ventiel-pinnetje afgebroken
Wat zijn zoal de voor- en nadelen van die verschillende types ventielen? Behalve dat je met sommige bij de benzinepomp terecht kan zie ik geen reden om die verschillende modellen op de markt te hebben. Ik heb hier banden waarvan ik de druk niet kan meten omdat er een idioot ventiel op zit.
Twee dingen zijn oneindig: het universum en de domheid van de mens, maar van het eerste ben ik nog niet zeker. (Albert Einstein)
Berrre schreef:Wat zijn zoal de voor- en nadelen van die verschillende types ventielen? Behalve dat je met sommige bij de benzinepomp terecht kan zie ik geen reden om die verschillende modellen op de markt te hebben. Ik heb hier banden waarvan ik de druk niet kan meten omdat er een idioot ventiel op zit.
Waarom koop je die dan ook?
Een frans ventiel is smaller en daarom beter geschikt voor een racevelg.
Een frans ventiel werkt met een klepje dat de lucht binnenhoud en een autoventiel met een veertje. Daarom hoef je bij een autoventiel niets los te draaien en bij het franse ventiel moet je het klepje borgen, omdat de ontlastpin een uitwendig deel heeft itt dat autoventiel.
Een autoventiel is dus makkelijker in gebruik, direct op te pompen. Daarom zie je deze veelvuldig op bredere wielen zoals op mtb's
Een fransventiel is smaller en daarom beter toepasbaar bij racevelgen.
-Divo- schreef:Berrre schreef:Wat zijn zoal de voor- en nadelen van die verschillende types ventielen? Behalve dat je met sommige bij de benzinepomp terecht kan zie ik geen reden om die verschillende modellen op de markt te hebben. Ik heb hier banden waarvan ik de druk niet kan meten omdat er een idioot ventiel op zit.
Waarom koop je die dan ook?
Doe ik niet. Ze zaten al op die fiets bij aankoop. Toen had ik er niet op gelet. Nu dus wel.
Het zijn trouwens geen "franse" maar zogenaamde "Dunlop" ventielen of "klassieke fietsventielen". Bijzonder onhandig.
Bij de franse ventielen kan ik zonder probleem de druk meten.
Twee dingen zijn oneindig: het universum en de domheid van de mens, maar van het eerste ben ik nog niet zeker. (Albert Einstein)
0774 schreef:iets erin steken kan niet... dat wordt door de schroefdraad verhinderd.... en oppompen kan dus ook niet..... het zit geheel afgesloten....en ik kan er niet bij met een ander puntig voorwerp...
Alvast wél errug bedankt voor jullie meedenken!! en zo snel al!! HULDE !!
Ik heb het ook een keer gehad. Bij mij liep de band langzaam leeg (35 km) daarna vervangen, en de band opnieuw oppompen lukt niet.