Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
danoontje
- Forum-lid
danoontje
16 sep 2008 11:19
Net een Trek..
Anima Sana In Corpore Sano.
-
camu
- Forum-lid
camu
16 sep 2008 17:24
Livio Livius, de prijslijsten die daar staan zijn van 2008 en 2007, niet van 2009.
-
adroit
- Forum-lid
-
Contact
adroit
16 sep 2008 17:40
prijslijst Cube 2009
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
16 sep 2008 17:50
Programma ziet er zeer fraai uit, helaas ontstijgt het merk Cube nog steeds de mentaliteit van een MTB leverancier niet (zie ook de afhandeling van de vork klachten).
Wat mij betreft dus een dikke plus voor de ontwerpafdeling maar tot op heden een hele dikke min voor sales/aftersales. Overall zou ik liever een merk kiezen dat 100% achter het produkt staat en dat gelooft in wat ze verkopen en dan die iets mindere looks maar voor lief nemen.
-
adroit
- Forum-lid
-
Contact
adroit
16 sep 2008 19:47
Kwestie vorken,
Ook ik heb met Cube gebeld en kreeg te horen dat het eigenlijk te snel op de website is geplaatst zonder dat ze vooraf een plan hadden omtrent vervangingsvorken, logistiek etc.
Ze zijn (zeggen ze) achter de schermen druk bezig om met een gedegen aanpak te komen.
Wordt vervolgd
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
16 sep 2008 22:46
Te snel met melden? die vork vormt echt een risico en je haalt ze met een noodgang terug of je doet of je neus bloedt en meld niets, een grijs gebied bestaat eigenlijk niet en halve info naar de klant verkopen kan in deze branche gewoon niet (maar volgens mij zijn we het daar onmiddelijk over eens). Rose en Cervelo maar bijvoorbeeld ook Syntace gaven aan hoe het hoort, cube heeft het in deze helaas niet helemaal begrepen (of haar logistiek/afdeling communicatie niet op orde).
-
IBAN
- Forum-lid
IBAN
16 sep 2008 23:38
Prachtige fiets maar het blijft een Cube................red bull, canyon of welke duitser dan ook. goede fietsen allemaal, en tegenwoordig zien ze er ook nog wel redelijk uit. Maar ze blijven toch een beetje dat KIA syndroom houden. Zeg maar: net niet.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
16 sep 2008 23:45
Ben ik het niet helemaal mee eens, ken geen merk wat alleen maar mooie frames maakt, zelfs bij de duurste merken zitten er optische/technische missers in het programma. 99% van de fietsers heeft een racefiets om te gebruiken en geld speeld vaak een balangrijker rol dan emotie (op enkele freaks uitgezonders)
Ik zet veel liever een uitgebalanceerde fiets (met een frame zonder status) op de weg dan een overprijsd "smaakvol" frame met voor de rest een budget afmontage.
Canyon CF vindt ik persoonlijk een van de meest geslaagde frames voor 2008 en qua uitstraling (no nonsense) en nog wat punten op een veel hoger plan dan een aantal frames die gemakkelijk het dubbele kosten.
-
speric
- Forum-lid HC
speric
16 sep 2008 23:51
Ik vrees alleen dat er minder mensen op de uitgebalanceerd fiets gaan zitten, dan de mooie..
Het gaat hier ook niet over een smaakvol frame met budget spullen, maar of het de mensen aanspreekt (cube) en dus intussen echt een merk is geworden, of dat mensen toch nog liever naar een Trek, gazelle, giant grijpen.
En de missers.. tja, waarom zouden we alles bij 1 merk moeten vinden.. tenzij ..
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
17 sep 2008 00:43
Ik hou niet van rood, maar dit vind ik qua uitstraling een prachtig frame! Lekker subtiel zo zonder grote decals en de ranke, staande achtervork. En zeker zo zonder al te forse balhoofdbuis als bij bv Canyon en Cervelo. Ook een mooi verloop van balhoofdbuis naar vork. Dat is bij de Canyon CF IMO ook een stuk lelijker.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
17 sep 2008 11:04
"Ik vrees alleen dat er minder mensen op de uitgebalanceerd fiets gaan zitten, dan de mooie.. "
Hier misschien niet maar als je in absolute verkoopaantallen kijkt (zeker wereldwijd) Staan Giant (met een km voorsprong) dan nog een heleboel merken en dan pas met een straatlengte achterstand die hier regelmatig genoemde "smaakvolle" producenten van frames (zie het maar als Shimao dat in absolute aantallen campa heel ver achter zich laat en enkel in discussiefora last heeft van merken als campa....
Wil je als merk een speler van belang worden die ook op de lange termijn een speler van belang worden dan zul je ook komplete fietsen moeten leveren en bij voorkeur volumemodellen moeten leveren.
Cube heeft dit al heel vroeg gesnapt, is sterk met haar mountainbikes en de volumemodellen in het race segment. Echter elk jaar komen me ze met zeer fraaie topmodellen die al snel uitverkocht zijn. In dit segment worden gewoon andere eisen gesteld en dat deel hebben ze gewoon nog niet goed genoeg onder controle.... (voor de rest niets tegen cube, heb zelf een GTC en daar is niets mis mee.....)