Als de lagers eenmaal van de cranks af zijn dan is het "geen" probleem meer. De tools om dan de lagers zelf te vervangen heb ik wel/kan ik wel aankomen, alsmede goedkope lager-vervangings setjes......
Maar goed, misschien inderdaad maar het zekere voor het onzekere nemen en langs een Trek dealer en/of een goede FM gaan.
Campagnolo UT lagers verwijderen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Als het enkel om het verwijderen van de lagers gaat zou je hans van Hommes wielersport in Soest kunnen vragen ik weet dat hij de extractor voor het lager heeft liggen....
Tja jongens, bedankt voor jullie advies!
Het is echter aleen niet nodig om de lagers van de as te halen voor montage op een Madone.....
Ik dacht van wel, maar de lagers gaan gewoon op de as in "cups" van carbon (=1 met het bracket).
Kortom , in ieder geval bedankt!
Het is echter aleen niet nodig om de lagers van de as te halen voor montage op een Madone.....
Ik dacht van wel, maar de lagers gaan gewoon op de as in "cups" van carbon (=1 met het bracket).
Kortom , in ieder geval bedankt!
Gang is alles!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09
anniversary schreef:Ik dacht dat bij een frame met geintegreerde lagers de lagers gewoon op het trapstel mochten blijven zitten maar dat je de lagercups niet nodig hebt.
Dat is zoals ik dacht Composite.
Groetjes
Hallo,
ik heb ook een vraagje over de montage van de campa ultra torque: voor de montage heb je toch alleen een verlengde imbus sleutel nodig (voor de bevestigingbout) en een bracketsleutel nodig (voor de cups)?
ik heb ook nog een ander vraagje over de cups van de ultra torque van campa, als deze versleten zijn ( de lagers zitten toch in deze cups?)
moet je deze dan met een speciale lager verwijderaar vervangen (staat namelijk in de handleiding, wat me een beetje raar lijkt aangezien de lagers toch in deze cups zitten?), of kan je gewoon de xups losdraaien en er een nieuwe set opzetten?
ik heb ook een vraagje over de montage van de campa ultra torque: voor de montage heb je toch alleen een verlengde imbus sleutel nodig (voor de bevestigingbout) en een bracketsleutel nodig (voor de cups)?
ik heb ook nog een ander vraagje over de cups van de ultra torque van campa, als deze versleten zijn ( de lagers zitten toch in deze cups?)
moet je deze dan met een speciale lager verwijderaar vervangen (staat namelijk in de handleiding, wat me een beetje raar lijkt aangezien de lagers toch in deze cups zitten?), of kan je gewoon de xups losdraaien en er een nieuwe set opzetten?
koga kimera road 1k
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09
De lagers van campa UT zitten niet in de cups maar op de as van het trapstel,deze kunnen verwijderd worden met een pollietrekker.
Groetjes
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09
Ja met een verlengde inbus en een cupsleutel kan je het trapstel monteren.
Groetjes
Sharkman 1 schreef:Als het enkel om het verwijderen van de lagers gaat zou je hans van Hommes wielersport in Soest kunnen vragen ik weet dat hij de extractor voor het lager heeft liggen....
Mochten er meer mensen zijn met dit "probleem" ik heb de orginele campa extractor thuis liggen dus......