Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
masterb
- Forum-lid
masterb
16 sep 2008 20:49
Trudie schreef:Jij gaat er dus van uit dat iedereen positief is over Craft??? Ik denk dat de TS ook graag afwijkende meningen wil horen, dus bijvoorbeeld dat Odlo (of andere merken) veel beter is/zijn. Vandaar dat ik dus even Odlo naar voren breng om de discussie wat te verbreden. Als dat niet mag....sorry hoor.
Rustig maar...het is in iedergeval niet gek dat er alleen reacties over craft zijn.
Ik ga er zeker niet vanuit dat iedereen positief is over Craft als ik dat zelf niet helemaal ben. Ik denk dat deze man zijn keuze al heeft gemaakt na het lezen van deze reacties. Over Odlo en Ultima en Falke...ik sta open voor andere suggesties mits goed verkrijgbaar.
-
trudie
- Forum-lid
trudie
16 sep 2008 20:53
Ik vergat de smiley en als je je eigen bericht bewerkt, kun je niet meer de smiley toevoegen. Nu dan maar:
Dat je dus niet denkt dat ik snel bent aangebrand of zo.:p Je kent me toch?;)
-
-divo-
- Forum-lid
-divo-
16 sep 2008 21:03
Ik heb een paar shirtjes van Brynje die bevallen me goed. Echter de versie die ik gebruik zijn voor gewoon tot kouder weer voor extremer koud weer zijn er ook nog andere versies.
Dat is dan ook waar je op moet letten bij aanschaf: de functionaliteit voor een bepaald weertype/temperatuur.
-
kilometervreter
- Forum-lid
kilometervreter
17 sep 2008 12:31
Trudie schreef:Ik zie alleen maar Craft als reactie. Wat vinden jullie van Odlo??
Odlo valt ruimer en zelfs een met maat kleiner sluit het niet altijd goed aan als Craft. De singlets althans. Die van Odlo met lange mouwen ben ik wel tevreden over en sluiten wel nauw aan. Odlo is minder geschikt voor het fietsen aangezien ze geen langer achterstuk hebben in tegenstelling tot Craft.
Rapport cijfers:
Craft 10
Odlo 8
andere merken thermo-/zweethemden:
helly hansen 7
briko 7
nike 7
dhb 6
decca = bagger
-
ilko
- Forum-lid
ilko
17 sep 2008 14:51
Craft is wel top qua pasvorm, duurzaamheid en isolerende eigenschappen. Zou er zeker een met lange mouwen kopen voor in de winter. Mijn ervaring is dat zeker op de fiets je armen eerder te koud dan te warm zijn. Voordeel van Craft vind ik dat ze zo goed werken (mits je de juiste lagen combineert) dat ze goed werken als het koud is en nooit teveel werken als het wat warmer is.
Heb net twee Helly thermo's erbij. Die vind ik ook erg goed, maar zijn duidelijk meer op warmte gericht. Gebruik ze ook met name met zeilen.
-
sprintbom
- Forum-lid
sprintbom
17 sep 2008 16:35
Iedereen bedankt voor de info.
-
tr1969
- Forum-lid
tr1969
17 sep 2008 16:37
Voor mij staat Craft ook met stip boven aan.
Nike zit strakker, is wat gladder maar is toch minder prettig, blijft natter.
Craft is ook met spinning ideaal !
Anima Sana in Corpore Sano
Canyon Grail
-
ghisallo
- Forum-lid
ghisallo
17 sep 2008 20:39
Gebruik Craft overal voor: hardlopen, spinning en wielrennen!!!
Ik heb geen betere kunnen vinden. Heb 1 met lange mouw en mouwloos.
De mouwlose heb ik het hele jaar aan en als het egt koud wordt dan doe ik de lange mouw aan
grttzz Ghisallo
-
-divo-
- Forum-lid
-divo-
17 sep 2008 20:57
Niemand hier ervaring met Brynje??
Ik heb geen recente ervaring met Craft maar in het verleden wel gepast maar toen niet optimaal passend. Mijn schouderbreedte in vergelijk met de rest van m'n lichaam is vrij breed en Craft zat daarbij niet goed. Pasvorm is dus relatief.
De Brynjes die ik gebruik reguleren lichaams warmte erg goed en geven vocht erg snel af. Het spul komt uit Noorwegen geloof ik.
Voor het eerst kennis mee gemaakt bij m'n FM overigens. "Van der Velden Wielersport" in Lekkerkerk.
-
herera
- Forum-lid
herera
19 sep 2008 00:55
Sprintbom schreef:Iedereen bedankt voor de info.
Zo makkelijk kom je er nog niet vanaf. Als we dan toch nog ff voortborduren, mijn ervaring en tips.
Ik heb 2 mouwloze Pro zweethempjes van Craft, echt top!!, gebruik ze vooral in de zomer. Daarnaast 2 AGU Coolfree T-shirts, deze bevallen ook prima gebruik ze ook regelmatig met wat koudere omstandigheden, nadeel vind ik, ze ruiken wat sterker na flinke transpiratie wanneer ze zijn opgedroogd. In de Winterdag gebruik ik vaak de (veel goedkopere) Viloft thermoshirtjes, zowel korte als lange mouw(deze zijn regelmatig in de aanbieding bij het Kruidvat). Deze bevallen prima ondanks dat ze naar mijn idee het vocht minder snel afvoeren. Tevens zijn deze laatste ideaal voor in bed in de winterdag. Gooi de shirts overigens nooit in de droger, hiermee verleng je de levensduur, alhoewel de Viloft shirtjes op den duur wel wat gaan lubberen.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
-
-divo-
- Forum-lid
-divo-
19 sep 2008 01:12
Lijkt mij handiger als je daar dan een apart topic voor maakt ipv in een onderkleding topic te posten . . . . .