Lekkende bidons.
-
- Forum-lid
ik rijd al een tijd met bbb bidons, lekken nooit
colnagofreak schreef: Ik heb al een paar jaar de 750ml bidons van Adidas, deze sluiten echt hermetisch.
Voor de kortere ritjes heb ik 2 Tacx Source 500ml (klikdop), ben daar ook tevreden over, geen lekkage.
Hé, dat is toevallig, precies dezelfde combi als ik ook heb, alleen gebruik ik de Tacx Source ook in de 750 ml variant. Heb meerdere Source en Adidas bidons hier staan, over allemaal super tevreden!
Tiens, da's vreemd,
heb hier nu al een paar keer gelezen dat er toch mensen tevreden zijn van de source-bidons.
zoals in mijn openingspost gemeld, heb ik er al verschillende geprobeerd( met opdruk van ploegen, met opdruk van dranken, en in verscheidene kleuren. ook de 500 ml en de 750 ml geprobeerd.
En allemaal lekken ze. Zowel aan het mondstuk, als aan de afsluitdop.
Moet er wel bijzeggen dat (als ze nieuw zijn) zolang ik ze vul met gewoon water, ze niet lekken, maar van zodra er sportdrank in geweest is, is het om zeep.
heb hier nu al een paar keer gelezen dat er toch mensen tevreden zijn van de source-bidons.
zoals in mijn openingspost gemeld, heb ik er al verschillende geprobeerd( met opdruk van ploegen, met opdruk van dranken, en in verscheidene kleuren. ook de 500 ml en de 750 ml geprobeerd.
Moet er wel bijzeggen dat (als ze nieuw zijn) zolang ik ze vul met gewoon water, ze niet lekken, maar van zodra er sportdrank in geweest is, is het om zeep.
so far, so good... So what ???
-
- Forum-lid
Ik heb nog geen ervaring met lekkende bidons
- xtreme bidons (zaten bij mij RB)
- maxim bidons 750ml
- zefal bidon (marmotte)
Met alle drie heb ik eigenlijk geen problemen.
- xtreme bidons (zaten bij mij RB)
- maxim bidons 750ml
- zefal bidon (marmotte)
Met alle drie heb ik eigenlijk geen problemen.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik doe water in mijn bidons. Wordt zo af en toe mijn fiets nat. Overigens alleen als ik het mondstuk vergeet dicht te duwen. Verder nooit problemen. Ik gebruik bidons van Roseversand. Zilverkleurig.
C h o r o n z o n schreef:Tiens, da's vreemd,
Ik heb een paar oudere Source bidons die geheel niet lekken (ook niet met sportdrank). Onlangs heb ik echter enkele nieuwe gekocht en al snel weer weggegooid, omdat ze meteen al lekten (met sportdrank, geen water geprobeerd). Misschien is de kwaliteit van de nieuwe niet hetzelfde als van de oude?
Ik gebruik allerlei bidons door elkaar, ik heb er twee van Powerbar gehad, deze lekten absoluut niet, maar het tuitje was erg moeilijk open en dicht te krijgen. Ik heb natuurlijk ook een aantal Tacx Source bidons, deze lekten in het verleden, uit ervaring met zuigflesjes voor de baby ben ik begonnen met het schoonmaken van de randen onder de dop, hier bleef namelijk wel eens wat sportdrankpoeder zitten. Hierdoor sloot de bidon blijkbaar niet helemaal. Sindsdien doen ook de tacxen het goed.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
Nog maar eens over de Camelbak Podium bottle:
Er zit een draaidop op:
- in de dicht stand lekt hij niet en krijg je er met geen mogelijkheid iets uit.
- In de open stand lekt hij ook niet, ook niet als je hem op de kop houdt of ermee schuddend. Druk je er op in de open stand dan komt de drank eruit zoals mij elke normale bidon.
Op dit moment dus de perfecte Bidon want op de fiets laat je hem gewoon open staan en lekt hij niet. Wat mij betreft een stukje Hitech, ik ga er een paar bij kopen zodra ik ze zie liggen.
Nu nog de vraag: hoe lang blijft dit goed gaan?
Er zit een draaidop op:
- in de dicht stand lekt hij niet en krijg je er met geen mogelijkheid iets uit.
- In de open stand lekt hij ook niet, ook niet als je hem op de kop houdt of ermee schuddend. Druk je er op in de open stand dan komt de drank eruit zoals mij elke normale bidon.
Op dit moment dus de perfecte Bidon want op de fiets laat je hem gewoon open staan en lekt hij niet. Wat mij betreft een stukje Hitech, ik ga er een paar bij kopen zodra ik ze zie liggen.
Nu nog de vraag: hoe lang blijft dit goed gaan?
simen schreef:Campa bidons lekken idd heel erg
Tacx lekt niet maar wel stevig dichtdrukken.
lol, De bidons van campa zijn dezelfde als die van Tacx.
Heb de bidons van Campa , zowel met schroefdop als met drukdop, heb totaal geen last van lekkende bidons.
- Supergrover
- Forum-lid HC
ericpeters schreef: - Camelbak better bottle, lekt niet maar is heel onhandig en je zuigt je een ongeluk omdat je het water onder uit de fles moet zuigen en het geen knijpfles is.
- Camelbak podium bottle: Lekt niet maar draaisluiting is wennen, daarnaast kun je aan deze Camelbak vrijwel niet zuigen en moet je het drinken in je mond spuiten door in de fles te knijpen. Desondanks is dit nu mijn favoriet.
Ik heb altijd goede ervaring door, niet te knijpen of zuigen aan/in de bidon maar lucht in de bidon te blazen, daarna "spuit" de vloeistof zo in je mond...
[Moet je wel de bidon omhoog houden tijdens het blazen/drinken] Eea zal met een camelback wel niet werken, met een bidon lukt het beter...
(Kweet ook niet meer welke natuurwet dat is, wellicht die van de communicerende vaten of toch degene dat waar (vloei)stof heengaat waar de hoogste concentratie is..? Wss heb ik een waterhoofd, in ieder geval niet goed opgelet op school denk ik dan maar)
Ik gebruik nu ook de camelbak podium bottles
Inderdaad geen druppel meer op mijn frame (mits goed strak dichtgedraaid)
De bidons vergelen aleen bij mij vanaf dag 1 dat ik ze gebruik (isostar, wassen met vaatwasser)
Inderdaad geen druppel meer op mijn frame (mits goed strak dichtgedraaid)
De bidons vergelen aleen bij mij vanaf dag 1 dat ik ze gebruik (isostar, wassen met vaatwasser)
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift