Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Boogerd for president

sjefjanssen
Forum-lid

sjefjanssen 01 okt 2008 22:13

intersantos schreef:
sjefjanssen schreef:Technisch inzicht en ervaring is aanwezig.Met mensen omgaan kan hij ook.
Verder zal hij renners die in een dip zitten,moeten motiveren.
Of hij hard kan zijn en "nee" verkopen aan renners "afwijzen",zal moeten blijken.
Daarom zou ik willen zeggen:geef hem zijn kans.Hij verdiend het!!!

Zijn koersinzicht was nou niet bepaald briljant. Ervaring als coach/ploegleider is 0. En over in een dip zitten wet hij momenteel zelf alles. Ik denk dat hij totaal ongeschikt is als bondscoach.

Toch zou ik hem een kans geven.Met de renners die we momenteel hebben(behalve Geesink)is het toch onmogelijk prestaties op een WK neer te zetten.

spook
Forum-lid

spook 01 okt 2008 22:24

Ik denk niet dat Boogerd zichzelf dit moet aandoen, bondscoach worden. Doet je ploeg het goed dan ben je een held. Doet je ploeg het verkeerd, kijkt iedereen jou daarop aan. Daarnaast heeft Boogerd te weinig tactisch inzicht en beheerst hij het politieke spel onvoldoende. Als hij dit wel had gehad, zou hij allang aan de bak zijn als ploegleider, om het even bij Rabo of een andere ploeg.

Boogerd zou er beter aan doen zijn fietsevent (Boogies Extreme) uit te bouwen, hier en daar voor veel geld een clinic te houden en co-commentator en/of adviseur te worden.

En accepteren dat het leven als wielerprof voorbij is, desnoods met een goede mentalcoach.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een steengoede jongen, een echte sympathieke vent. Maar ik hoop niet dat hij zich verslikt in zijn zwarte gat. Dat hij eruit komt voor hij een zeurkeus wordt.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

simic
Forum-lid

simic 02 okt 2008 00:10

Persoonlijk denk ik ook niet dat hij een goede bondscoach zal zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik ken weining renners met een betere sympathie. Maar bij bondscoachschap komt meer kijken dan goede ervaringen. Hij kan beter bij een wielerteam aan de slag denk ik. Zo leerd hij dingen als niet wielrenner zijnde maar wel actief met het wielrennen bezig te zijn. Als renner reageer je soms anders in een koers dan een bondscoach.

alpe
Forum-lid

alpe 02 okt 2008 00:56

Volgens mij probeert ie alles aan te grijpen om maar niet in dat bekende gat te vallen...eerst een eventuele comeback suggereren, nu bondscoach! what's next

Voor de rest is het een goede gast, super om naar te kijken tijdens koersen!!
Sensa

woutre
Forum-lid

woutre 02 okt 2008 04:18

Het is ook gewoon balen voor hem dat hij niet z'n voorgestelde afscheid heeft gehad.
Misschien had dat ook wel gescheeld.
Wel triest om te zien dat zo'n groot sportman en persoon zo in de put komt, terwijl hij eigenlijk nu zou kunnen gaan genieten van een normaal leven.

lior63
Forum-lid

lior63 03 okt 2008 14:27

Woutre schreef:Het is ook gewoon balen voor hem dat hij niet z'n voorgestelde afscheid heeft gehad.
Misschien had dat ook wel gescheeld.
Wel triest om te zien dat zo'n groot sportman en persoon zo in de put komt, terwijl hij eigenlijk nu zou kunnen gaan genieten van een normaal leven.

Renners genieten niet van een 'normaal' leven, zij lijden er onder.

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 08 okt 2008 11:09

In plaats van bondscoach wordt het nu zesdaagse renner zo te zien:

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... html?p=7,1

Plaats reactie