Pagina 2 van 3

Geplaatst: 22 sep 2008 12:45
door razorblade
Marchisio wielen. Kijk eens bij www.grifotrade.com. Marchisio zijn kwalitatief een stuk beter dan Mavic. goede naven en afneembare freewheels zonder gereedschap, makkelijk in het onderhoud. Wel iets duurder. Verder vind ik ze er gelikt uitzien.

Geplaatst: 23 sep 2008 10:09
door adroit
Zoals hierboven al een keer vermeld is, zou ik gaan voor een setje Easton Circuit wielen.
Semi-hoge velg, ronde spaken en gegarandeerd tot 120kg

wielen

Geplaatst: 23 sep 2008 22:17
door jeroen1
Waarom noemt niemand een s de wielen van Ritchey Protocol ?
Prijs weet ik niet meer precies maar ik rijd er twee jaren al probleemloos mee.

Geplaatst: 23 sep 2008 23:07
door adne
Easton Circuit's zijn inderdaad aan te raden en voldoen aan al je eisen.
Fulcrum Racing 5 evolution voldoen niet aan al je eisen (platte spaken en niet zo'n hoge velg), maar zijn vrij goedkoop te krijgen (rond €175,-) en ik hoor van andere mensen die er ook op rijden en een stuk zwaarder zijn dan ik, ook alleen goede ervaringen.
Xtreme Aerowheels waren een tijdje geleden in de aanbieding bij Rose (de 2007 versie) voor €179,-. Of dit nog steeds zo is weet ik niet. Wel hebben deze wielen, zoals eerder ook al genoemd, platte spaken.

Geplaatst: 24 sep 2008 15:46
door fabian
En van de Easton circuit en EA70 hoor ik ook alweer bodyproblemen...

Geplaatst: 24 sep 2008 15:57
door teutoon
@ Hans Mol

Op dit forum lees ik dat de slappe Fulcrum wielen de "racing 5" zijn. Je gaat niet de racing 7 aanbevelen en de racing 1 en 3 zijn veel te duur en hebben platte spaken.

@ NIMP

Cosmic Elite hebben platte spaken. Goed lezen dus.

Verder zijn de ook problemen met de body van de EA70.

Wie weet of het mogelijk is om een DT SWISS naaf te combineren met een Mavic CXP 33 set. Dan heb je namelijk een sterk, stijf, niet al te zwaar, goed lopend en aero wiel.

Geplaatst: 24 sep 2008 16:57
door ilko
Problemen met de EA70? Wat bedoel je daarmee? Dat ze de neiging hebben tot invreten klopt, aangezien de body van alu is. Dat geldt echter niet alleen voor de Eastons. Voor de rest valt het volgens mij aardig mee.

Geplaatst: 24 sep 2008 17:23
door teutoon
Dat je de Redoute beklimt en halverwege sta je te spinnen.

Geplaatst: 24 sep 2008 18:57
door simic
teutoon schreef:Dat je de Redoute beklimt en halverwege sta je te spinnen.


Ik heb die wielen ook gehad, maar nooit problemen met het body gehad..

Geplaatst: 25 sep 2008 10:11
door adroit
Van de Circuits zijn er bergen en bergen verkocht, uiteraard hoor je dan wat vaker problemen als bij een wielset wat nauwelijks verkocht wordt.

Als je dat procentueel gaat bekijken vallen de problemen met Easton dus erg mee

Geplaatst: 25 sep 2008 16:39
door ilko
Dat bedoel ik, en er zijn veel meer wielen met een alu body die ook iets invreten. Mijn Corima's doen het ook een beetje. Maar voordat je gaat spinnen ben je 10k km verder en dan is een keer een nieuwe body ook geen ramp.

Geplaatst: 26 sep 2008 01:28
door teutoon
10k km? Ja totaal niet duurzaam dus dat spul. Na een seizoen kan je ze wegmikken als je ze ook in trainingen gebruikt.