Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Associaties Colnago

gede
Forum-lid

gede 05 mar 2011 17:23

1. Museeuw en Tafi in de hel op hun Colnago's die qua design echt uitstaken boven de rest. Vanaf toen was ik fan :-)
2. Eigenlijk alleen maar goede. Ze waren mij als fan aan het kwijtspelen toen ze ook die monocoque aziatische toer opgingen, maar gelukkig beseffen ze dat ze zich kunnen onderscheiden door hun topmodel met de hand in Italië te bouwen.
3. Ik heb een Dream, een Eagle mountainbike en net een C59 in bestelling. Ze zijn prijs/kwaliteit te duur, maar voor mij gaat het een stukje om emotie en eigenheid.
4. sponsering wielerploegen

fizik
Forum-lid

fizik 06 mar 2011 12:07

1. Race, Italiaans, matige prijs-kwaliteit verhouding, aardige designs
2. Nee
3. Ik zal niet snel een Colnago aanschaffen. Voor hetzelfde geld koop je bij andere merken beduidend betere koersfietsen.
4. Sponsoring, beurzen, winkels, fietsmaten

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 07 mar 2011 15:06

Als iemand die de vragen beantwoordt eerst het topic heeft gelezen, zouden de antwoorden dan wel zuiver zijn?
"Goedemiddag, met Maurice de Hond. Waar gaat u op stemmen? De vorige tien mensen die ik heb gebeld stemmen allen op de PVV"
;)

alexwilier
Forum-lid

alexwilier 07 mar 2011 15:18

Lemoni schreef:Vraag 1. Wat voor associaties heb jij bij het merk Colnago?

Vraag 2. Welke ervaringen heb je ermee?

Vraag 3. Zou je een Colnago racefiets aanschaffen? Waarom wel/waarom niet?

Vraag 4. Welke reclame-uitingen van Colnago ken je, en hoe zou je deze beoordelen?

1 - Traditioneel, kwalitatief, hoog gewicht, Rabobank
2 - Geen ervaring mee
3 - Ja omdat de nieuwe frames een mooie combi zijn van traditie en moderniteit
4 - Geen

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 07 mar 2011 15:25

1. Groot en traditioneel Italiaans merk.

2. Geen. Nooit zo'n fiets gehad of op gereden.

3. Nee. Niet mijn smaak, prijzig, modellen spreken mij doorgaans ook niet zo aan.

4. Advertenties in de fiets- en/of wielerbladen. Advertenties waren (voor zover ik mij kan herinneren) kwalitatief/inhoudelijk niet afwijkend van wat je gemiddeld bij de grote merken aantreft.
60 x Ventoux

mannic05
Forum-lid

mannic05 07 mar 2011 15:36

1. Rabobank, Mapei, Erik Dekker, Sven Nys. Een van de bekendere italiaanse merken.
2. Geen
3. Ja ik zou er wel een willen hebben, maar dan een ouder frame zoals een dream of een master.
4. Vooral vroeger, de reclame in de bekendere tijdschriften van de dream frame's waar ik uren naar kon kijken.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 07 mar 2011 19:38

Vraag 1. Wat voor associaties heb jij bij het merk Colnago? Welke ervaringen heb je ermee?

Italiaans produkt, Johan Musseeuw,Tafi, Parijs-Roubaix, Mapei C40, kost veel geld
Zelf jaren op Colnago gereden CT1 en C50, prima fietsen vooral veel goede herineringen aan de CT1

Vraag 2. Zou je een Colnago racefiets aanschaffen? Waarom wel/waarom niet?

Jawel, als er echt weer eens een mooi licht frame op de markt komt en de financieen laten het toe waarom niet.

Vraag 3. Welke reclame-uitingen van Colnago ken je, en hoe zou je deze beoordelen?

Fietsbladen, sponsering profploegen, beurzen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 07 mar 2011 19:50

Vraag 4. Welke reclame-uitingen van Colnago ken je, en hoe zou je deze beoordelen?

1) Emotie, traditie, kwaliteit, uitstraling,
2) 16 Jaar met verschillende Colnago's gereden.
3) Mijn volgende fiets wordt 99,9% zeker terug een Colnago. Een Colnago heeft "iets" wat andere merken niet, of in mindere mate, hebben.
4) Beurzen, kalender, internet, profploegen.....
I know myself like no one else
Nothing to defend

roos69
Forum-lid

Gebruikersavatar roos69 07 mar 2011 19:53

1 - Italiaans, klavertje, Rabobank sponsor van vroeger.
2 - Ik heb een EPS frame maar die moet nog opgebouwd worden
3 - Ja, ik hou van recht-toe recht-aan modellen, geen golfjes enzo. Over het algemeen redelijk traditioneel qua model, degelijk. Geen trendsetter, loopt achter de 'innovators' aan. Objectief gezien te duur, zeker als je de adviesprijs betaald. Fiets voor de liefhebber.
3 - Eigenlijk alleen sponsoring van wielerploegen, das natuurlijk altijd goed voor de naamsbekendheid.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 07 mar 2011 20:37

Over het algemeen redelijk traditioneel qua model, degelijk. Geen trendsetter, loopt achter de 'innovators' aan. Objectief gezien te duur, zeker als je de adviesprijs betaald.
Komt toch aardig dicht in de buurt van de manier waarop ik tegen een golf aankijk :-) maar ik gok dat je op pinarello doelt (colnago met golfjes....)

roos69
Forum-lid

Gebruikersavatar roos69 08 mar 2011 07:41

Ik bedoel idd Pinarello ;)

Plaats reactie