zit nu 27000 km op. Gaan nog zeker een seizoen mee. Ben heel erg tevreden over deze wielen.

Geplaatst: 15 apr 2011 17:18
door baskoomen
Over dat onderhoud, hoe vaak moet je dit doen, en wat houd het precies in? moet het hele systeem uit elkaar, of is het een kwestie van smeer erin en klaar?

Geplaatst: 15 apr 2011 21:29
door jasperr
Gewoon 1 of 2 keer per jaar (afhankelijk van de intensiteit van het gebruik) de lagers goed schoonmaken en weer invetten met goed vet. Uiteraard eerst controleren of de lagers aan vervanging toe zijn.
Aan de spaken zou ik niets doen, tenzij de spaakspanning bijv. te laag is geworden of als er een slagje in de velg is gekomen. Zijn de velgen nog recht en is de spaakspanning goed dus gewoon van afblijven. ;)

Geplaatst: 15 apr 2011 22:04
door amclassic-fan
Als je niet veel in de regen rijdt kan is na 20k km de boel open halen vroeg zat.

Geplaatst: 21 apr 2011 00:39
door freccia
erg tevreden over deze wielen! rij er nu jaar of 3 mee, ook koersen. 1x valpartij mee gehad, voorwiel laten richten en weer als een zonnetje. Lopen mooi en strak, ook in afdaling. Is sowieso goede koop!

Geplaatst: 23 apr 2011 03:01
door gede
Ben ook heel erg fan. Absoluut het beste en meest betrouwbare wiel waar ik mee getraind heb. Ik ben er zo tevreden van dat ik ze graag mee overneem naar mijn nieuwe fiets. De nieuwe is wel 11 speed. Zijn de oudere versies (de mijne zijn dacht ik uit 2006 toen ze net uit waren) ook 11 speed compatibel?

Geplaatst: 23 apr 2011 22:20
door freccia
11 speed past op 10 speed body van campa.

Geplaatst: 09 mei 2011 00:44
door Einstein
jasperr schreef:Gewoon 1 of 2 keer per jaar (afhankelijk van de intensiteit van het gebruik) de lagers goed schoonmaken en weer invetten met goed vet. Uiteraard eerst controleren of de lagers aan vervanging toe zijn.
Aan de spaken zou ik niets doen, tenzij de spaakspanning bijv. te laag is geworden of als er een slagje in de velg is gekomen. Zijn de velgen nog recht en is de spaakspanning goed dus gewoon van afblijven. ;)


Kan iemand uitleggen hoe je bij de kogellagers komt ?

Geplaatst: 09 mei 2011 13:44
door alpdhuez53:15
Je moet even goed de gebruiksaanwijzing/tech-sheet lezen dan wordt het snel helder: je kan in ieder geval stelring loshalen door inbus los te draaien. Vervolgens met twee, ik dacht 10 mm, inbussen de conussen ed losdraaien waarna je bij de kogellagers kan. Erg eenvoudig. Let wel op de volgorde van de ringen, dat je die na afloop weer goed terugzet (of print gewoon ff de tech-sheet).

Geplaatst: 09 mei 2011 14:07
door Einstein
Alp d'Huez53:15 schreef:Je moet even goed de gebruiksaanwijzing/tech-sheet lezen dan wordt het snel helder: je kan in ieder geval stelring loshalen door inbus los te draaien. Vervolgens met twee, ik dacht 10 mm, inbussen de conussen ed losdraaien waarna je bij de kogellagers kan. Erg eenvoudig. Let wel op de volgorde van de ringen, dat je die na afloop weer goed terugzet (of print gewoon ff de tech-sheet).



Ik heb een mooi filmpje gevonden. Ik neem aan dat ik niet alle onderdelen moet demonteren zoals in dit filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=xM9SiZVYe_g

Geplaatst: 09 mei 2011 16:15
door marchisiocorsa
Freccia schreef:11 speed past op 10 speed body van campa.



Let er wel op dat de 11 speed krans aan de wielzijde meer overhangt dan een tien speed krans.

Afhankelijk van het wieltype kan het plaatsen van een dunne ring (0,5mm) vookomen dat je voldoende speling hebt.