Composite schreef:@Timo: en geloof je nou echt dat wanneer Gunther Mai er zoveel tijd en geld tegenaan gooit dat hij het zal zeggen als hij hem klote vind rijden??
Kijk, uiteraard is het goed voor de rest van de industrie als er iemand is die de bakens vwb technische haalbaarheid verzet, maar een allemans/alledaagse fiets is dit natuurlijk niet.
Om maar eens wat te noemen:
- slechts 6/7 kransjes achter (ook nog eens boterzacht alu..)
- fibre-lyte voorblad (lekker stijf hoor in de sprint..)
- " wet noodle" stuurtje
- matig remmende velgen/remmen combi
- geen bidonhouders (o ja, Gunther drinkt niet, dat is lichter..)
- lekker zacht carbon zadeltje....mmmh!!
- geen STI (althans niet voor voorbladen), so 1970's..
- nauwelijks stuurlint, ook comfortabel
Dus laten we nu eens ophouden met het altijd roepen: " Ja hoor Gunther zelf rijd er heeeel veeel kilometers op, het is echt een fiets die je zo kan gebruiken..."
Ja, hij zal er zelf wel kilometers op maken, maar dan wel incluis alle beperkingen die de fiets met zich mee brengt (ik zou hem de Angliru in beestenweer wel eens willen zien afdalen op topsnelheid met dit ding..)
Dat is uiteraard niet zo, ik bedoel vwb stijfheid, comfort, betrouwbaarheid, duurzaamheid, veiligheid en alledaagse bruikbaarheid voldoet deze fiets gewoon niet!!
Of je moet alle nadelen en beperkingen van deze fiets op de koop toe nemen, en zelf Gunther Mai heten (en dus zelf ook onder de 3 kilo wegen, nooit je wewrkplaats uitkomen, wereldvreemd zijn en toch bij hoog en laag volhouden dat je fiets eeeerrrug bruikbaar is..).
Ik zou het veel knapper vinden wanneer Gunther Mai (of wie dan ook..) er in zou slagen om een fiets te bouwen waar ook mensen van 90 kilo op zouden kunnen rijden (zonder gevaar etc.) en die toch rond de (laten we zeggen) 4,5 kilo zou wegen. Kijk dan ben je bakens aan het verzetten!!
Aan nep-fietsen die in de Real world (dus niet op planeet Gunther alleen) slechts zeer beperkt bruikbaar zijn heeft niemand iets.
Allemans/alledags fiets... pfff. Wat een gezeur, Composite. Echt Nederlands gezeur. Ik zie geen enkele fietser de Angliru afdalen in regenweer, irrelevant gezeur. Het is echt nooit goed. Nooit. Ga fietsen, dan kan je misschien je ei ergens kwijt (zeg eens recht in Gunther zijn gezicht wat je hier zegt, jaloers is je reactie, stikjaloers). Ik kan heel je commentaar zin voor zin afbreken, maar dan sneuvelen er nog meer bomen door mijn gezaag.