Pagina 2 van 3

Geplaatst: 05 okt 2008 21:25
door daniel1975
TiesT schreef:En die werken NOG slechter:D. Dan maar mini V-brakes want dat werkt ook niet. Mischien dan toch van die remmen afblijven;)


Rob, V brakes remmen tenminste. Het vraagt alleen wat tijd en ervaring om die dingen af te stellen, want het gaat allemaal maar net. Maar als het werkt werkt het ook perfect.

Geplaatst: 05 okt 2008 21:30
door maus_1990
campa=super schreef:Correct me if i am wrong, maar "froglegs" zijn toch van die extra remhendels op het stuur die vooral in de cross worden gebruikt?
Wat heeft dat nu met remblokken te maken?


klopt ook, maar Frogglegs maakt ook van die "remhoeven". Zelf heb ik namelijk een orginele set Frogglegs erop zitten

Geplaatst: 05 okt 2008 21:51
door amclassic-fan
Daniel1975 schreef:
TiesT schreef:En die werken NOG slechter:D. Dan maar mini V-brakes want dat werkt ook niet. Mischien dan toch van die remmen afblijven;)


Rob, V brakes remmen tenminste. Het vraagt alleen wat tijd en ervaring om die dingen af te stellen, want het gaat allemaal maar net. Maar als het werkt werkt het ook perfect.


Met een fiets moet je sturen en niet remmen. De nadelen van de mini-V-brakes zitten vooral in de afstand van remblok tot de velg. Beter gezegd daar is geen afstand, waardoor er ook geen spraken is van mud clearance. Terwijl al die frogleg achtige remmen juist enorm veel ruimte tussen het blok en de velg hebben.

Geplaatst: 06 okt 2008 12:15
door wesley
Wellicht nog een optie, normale V-brakes met een STI-converter. Schijnt ook goed te werken, maar heeft net als de mini V-brakes weinig mud clearance.

Afbeelding

Geplaatst: 06 okt 2008 12:18
door hamebe
Wesley schreef:.... maar heeft net als de mini V-brakes weinig mud clearance.


Wat is eigenlijk een acceptabele mud clearance? 5 mm afstand?

Geplaatst: 06 okt 2008 14:37
door daniel1975
Amclassic-fan schreef:
Daniel1975 schreef:
TiesT schreef:En die werken NOG slechter:D. Dan maar mini V-brakes want dat werkt ook niet. Mischien dan toch van die remmen afblijven;)


Rob, V brakes remmen tenminste. Het vraagt alleen wat tijd en ervaring om die dingen af te stellen, want het gaat allemaal maar net. Maar als het werkt werkt het ook perfect.


Met een fiets moet je sturen en niet remmen. De nadelen van de mini-V-brakes zitten vooral in de afstand van remblok tot de velg. Beter gezegd daar is geen afstand, waardoor er ook geen spraken is van mud clearance. Terwijl al die frogleg achtige remmen juist enorm veel ruimte tussen het blok en de velg hebben.
Klopt, maar remmen hoort er nu eenmaal bij. De CX wereld is wat dat betreft redelijk conservatief. Elke crosser loopt wel eens te schelden op het gebrek aan remkracht en dosering.
Mudclearance is het enige echte probleem. Zolang het puur modder is gaat het goed, zodra je door grasvelden gaat rijden kan de boel vollopen. Het is het mij voor die anderhalve keer per jaar wel waard.

Geplaatst: 07 okt 2008 21:55
door vantuyl1
heeft iemand misschien een internet adresje in nederland, waar je frogleggs kunt bestellen?

Geplaatst: 07 okt 2008 22:30
door hamebe
van tuyl schreef:heeft iemand misschien een internet adresje in nederland, waar je frogleggs kunt bestellen?


volgens mij bij Salden

Geplaatst: 08 okt 2008 00:30
door daniel1975
van tuyl schreef:heeft iemand misschien een internet adresje in nederland, waar je frogleggs kunt bestellen?


Ik heb nog 2 setjes liggen die voor weinig weg mogen. Stuur maar ff PB als je interesse hebt.

Geplaatst: 08 okt 2008 11:57
door hamebe
Hamebe schreef:
Wesley schreef:.... maar heeft net als de mini V-brakes weinig mud clearance.


Wat is eigenlijk een acceptabele mud clearance? 5 mm afstand?


Iemand die er iets zinnigs over kan zeggen?

Geplaatst: 08 okt 2008 12:34
door amclassic-fan
Hoe meer is gewoon beter. Ter vergelijking, die mini-V's staan gewoon direct tegen de velg aan. Ook al heb je stijve wielen erin zitten dan nog rij je de velg heel veel tegen de remblokken aan.

Ik snap 't probleem niet met froglegs, ik ben nog nooit ergens tegen aangeknald omdat ik niet hard genoeg kon remmen. Iedereen staat altijd op tijd stil met die dingen. Je leert alleen wel een stuk beter vooruit kijken. Je gaat niet vollebak door trappen als je 50 meter verderop een scherpe bocht ziet.

Geplaatst: 08 okt 2008 13:29
door edwin01
Het is ook niet voor niks dat je op crossfietsen, zeker in het wedstrijdpeloton, 90% Froglegs of Spooky's ziet.