Alles over vakanties op én met de fiets

Klimmen-Banneux-Klimmen 2011

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 02 mar 2011 00:13

Net ingeschreven... Nummertje duizendennogwat, dus dat gaat redelijk rap.
Ben benieuwd naar de tocht, ik wilde al vaker mee doen maar op de een of andere manier is het er nooit van gekomen.

Wordt een lekkere maand trouwens; hel van het mergelland, agr en kbk achter elkaar.
Als dat de vrouw maar goed vindt?!?!
;-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

whocares
Forum-lid

whocares 02 mar 2011 07:25

Versnellingen , dat blijft altijd een persoonlijke zaak . Het hangt van diverse zaken af .
De Cornesse is 1 km lang een kreng die dan niet onder 10 % zakt en een max heeft van 18 % . Je hebt dan net de pauze achter de rug , wat soms ook niet echt meehelpt .

Voorbeeld: 1 km klimmen tegen een tempo van 10 km/u , dan ben je 6 minuten aan het harken om je verzet rond te krijgen en al je kracht aan het te gebruiken om boven te komen . Ben je dit niet gewend of heb je kracht niet , het doorzettingsvermogen niet dan wordt het lopen en dat is eigenlijk net zo zwaar.
Je ziet tijdens die klim gewoon dat verschillende personen het niet kunnen of het niet kunnen opbrengen om pijn te lijden . Soms worden mensen moedeloos als ze zelf aan het harken zijn en een ander er met "speels gemak" tegenop rijdt .

Het blijft gewoon investeren in je zelf in de periode ervoor .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 02 mar 2011 08:50

Wat je niet bij je hebt, kun je ook niet gebruiken. Zo simpel is het. Verzetten is gewoon een kwestie van uitproberen, iemand anders adviseren heeft gewoon niet zoveel zin. Zelfs voor dezelfde persoon verschilt de verzettenkeuze ook behoorlijk, afhankelijk van de getraindheid. Zo reed ik eind vorig seizoen een de Waalse Pijl (120 km) op eigen gelegenheid met 500 km training in de benen. Eigenwijs als ik was had ik 39x27 gestoken, daar kreeg ik toch wel spijt van, terwijl ik mijn de Ardennenritten daarvoor moeiteloos had uitgefietst met dat verzet. De factor training moet dus niet worden onderschat.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 mar 2011 09:02

[quote="UninvitedGuest"]Ook KBK wint aan populariteit, met als gevolg dat ze aangeven dat men dit jaar voor het eerst uitsluitend met voorinschrijving werkt en max. 3500 deelnemers toelaat.[/quote]

Helaas, weer een leuke tocht die ten onder gaat aan zijn eigen succes.
Zodra het voorinschrijven verplicht wordt gaat de lol eraf en krijg je ineens het "ik schrijf gewoon preventief in" gedrag. Zie bijvoorbeeld hoe het is gegaan bij de Marmotte. Ze hebben nu hooguit 1000 deelnemers minder, maar zitten wel al maanden vol.
Less is bore

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 02 mar 2011 10:34

[quote="havana"]Wat je niet bij je hebt, kun je ook niet gebruiken. Zo simpel is het. Verzetten is gewoon een kwestie van uitproberen, iemand anders adviseren heeft gewoon niet zoveel zin. Zelfs voor dezelfde persoon verschilt de verzettenkeuze ook behoorlijk, afhankelijk van de getraindheid. Zo reed ik eind vorig seizoen een de Waalse Pijl (120 km) op eigen gelegenheid met 500 km training in de benen. Eigenwijs als ik was had ik 39x27 gestoken, daar kreeg ik toch wel spijt van, terwijl ik mijn de Ardennenritten daarvoor moeiteloos had uitgefietst met dat verzet. De factor training moet dus niet worden onderschat.[/quote]

Klinkt zeer herkenbaar!
Ik reed vorig jaar zonder echt getraind te hebben de Waalse Pijl toertocht 130km/2600hm en ging echt helemaal door 't gaatje in de laatste kilometers. Als lichtste verzet had ik 34 x 25. Sinds dat weekend werden er meer kilometers gemaakt en reed ik dezelfde tocht in augustus nog 'n keer maar dan 160km/2800hm met twee vingers in de neus en het laatste kransje bleef de hele dag schoon.

Dus zoals al vaker hier op het forum aangegeven... beter wat in tijd investeren, in plaats van veel geld uitgeven aan nieuwe tandwieltjes ;-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

dimitrid
Forum-lid

dimitrid 02 mar 2011 14:07

Ik kan me niet inschrijven. De website werkt niet bij betaalmethode. Nog iemand die dit heeft gehad?

jo_spr
Forum-lid

jo_spr 03 mar 2011 12:19

Ben het met Daniël eens: een leuke tocht die ten onder gaat aan zijn eigen succes.
Ik woon in de buurt en je kom op korte termijn met vrienden afspreken.

Bovendien was de sfeer gemoedelijk, werden de verkeerregels niet overtreden en was de milieubelasting beperkt.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 mar 2011 13:43

Koop een Garmin en rijd de tocht op eigen gelegenheid. De GPS-file staat op de site.

dimitrid
Forum-lid

dimitrid 04 mar 2011 10:19

Startnummer is binnen: 1299, zie jullie daar :-)

voodoo112
Forum-lid

voodoo112 10 mar 2011 17:16

Ik ben ook ingeschreven maar blijkt dat ik toch niet kan. Wie hem wil kan mijn inschrijvingsbewijs overnemen tegen het normale tarief van 10 euro. Dit heb ik er ook voor betaald......
Full Speed Ahead....

gerald60
Forum-lid

gerald60 11 mar 2011 22:38

Nummer 972 meldt zich. Ik heb hem al eens gereden met 42/23. Is echter niet aan te raden. Ga hem dit jaar (alleen) rijden met een compact (50/34).

Gerald

davekuh
Forum-lid

davekuh 24 mar 2011 19:29

Ik heb me ook ingeschreven voor deze tocht. Kan lekker vanuit thuis vertrekken met de fiets. Woon in Klimmen ;) Vorig jaar was t er niet van gekomen. Maar dit jaar ga ik deze tocht rijden. Met het jaar zie je ook hier t aantal deelnemers toe nemen. En bij thuiskomst lekker nagenieten met Luik-Bastenaken-Luik.
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

Plaats reactie