Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vittoria Corsa Evo sc

pieterwillems
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:49

pieterwillems 17 mar 2011 22:36

ik heb er in van eyck 55 euro voor betaald ;)

en vind ze persoonlijk iets beter als de vorige vittorias

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 18 mar 2011 01:05

Hoi,

Dat is zeker geen slechte prijs maar naar mijn gevoel al net wat te veel voor een produkt dat zich nog niet bewezen heeft.

Zoals hoger op vermeld zitten er ook enkele intrinsieke nadelen aan verbonden en die nadelen alleen al houden me (en met mij vele anderen) bij mijn favoriete tube...

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

cornee
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2009 17:15

cornee 18 mar 2011 16:15

Zijn deze wel voor kasseien geschikt? Het profiel is identiek aan veloflex roubaix.
"gewoon hard trainen, en rusten......"

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 18 mar 2011 17:41

Hoi,

Waarom niet?
Alleen heb ik persoonlijk dan liever een iets bredere tube bij lagere bandenspanning. Voorasl dan voor het achterwiel.

Het profile is trouwens ook hetzelfde als bij de Veloflex Carbon.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

eric69
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 aug 2008 19:45

eric69 19 mar 2011 23:04

Hallo Frank,


Je geeft aan dat Vittoria deze sc-versie nauwelijks herstelbaar heeft gemaakt.
In welk opzicht dan wel???
Is het stootlint moeilijk te verwijderen of iets anders waardoor het repareren bemoeilijkt wordt?
Misschien kun je nog een kleine toelichting geven? Alvast bedankt!

Grtz. Eric

ps. Hoe is het eigenlijk met je zitvlakblessure van vorig seizoen? Alles weer ok?

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 20 mar 2011 01:43

Hoi,

Wat de SC betreft weet ik het niet zeker maar bij de nieuwe EVO reeks (de EVO II zeg maar) ondergaat het stootlint een behandeling die toelaat het stootlint mee te vulcaniseren in het produktieproces.

Door die vulcanisatie en de nabewerking (het kalenderen van het zichtbare deel van het lint) wordt enerzijds het bijzonder moeilijk om het lint te scheiden van de casing maar anderzijds is de totale hechting met het velgbed dan weer beter waardoor de rolweerstand wat lager wordt.

Je kan daar verder in detail op ingaan maar laten we maar zeggen dat wie de tube koopt zich zal moeten beperken tot het herstellen via het inbrengen van vloeibaar latex of afgeleide.

Gelukkig voor de verbruiker (en het wordt op deze manier wel echt een consumptie produkt) beperkt dit zich niet enkel tot de meestal niet bevredigend werkende spuitbusjes van Vittoria zelve maar de trend is wel gezet....

Hopelijk zonder algemene navolging maar er is toch wel dat positieve aspekt van het verminderen van de hysteresys effect. Met het nodige prijskaartje daaraan vastgeprikt...

Je kan hetzelfde netto resultaat bereiken (ttz een verminderde rolweerstand) door een tube te gaan verlijmen met b.v. Terokal 2444. Iets wat wel bekend is in het TT circuit en ook je tube kost bij vervanging.



P.S. Wat dat mooie eitje op de linkerbips betreft, da's ondertussen al twee jaar oud, de tijd vliegt, en da's goed genezen. Dat je dat onthouden hebt. :D
Hopelijk dit jaar weer 15.000km meer op die oude teller en dan wel met tubes van je weet wel welk merk. :p
Bedankt voor je bezorgdheid.

Ciao, we moeten dringend eens pmen, niet? ;)
Snobisme is een dure hobby...

janvdsande
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:21

janvdsande 05 mei 2011 12:49

Deze bandjes ook aangeschaft onlang vor 42 euro per stuk.. Wel wat prijzig maar ze rijden als echt super.... Beste ervaring tot nu toe, en heb banden in veel soorten en maten versleten..

Maar, toen ik de bandjes erop wilde leggen gisteren... Wat een drama... ik kreeg ze er zelf niet op... Met vader en buurman ff kwartiertje bezig geweest, ging erg moeizaam...

Wat zijn jullie ervaringen daarmee ?? En tips wellicht ?
Zie ook http://janvdsande.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer info en blog.

sjakie007
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mar 2007 19:06

sjakie007 06 mei 2011 23:08

Misschien eerst even zonder lijm op de wiel leggen en dan oppompen zodat de band zich wat uitrekt?

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 07 mei 2011 03:02

Hoi,

Ik heb wel de indruk dat het om bandjes gaat en niet om tubes.

Gaat het om een bandje dan forceer je liever niks. Met wat talcum poeder en de juiste muis van hand techniek lukt het wel.
Forceren icm met latex biba is nefast. Die combo ploft vroeg of laat toch.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 07 mei 2011 20:58

vaseline werkt ook wel om de velg/band combinatie erom te krijgen, heb ik ook gebruikt toen ik nieuwe bandjes om een wiel te leggen.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 08 mei 2011 02:32

Hoi,

Dat doe je liever niet.. Je wil echt geen vet tussen velg en band hebben.

Ciao, :)
Snobisme is een dure hobby...

flipkos
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2011 10:22

flipkos 25 mei 2011 15:35

Ik ben van plan om met de Open Corsa Evo Cx II de Marmotte te rijden. Dit in combinatie met latex binnenbandjes. Is dit een goed idee?
Normaal rij ik altijd met Michelin Pro Race III en gewone binnenbandjes, maar ik wil eens iets anders proberen. Volgens mij gaat me dat mentaal een boost(je) geven ;)

Plaats reactie