Aluminium wedstrijdwielen tot 300 euro
-
- Forum-lid
Marchisio wielen. Kijk eens bij www.grifotrade.com. Marchisio zijn kwalitatief een stuk beter dan Mavic. goede naven en afneembare freewheels zonder gereedschap, makkelijk in het onderhoud. Wel iets duurder. Verder vind ik ze er gelikt uitzien.
Easton Circuit's zijn inderdaad aan te raden en voldoen aan al je eisen.
Fulcrum Racing 5 evolution voldoen niet aan al je eisen (platte spaken en niet zo'n hoge velg), maar zijn vrij goedkoop te krijgen (rond €175,-) en ik hoor van andere mensen die er ook op rijden en een stuk zwaarder zijn dan ik, ook alleen goede ervaringen.
Xtreme Aerowheels waren een tijdje geleden in de aanbieding bij Rose (de 2007 versie) voor €179,-. Of dit nog steeds zo is weet ik niet. Wel hebben deze wielen, zoals eerder ook al genoemd, platte spaken.
Fulcrum Racing 5 evolution voldoen niet aan al je eisen (platte spaken en niet zo'n hoge velg), maar zijn vrij goedkoop te krijgen (rond €175,-) en ik hoor van andere mensen die er ook op rijden en een stuk zwaarder zijn dan ik, ook alleen goede ervaringen.
Xtreme Aerowheels waren een tijdje geleden in de aanbieding bij Rose (de 2007 versie) voor €179,-. Of dit nog steeds zo is weet ik niet. Wel hebben deze wielen, zoals eerder ook al genoemd, platte spaken.
@ Hans Mol
Op dit forum lees ik dat de slappe Fulcrum wielen de "racing 5" zijn. Je gaat niet de racing 7 aanbevelen en de racing 1 en 3 zijn veel te duur en hebben platte spaken.
@ NIMP
Cosmic Elite hebben platte spaken. Goed lezen dus.
Verder zijn de ook problemen met de body van de EA70.
Wie weet of het mogelijk is om een DT SWISS naaf te combineren met een Mavic CXP 33 set. Dan heb je namelijk een sterk, stijf, niet al te zwaar, goed lopend en aero wiel.
Op dit forum lees ik dat de slappe Fulcrum wielen de "racing 5" zijn. Je gaat niet de racing 7 aanbevelen en de racing 1 en 3 zijn veel te duur en hebben platte spaken.
@ NIMP
Cosmic Elite hebben platte spaken. Goed lezen dus.
Verder zijn de ook problemen met de body van de EA70.
Wie weet of het mogelijk is om een DT SWISS naaf te combineren met een Mavic CXP 33 set. Dan heb je namelijk een sterk, stijf, niet al te zwaar, goed lopend en aero wiel.
Van de Circuits zijn er bergen en bergen verkocht, uiteraard hoor je dan wat vaker problemen als bij een wielset wat nauwelijks verkocht wordt.
Als je dat procentueel gaat bekijken vallen de problemen met Easton dus erg mee
Als je dat procentueel gaat bekijken vallen de problemen met Easton dus erg mee
Dat bedoel ik, en er zijn veel meer wielen met een alu body die ook iets invreten. Mijn Corima's doen het ook een beetje. Maar voordat je gaat spinnen ben je 10k km verder en dan is een keer een nieuwe body ook geen ramp.