Pagina 2 van 8

Geplaatst: 10 aug 2008 00:40
door bazz
johnnieb schreef:het zou terecht zijn dat het verdwijnt. Colnago is/wordt nogal overschat vindt ik,
Je zie ze nooit in tests bovenaan eindigen.


De museeuw fietsen wel ? :rolleye: Der zijn der al meer van gebroken dan dat er heel gebleven zijn
Het heeft meestal gewoon met geld te maken niet meer of niet minder.
Trouwens een Trek of een Merckx , waar zie je die nog, ook niet meer in een Pro Tour ploeg, alhoewel , volgend jaar ook geen pro tour meer.

;)

Geplaatst: 10 aug 2008 00:41
door de zwarten
Welke tests? Zijn die tests een reden om 'terecht' te verdwijnen?

Geplaatst: 10 aug 2008 00:57
door scepticus
Afbeelding
Doemijdiemaar

Geplaatst: 10 aug 2008 01:51
door morel
Hoi,

Ik denk dat de Heer Colnago het onderhand zat is om voor een stuk of 5 ploegen sinterklaas te blijven spelen.
De steeds mééér geld verslindende profploegen nemen dan ook geen genoegen met
een container frames of groepen, neeee ze moeten er ook nog eens een container geld bovenop !
Het is tegenwoordig dus zeg maar een soort "opbod" aan het worden , tussen de merken dus wie het meest geeft en betaald met dat merk wordt er gereden.
En gezien Colnago nu al niet bij kan houden (voor de liefhebber wielertoerist) met leveren en/of maken hoeft het eigenlijk niet meer zo nodig.
De reclame ter bevordering van de omzet heeft Colnago dacht ik niet meer nodig want het verkoopt zonder ook wel, en vermoedelijk is er wel een goedkopere reclamecampagne te bedenken dan het sponsoren van een paar profploegen.

Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben........:D
Groeten ,
Morel;)

Geplaatst: 10 aug 2008 11:42
door dc
Morel schreef:Hoi,

Ik denk dat de Heer Colnago het onderhand zat is om voor een stuk of 5 ploegen sinterklaas te blijven spelen.
De steeds mééér geld verslindende profploegen nemen dan ook geen genoegen met
een container frames of groepen, neeee ze moeten er ook nog eens een container geld bovenop !
Het is tegenwoordig dus zeg maar een soort "opbod" aan het worden , tussen de merken dus wie het meest geeft en betaald met dat merk wordt er gereden.
En gezien Colnago nu al niet bij kan houden (voor de liefhebber wielertoerist) met leveren en/of maken hoeft het eigenlijk niet meer zo nodig.
De reclame ter bevordering van de omzet heeft Colnago dacht ik niet meer nodig want het verkoopt zonder ook wel, en vermoedelijk is er wel een goedkopere reclamecampagne te bedenken dan het sponsoren van een paar profploegen.

Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben........:D
Groeten ,
Morel;)


Colnago=top wielersport.

Als ze daaruit verdwijnenen voorzie ik wel degelijk repercussies.

Overigens vind ik de nieuwste Colnago aanwinsten errug standaard Taiwan design. Niks mis mee, maar niet Colnago (en eigenlijk ook niet de Colnago hoofdprijs waard?)

Geplaatst: 10 aug 2008 14:19
door morel
Colnago=top wielersport.

Als ze daaruit verdwijnenen voorzie ik wel degelijk repercussies.

Overigens vind ik de nieuwste Colnago aanwinsten errug standaard Taiwan design. Niks mis mee, maar niet Colnago (en eigenlijk ook niet de Colnago hoofdprijs waard?)

[/quote]

Hoi,

Noem maar eens een merk die zijn frames niet in Taiwan laat maken , met de huidige loonkosten in Europa is zo'n beetje elke fabrikant er toe gedwongen en ik moet zeggen dat Colnago die boot héél lang heeft afgehouden.
Dit alles om voor iedereen een betaalbare Colnago te creëren en zo de klanten
tegemoet te komen, en aangezien niet iedereen zo'n € 3,000,- in de schuif heeft liggen voor een frame vindt ik dit niet eens zo gek bekeken.
En trouwens de frames die in Taiwan gemaakt worden komen van Giant waar volgens mij toch ook niets mis mee is, of wel ?
En nu zijn we weer waar we wilden zijn net als vroeger toen ook heel veel mensen op een Colnago konden rijden, alleen vroeg toen niemand zich af waar de frames gemaakt werden als er maar Colnago op stond.
En wees nou eens eerlijk het ziet er toch best leuk uit allemaal !?
Ciao,
Morel :)

Geplaatst: 10 aug 2008 19:58
door bikeboss
Trek verdwenen? Astana rijdt erop en dus zal Trek binnenkort in de Vuelta en in 2009 in alle grote koersen opnieuw voor de hoofdprijzen meedoen.
Merckx van zijn kant is als constructeur te klein om tegen veel grotere concurrenten te kunnen opboksen voor de materiaalsponsoring van internationaal gerenomeerde teams. Wel rijdt het procontinentale Jong Vlaanderen op de Merckx Premium. Ook het vrouwenteam Belisol-Lotto komt uit op Merckx.
Wat Colnago betreft: geen enkel merk, op welk domein ook, kan op zijn 'naam' blijven teren indien het niet blijvend door sterke publiciteitsvoering wordt ondersteund.

Geplaatst: 10 aug 2008 21:31
door -divo-
bikeboss schreef: Merckx van zijn kant is als constructeur te klein om tegen veel grotere concurrenten te kunnen opboksen voor de materiaalsponsoring van internationaal gerenomeerde teams.


Helemaal niet mee eens. Het is maar net wat voor strategie het bedrijf kiest. Merckx kan de naam heel sterk gebruiken in reclame campagnes en met de juiste ploeg te sponseren kan deze uitgroeien tot een zeer succesvol bedrijf.
Het is maar net wat men bereid is er in te stoppen. Niet zozeer hoe groot een bedrijf is geeft de doorslag, succes zit in een zorgvuldig gekozen marktstrategie.

Geplaatst: 10 aug 2008 23:38
door bikeboss
-Divo- schreef:
bikeboss schreef: Merckx van zijn kant is als constructeur te klein om tegen veel grotere concurrenten te kunnen opboksen voor de materiaalsponsoring van internationaal gerenomeerde teams.


Helemaal niet mee eens. Het is maar net wat voor strategie het bedrijf kiest. Merckx kan de naam heel sterk gebruiken in reclame campagnes en met de juiste ploeg te sponseren kan deze uitgroeien tot een zeer succesvol bedrijf.
Het is maar net wat men bereid is er in te stoppen. Niet zozeer hoe groot een bedrijf is geeft de doorslag, succes zit in een zorgvuldig gekozen marktstrategie.


Ik heb hier de woorden van Eddy Merckx himself neergeschreven!

Geplaatst: 10 aug 2008 23:57
door dc
Morel schreef:
Hoi,

Noem maar eens een merk die zijn frames niet in Taiwan laat maken , met de huidige loonkosten in Europa is zo'n beetje elke fabrikant er toe gedwongen en ik moet zeggen dat Colnago die boot héél lang heeft afgehouden.
Cervelo laat zijn frames ook in het verre oosten bakken... maar ze zijn wel echt Cervelos! Maar de CX-1 is wat mij betreft eerlijk gezegd eenheidsworst. De EPS heeft in de verte nog wat weg van de C50 door de lugs, maar dan wel standaard oversized en met dikke achterrtrein.

Sorry... dat is toch niet Colnago? Colnago was toch van de gevoelige Italiaanse racertjes, zonder aan de oversized rage mee te doen? ik zie dat dus niet meer.
Dit alles om voor iedereen een betaalbare Colnago te creëren en zo de klanten
tegemoet te komen, en aangezien niet iedereen zo'n € 3,000,- in de schuif heeft liggen voor een frame vindt ik dit niet eens zo gek bekeken.
Ik heb het dus over de Cx-1 en EPS. Dat zijn niet de Jan-met-de-pet modellen.
En trouwens de frames die in Taiwan gemaakt worden komen van Giant waar volgens mij toch ook niets mis mee is, of wel ?
Omdat die een eigen gezicht en filosofie (stamvader Compact) bezitten zijn ze geweldig. Net als Williers (duidelijke range) en Cervelo. Allemaal Far-east, maar wel met een duidelijk idee. Ik vind de nieuwe Colnagos niet uitstralen waar ik aan denk als ik Colnago voor me zie: Een rank racekarretje.

Met de C40-C50 hebben ze bewezen dat ze hun eigen idee volgden. Nu niet meer, dit lijken wel heel erg op (vlamgevaar) of-the-shelve design.
En nu zijn we weer waar we wilden zijn net als vroeger toen ook heel veel mensen op een Colnago konden rijden, alleen vroeg toen niemand zich af waar de frames gemaakt werden als er maar Colnago op stond.
Je focussed op mijn gebruik van het woord Taiwan. maar dat is niet mijn probleem: het probleem is het standaard design. Kijk op de sites van de betreffende fabrieken en je kan je eigen frame kiezen. Dat doen Cervelo en Willier dus net ff anders (Zo ook Orbea, Felt)... wel degelijk filosofie in de frames: Technische filosofie voor Cervelo: Design filosifie voor Willier (hun ranges is duidelijk één estetisch idee).

Er is dus niks mis met Far-East design. Giant heeft met de compact iedereen laten zien dat ze voor niemand wat onderdoen qua design. Als Colnago het niet meer weet (lijkt me sterk met zoveel traditie en ervaring!) en een duidelijke filosfie hadden ingekocht in het Verre Oosten had het niet zo standaard geweest als deze eenheidsworst.
En wees nou eens eerlijk het ziet er toch best leuk uit allemaal !?
Ciao,
Morel :)


Nee, ik vind het geen Colnagos. Voor dat geld koop ik liever een De Rosa, Cervelo, Willier... iets waar de essentie van het merk vanaf spat.

Als ik een standaard of-the-shelve Carbon frame zou willen laat ik er wel één custom sized bestellen in Azie door mijn FM, dan kan ik ook nog eens trots het merk van mijn favoriete fietsenmaker uitdragen ^^

Ger-bikes :)

Geplaatst: 11 aug 2008 23:11
door morel
Hoi,
Dat Colnago niet bij iedereen in de smaak valt is al langer bekent, alhoewel het best nog "ranke race karretjes" maakt denk maar aan de Master Extralight , EPS, Extreme Power, CLX , ARTE en de C50.
Maar ja de carbon fietsen van de meeste merken lijken nou eenmaal een beetje op elkaar en daar is Wilier , Felt en Orbea zeker geen uitzondering in hoor en ik vind verder dat er geen merk (behoudens Cervelo) echt uitspringt en heb daar verder ook geen problemen mee want het gaat er uiteindelijk om of de fiets lekker rijdt.
Als je het verder belangrijk vind om zoveel mogelijk te scoren bij buurman, trainingsmaatje of wielerclub dan zal een Colnago misschien niet voldoen en dan wordt er naarstig gezocht naar een merk die zogenaamd "degelijke en/of technische filosofie" heeft (ja je moet toch wat over dat merk kunnen vertellen) hahaha lol.
Kijk de jaren van stalen frames die behoudens de kleur en belettering er allemaal ongeveer hetzelfde uitzagen licht ver achter ons, en moeten het nu doen met wat de fabrikanten ons bieden.
Mocht er een merk bij zijn dat qua uiterlijk of Blitz factor niet zo in de smaak valt dan blijven er natuurlijk nog genoeg andere merken over die mijn buurman niet heeft.
Maar ga me nou niet vertellen dat Colnago de bal mis slaat, want er zijn er maar genoeg die b.v, een Cervelo RS R3 (met die limonade rietjes achter de zadelpen) spuuglelijk, een Willier een Specialized copy vinden en Felt een aftreksel van Canyon en Rose RedBull dus Duitse eenheidsworst vinden................. en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zo heeft iedereen zijn eigen smaak en mening over de betreffende merken en dat respecteren de meeste mensen wel denk ik net zo als jouw menig gerespecteerd word DC !
maar mocht je toch nog even de tijd hebben om je mening te herzien....is hier een website waar de “essentie vanaf spat" ; http://www.colnago.com/ model range 2009.
(het is echt de moeite van een bezoekje waard !)

Groeten,
Morel.:)

Geplaatst: 11 aug 2008 23:27
door scepticus
Eigenlijk is wat we van Colnago vragen ook best onredelijk :p

Als ze mooie slanke 'typisch Colnago' fietsen a la C50 maken klagen we dat die qua STW zo laag scoren, en als ze dan eindelijk net als alle andere merken vette Taiwanese oversized kartonframes gaan leveren zeggen we 'ja waarom zou ik dan nog een Colnago kopen' :rolleye:

Maar goed, als ik nu een nieuw frame nodig had en veel geld zou ik zeker die Master X-Light die k op de vorige pagina gepost heb overwegen :D