Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fietspompen test

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 27 mar 2011 21:30

gaisdergerman schreef:De quicker pro is ook niet heilig heb ik al wel gelezen. Heb een ligfietsenforum door zitten spitten en daar waren er een aantal enthousiast maar een heel aantal ook niet.

Ik denk dat ik hem binnenkort toch maar eens gaan proberen. Er zijn niet echt alternatieven naar mijn mening (klein en 8 bar halen).

edit: Ik heb hem net besteld.


Waar heb jij hem besteld en bericht anders je bevindingen over de pomp.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 27 mar 2011 22:15

Tweewielergroothandel.nl

Zodra ik de pomp binnen heb zal ik mijn ervaring in dit topic posten.

jeroen_nh
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 nov 2010 13:47

jeroen_nh 28 mar 2011 00:59

Heb zelf de Lezyne micro floordrive, misschien niet echt een pomp om makkelijk mee te nemen op de racer (rij zelf met camelbag rugzak combo) maar pompt wel redelijk makkelijk door tot de 8bar.

Lezyne micro floor

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 28 mar 2011 10:13

gaisdergerman schreef:Tweewielergroothandel.nl

Zodra ik de pomp binnen heb zal ik mijn ervaring in dit topic posten.



Bedankt!
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 08 apr 2011 19:04

Even een update:

Heb het pompje deze week pas binnen gekregen en meteen getest. Kreeg met geen mogelijkheid 8 bar in mijn wielen (max 5 bar). Vandaag gaat de pomp dus weer terug.
Tweewielergroothandel was verbaasd en dacht dat er iets mis is met de pomp. Als dit het geval is sturen ze een nieuwe op en anders krijg ik mijn geld terug. Ik hou jullie dus op de hoogte.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 08 apr 2011 19:43

Jammer van de pomp. We horen het graag hoe het afloopt
bedankt
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5512
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 08 apr 2011 19:48

Tja het is volgens mij ook gewoon onmogelijk om met een handpomp de 8 bar te halen. Maakt niet uit welke pomp, de constructie kan het wel aan, maar je kan zelf met geen mogelijkheid genoeg kracht op zo'n klein ding zetten. Maar als ik hem nodig heb kan ik met 5 bar nog gemakkelijk thuiskomen, voor dagelijks gebruik is het natuurlijk geen doen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

trek69
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 mei 2006 00:11

trek69 09 apr 2011 22:40

Heb een blackburn fietspomp met 2 standen. High- en low pressure. Op low pressure pompt ie kleine hoeveelheden lucht per slag, dus je pompt je een slag in de rondte. Maar kom wel zonder al te veel moeite aan 8,5 bar. En het is nog een een klein pompje ook.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 10 apr 2011 10:40

the student schreef:Tja het is volgens mij ook gewoon onmogelijk om met een handpomp de 8 bar te halen. Maakt niet uit welke pomp, de constructie kan het wel aan, maar je kan zelf met geen mogelijkheid genoeg kracht op zo'n klein ding zetten. Maar als ik hem nodig heb kan ik met 5 bar nog gemakkelijk thuiskomen, voor dagelijks gebruik is het natuurlijk geen doen.


Zoals ik al eerder in dit topic zijn een road drive M haalt dit zeker wel.
En ben trouwens eigenlijk wel benieuwd hoe een road drive L het doet
iemand ervaringen met de L niet dat ik hem wil kopen is me te groot maar toch wil ik wel eens weten of die over de 8,5 bar haalt
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 12 apr 2011 01:05

Trek69 schreef:Heb een blackburn fietspomp met 2 standen. High- en low pressure. Op low pressure pompt ie kleine hoeveelheden lucht per slag, dus je pompt je een slag in de rondte. Maar kom wel zonder al te veel moeite aan 8,5 bar. En het is nog een een klein pompje ook.


Die heb ik 1 dag gehad op aanbevelen van de fm. Ik heb hem direct weer terug gebracht. Na 5 bar houd het echt op. En naar mijn idee ben ik geen slapjanus ofzo. Controleer het maar een keer met een voetpomp. No way dat je 8 bar haalt.

kweekel
Forum-lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26 okt 2006 21:38
Locatie: Annen (drenthe)

kweekel 12 apr 2011 01:15

Heb een Barbieri in titanium uitvoering. Je pompt je echt een ongeluk (heeft een erg kleine slag), maar je haalt wel prima de 8 bar. Heb ook een Micro Pocket Rocket gehad (DX?). Die haalde dat absoluut niet (misschien net 5 ofzo).
Jan

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 12 apr 2011 09:50

Waar blijft de ideale pomp?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Plaats reactie