Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het Groot Bier Topic

panache
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 apr 2008 12:31

panache 28 jul 2008 02:21

[quote="bazz"]In het dorp waar ik woon is de brouwerij Ter Dolen. Hier brouwen ze abdijbier.[/quote]

Dan woont ge dicht bij m'n heimat bazz. 'k ben opgegroeid in de houtestraat in Wijchmaal, op zo'n kilometer of 6 ten Noorden van 't kasteel van Ter Dolen.

Kleine wereld is't.
vriendelijke groet, Philip Albert

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 28 jul 2008 15:21

One DUVEL a day keeps the docter away!!
Groet,
Mike

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 jul 2008 18:57

Ik ben absoluut een liefhebber, elke vrijdag verorber ik wel "enige" biertjes. Zijn natuurlijk jaren van training aan vooraf gegaan, maar daar zullen we het maar niet teveel over hebben :D Ook voor speciale bieren kun je me gerust wekken. Ik heb dan wel een voorliefde voor tapbieren, op fles vind ik toch aanzienlijk minder lekker.

Mijn favoriet? Een La Chouffe vind ik heerlijk, maar pas op want dit is een sluipmoordenaar! De dagen dat ik er hier moeiteloos 10 van op kon drinken liggen al lang achter me (en toen woog ik ook nog een kilo'tje of 30 meer...)

Ik ga regelmatig naar biercafé De Gollem in De Pijp, een aanrader.

Na een tocht is een biertje heerlijk, maar meestal schiet 't erbij in wegens gebrek aan zin / tijd.

paul1978
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 08 mei 2007 17:29

paul1978 28 jul 2008 19:07

Een Delirium Tremens van de tap tijdens de Gentse feestweek!
That'll do the trick

bazz
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:34

bazz 28 jul 2008 22:06

[quote="panache"]
[quote="bazz"]In het dorp waar ik woon is de brouwerij Ter Dolen. Hier brouwen ze abdijbier.[/quote]

Dan woont ge dicht bij m'n heimat bazz. 'k ben opgegroeid in de houtestraat in Wijchmaal, op zo'n kilometer of 6 ten Noorden van 't kasteel van Ter Dolen.

Kleine wereld is't.[/quote]

Idd de wereld is klein ( sinds het internet ) ;)

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 30 jul 2008 01:36

De Westvleteren 12! Beste bier ter wereld in 2006 geloof ik. en natuurlijk de blonde Leffe niet vergeten!

panache
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 apr 2008 12:31

panache 30 jul 2008 12:24

En waarom drinken we deze bieren? Hebben ze voor jullie - los van't feit dat 't gewoon lekker en deugddoend is nà de wedstrijd - ook een helend en/of versterkend karakter tijdens de rit?

Neem bv. de tot mythen verworden verhalen van de oude Flandriens die naast de biefstuk in de broek hun bidons vulden met champagne, een actie waaraan ook Freddy Maertens een voorbeeld nam door in de laatste fase van de rit champagne te drinken. Of neem Jan Raas, die zich de champagne niet kon veroorloven en tijdens de wedstrijd bier dronk.

Heeft hier iemand ervaring mee? Is het inderdaad gunstig om in de laatste kilometers (een weinig) alcohol te drinken voor de snelle suikers en 't melkzuurbestrijdend (lees: pijnstillend) effect? (het zou een schoon excuus zijn voor 'n beschonken toestand na een toerke fietsen)

Of is dit allemaal onzin en herinneren we ons best volgend beeld:

[img=http://www.kb.nl/uitgelicht/vitrine/200 ... f_1950.jpg]

Quote: In 1950 viel de Algerijn Abdelkader Zaaf, die 20 minuten voorsprong had op het peloton, in slaap na het drinken van wijn tijdens een bloedhete etappe. Toen hij na enige tijd wakker werd -- het peloton was inmiddels allang gepasseerd -- en zich zijn fout realiseerde, vervolgde hij snel de rit. In de tegengestelde richting. Hij zou de aankomst nooit bereiken.
vriendelijke groet, Philip Albert

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 31 jul 2008 02:07

Alcohol vermindert de spierpijn, maar ook het zuurstoftransport dacht ik. Dus voor de grote pijn kan het helpen. Bier op zich zou ik eerder ergens voor of tussenin een tocht drinken dan op het einde, want dan moet je lichaam herstellen. Halverwege zorgt er naar mijn gevoel voor dat het bier nog verbrand wordt, en er na afloop niets meer van overblijft...
Mijn favorieten zijn kasteelbier (bruin), rochefort, ciney, hommelbier, la chouffe, bruine liefmans, boon geuze, super des fagnes, de graal (alles), Pater Lieven bruin ( ;) ), Romy pils (heb ik mijn hele jeugd moeten drinken :( ) en last but not least, the best of the best: Oude Zottegemse!
http://www.belgische-bieren.be/bieren/39.htm
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

lvm
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:59

lvm 31 jul 2008 02:38

[img=http://www.reklamefiguren.com/test/erdi ... h-oval.jpg]
Erdinger Weissbier is toch wel het lekkerste wta ik me kan bedenken na een flinke tocht

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6343
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 31 jul 2008 10:21

Hier de favorieten .

1.

Afbeelding

2. Sarafijn Tripple
3. Westmalle Tripple
4. Delirium Tremens
5. Dominus Tripple
6. Floreffe Tripple

........En als ik dorst krijg gaat er niets boven een lekker flesje Grolsch.....ook nu na de nachtdienst om 8 uur in de ochtend....en daarna snaveltje dicht en oogjes toe ....
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 05 aug 2008 23:52

Voor na de zomerse tochten, als de temperatuur nog boven 10 C is:

[img=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... euze10.JPG]

Voor na de koudere tochten, in herfst en winter:

[img=http://www.trappistes-rochefort.com/Trapiste2.JPG]

daj
Forum-lid
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 jul 2007 18:50

daj 06 aug 2008 14:53

's Avonds een lekker biertje (of twee, drie) kan geen kwaad. Vaak slaap je er zelfs iets beter van waardoor je beter herstelt 's nachts ;)

Plaats reactie