Gran Fondo Thomas Dekker, 24 augustus 2008
Wat is het verschil de toerversie en de cyclo?
Is dat het tempo?
Ik had begrepen dat het grootste gedeelte van de cyclo als peloton gereden wordt.
Hoe hard word er gereden tijdens dit gedeelte?
I.v.m. werk weet ik pas in het weekend zelf of ik er tijd voor heb, weet iemand soms ook of je op de dag zelf kan inschrijven?
Een hoop vraagjes maar bij voorbaat dank.
Is dat het tempo?
Ik had begrepen dat het grootste gedeelte van de cyclo als peloton gereden wordt.
Hoe hard word er gereden tijdens dit gedeelte?
I.v.m. werk weet ik pas in het weekend zelf of ik er tijd voor heb, weet iemand soms ook of je op de dag zelf kan inschrijven?
Een hoop vraagjes maar bij voorbaat dank.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
De Cyclo heeft een gezamelijke start waarna de groep tot iets van 30km voor de finish bij elkaar zal worden gehouden. Dan laten ze het vrij voor de finale. Het tempo zal iets van 30km/u zijn maar reken er maar op dat het achterin harder gaat vanwege het harmonica effect.
De toertocht is gewoon een toertocht zoals ieder ander. Dus vrij starten binnen de gestelde limieten en rijden op je eigen tempo.
Als je niet voorin mee wilt rijden zou ik voor de toertocht gaan. Zo'n gesloten groep betekent vaak onrustig rijden. Dan kun je beter de toertocht rijden en lekker een groepje opzoeken wat een lekker tempo fietst. Normaal gesproken zul je daar ook gewoon op de dag zelf voor kunnen inschrijven.
De toertocht is gewoon een toertocht zoals ieder ander. Dus vrij starten binnen de gestelde limieten en rijden op je eigen tempo.
Als je niet voorin mee wilt rijden zou ik voor de toertocht gaan. Zo'n gesloten groep betekent vaak onrustig rijden. Dan kun je beter de toertocht rijden en lekker een groepje opzoeken wat een lekker tempo fietst. Normaal gesproken zul je daar ook gewoon op de dag zelf voor kunnen inschrijven.
Zo te zien start de Toertocht pal achter de Cyclo. Als de Cyclo-rijders de eerste 110km niet harder dan 30km/u mogen trappen, kan je er eventueel met een select groepje vriend(inn)en ook zo voorbij rijden, en vervolgens lekker doorkachelen. Zit je tenminste niet urenlang in zo'n nerveus en strak keurslijf, en ben je als een van de eersten terug voor de TD-pastaparty.
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 12 sep 2007 17:10
[quote="Theo V"]Oké, bedankt.
30 km/u moet nog wel lukken denk ik.[/quote]
Dat is ook mijn idee, haha!!
30 km/u moet nog wel lukken denk ik.[/quote]
Dat is ook mijn idee, haha!!
[quote="bericht organisatie Gran Fondo TD"]
Komende zondag gaan 150 renners van start in de Gran Fondo Thomas Dekker 140 km Cyclo. Door tegenwerking van de provincie is het niet mogelijk met een grotere groep van start te gaan. De winnaar van de 1e Gran Fondo Thomas Dekker komt uit de groep van 150. Een Cyclo die zeker niet misstaat op de palmares.
In eerste instantie is er gecommuniceerd dat een groot gedeelte van de Cyclo geneutraliseerd zou worden gereden. Dat betekend dat de gehele groep bij elkaar wordt gehouden door motors. Dit is niet het geval. We hanteren de echte Italiaanse Gran Fondo regels namelijk het rijden van een prestatietocht op tijd!
We gaan de volgende werkwijze hanteren:
* De Cyclo groep start om 10.30.
* De Cyclo groep rijd via de aangegeven route (TD Gran Fondo bordjes) de stad Alkmaar uit.
* Uit de stad Alkmaar staat de begeleidende auto en motor op de Cyclo groep te wachten.
* De auto wacht tot alle Cyclo deelnemers zijn aangesloten. We krijgen een herstart langs de Kanaaldijk.
* Vanaf dat moment zal de auto het tempo aangeven dit zal hoger liggen dan 30 km.
* De auto en motors blijven bij de eerste renners.
* Ondanks de aanwezigheid van de auto en motors dient iedere Cyclo rijder zich aan de verkeersregels te houden.
* De Gran Fondo Thomas Dekker is een fietstocht voor het goede doel, Thomas wil graag een winnaar uitroepen aan het einde van de dag, daarom is de Cyclo in het leven geroepen. Het is echter geen wielerwedstrijd. De organisatie en Thomas vragen je dan ook voor een tijd te rijden maar wel rekening te houden met de veiligheid van jezelf en je mede cyclo rijders!
* Stoppen bij de bevoorrading kan, al rijden de motors en auto door. Gebruik maken van bevoorrading is op eigen initiatief.
* Over de regels/werkwijze van de Cyclo valt niet te corresponderen.
[/quote]
Ik vind dit nogal een forse aanpassing van het evenement. En dat krijgen de deelnemers een dag voor aanvang te horen. Alsof ze dit niet veel eerder hadden kunnen weten en communiceren. Erg slordig van de organisatie. Ik heb ineens veel minder zin om morgen naar Alkmaar te rijden. Als ik daar aankom, zal het evenement wel ineens een skeeler evenement zijn geworden en halverwege mag je gaan hardlopen. Spelregels voorafgaande aan een evenement drastisch wijzigen, daar win je bij mij geen respect mee!
Komende zondag gaan 150 renners van start in de Gran Fondo Thomas Dekker 140 km Cyclo. Door tegenwerking van de provincie is het niet mogelijk met een grotere groep van start te gaan. De winnaar van de 1e Gran Fondo Thomas Dekker komt uit de groep van 150. Een Cyclo die zeker niet misstaat op de palmares.
In eerste instantie is er gecommuniceerd dat een groot gedeelte van de Cyclo geneutraliseerd zou worden gereden. Dat betekend dat de gehele groep bij elkaar wordt gehouden door motors. Dit is niet het geval. We hanteren de echte Italiaanse Gran Fondo regels namelijk het rijden van een prestatietocht op tijd!
We gaan de volgende werkwijze hanteren:
* De Cyclo groep start om 10.30.
* De Cyclo groep rijd via de aangegeven route (TD Gran Fondo bordjes) de stad Alkmaar uit.
* Uit de stad Alkmaar staat de begeleidende auto en motor op de Cyclo groep te wachten.
* De auto wacht tot alle Cyclo deelnemers zijn aangesloten. We krijgen een herstart langs de Kanaaldijk.
* Vanaf dat moment zal de auto het tempo aangeven dit zal hoger liggen dan 30 km.
* De auto en motors blijven bij de eerste renners.
* Ondanks de aanwezigheid van de auto en motors dient iedere Cyclo rijder zich aan de verkeersregels te houden.
* De Gran Fondo Thomas Dekker is een fietstocht voor het goede doel, Thomas wil graag een winnaar uitroepen aan het einde van de dag, daarom is de Cyclo in het leven geroepen. Het is echter geen wielerwedstrijd. De organisatie en Thomas vragen je dan ook voor een tijd te rijden maar wel rekening te houden met de veiligheid van jezelf en je mede cyclo rijders!
* Stoppen bij de bevoorrading kan, al rijden de motors en auto door. Gebruik maken van bevoorrading is op eigen initiatief.
* Over de regels/werkwijze van de Cyclo valt niet te corresponderen.
[/quote]
Ik vind dit nogal een forse aanpassing van het evenement. En dat krijgen de deelnemers een dag voor aanvang te horen. Alsof ze dit niet veel eerder hadden kunnen weten en communiceren. Erg slordig van de organisatie. Ik heb ineens veel minder zin om morgen naar Alkmaar te rijden. Als ik daar aankom, zal het evenement wel ineens een skeeler evenement zijn geworden en halverwege mag je gaan hardlopen. Spelregels voorafgaande aan een evenement drastisch wijzigen, daar win je bij mij geen respect mee!
Live fast; die young. mijn blog
Hoe kom je aan deze info? Ik heb nog niets van dit alles gehoord.
[quote="Corniel"]Hoe kom je aan deze info? Ik heb nog niets van dit alles gehoord.[/quote]
Dit staat niet op de site, maar in een mail die ik vandaag van de organisatie kreeg.
Dit staat niet op de site, maar in een mail die ik vandaag van de organisatie kreeg.
Live fast; die young. mijn blog
Vreemd, ik heb zo'n mail dus niet ontvangen. (Wel een bevestigingsemail)
Daar zijn we lekker mee! Ik had me verheugd op de 100km in een groot peloton van 500, en daarna het laatste stukje knallen. Nu wordt het dus 140km alleen rijden door de polders met in totaal slechts 150 renners. Dan is 140km ineens een stuk verder en zwaarder.
En dat moeten we dan vernemen op het fietsforum, waar rob74 blijkbaar als enige is ingelicht. Erg kwalijk allemaal.
En dat moeten we dan vernemen op het fietsforum, waar rob74 blijkbaar als enige is ingelicht. Erg kwalijk allemaal.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik wil morgen wellicht de 140km toertocht gaan rijden maar nu zie ik dat het de bedoeling is om pas om 10.30uur te starten. Normaal ben ik altijd een liefhebber van uitslapen en is laat starten dus prima. Maar uitgerekend deze keer heb ik een beetje haast omdat ik 's avonds nog een etentje heb.
Het zal geen probleem zijn om wat eerder weg te rijden. Die bordjes zullen ze immers niet 10 minuten van te voren ophangen. Maar dan mag ik weer de hele dag solo rijden en dat kan ik net zo goed hier in de buurt doen.
Het zal geen probleem zijn om wat eerder weg te rijden. Die bordjes zullen ze immers niet 10 minuten van te voren ophangen. Maar dan mag ik weer de hele dag solo rijden en dat kan ik net zo goed hier in de buurt doen.
[quote="Bottecchia"]Ik wil morgen wellicht de 140km toertocht gaan rijden maar nu zie ik dat het de bedoeling is om pas om 10.30uur te starten. Normaal ben ik altijd een liefhebber van uitslapen en is laat starten dus prima. Maar uitgerekend deze keer heb ik een beetje haast omdat ik 's avonds nog een etentje heb.
Het zal geen probleem zijn om wat eerder weg te rijden. Die bordjes zullen ze immers niet 10 minuten van te voren ophangen. Maar dan mag ik weer de hele dag solo rijden en dat kan ik net zo goed hier in de buurt doen.[/quote]
Er is ook nog de mogelijkheid van 100km.
Het zal geen probleem zijn om wat eerder weg te rijden. Die bordjes zullen ze immers niet 10 minuten van te voren ophangen. Maar dan mag ik weer de hele dag solo rijden en dat kan ik net zo goed hier in de buurt doen.[/quote]
Er is ook nog de mogelijkheid van 100km.