Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Sigma ROX 8.0 en 9.0

riekelt
Forum-lid

riekelt 31 okt 2008 12:48

Weet iemand of je de snelheidssensor ook op het achterwiel kan plaatsen

pils
Forum-lid

pils 31 okt 2008 12:50

Ik heb zelf een sigma rox 9.0 maar het is volgens mij niet mogelijk om de sensor op het achterwiel te plaasten (de sensor zit dan te ver dacht ik). Waarom zou je dit willen? Voor de Tacx?
Democratie is de dictatuur van de meerderheid

riekelt
Forum-lid

riekelt 31 okt 2008 18:54

inderdaad, voor 's winters als het voorwiel stilstaat

buddo
Forum-lid

buddo 31 okt 2008 19:38

Klopt, volgens mij kan dat niet.

Voor op de tacx is snelheid ook niet echt interessant (vind ik), de trapfrequentie en hartslag zijn dan erg goede trainingsindicatoren.

Ben verder trouwens super tevreden over de Rox 9.0!

speric
Forum-lid HC

speric 31 okt 2008 23:22

Peterj schreef:
mao schreef:
als er nog vragen zijn.........

1 inmiddels wel een nl handleiding beschikbaar?
2 kun je data naar je pc zenden en bv hartslag uitlezen in een grafiek?
3 @mao nog steeds tevreden over dit apparaat?

een in nederland gekocht apparaat, zou die wel nederlandse handleiding bevatten

buddo
Forum-lid

buddo 01 nov 2008 13:04

SpEric schreef: een in nederland gekocht apparaat, zou die wel nederlandse handleiding bevatten

Nee, die van mij (Rox 9.0) heb ik in NL gekocht en bevat geen NL handleiding. Mijn losse hartslagmeter van Sigma overigens ook niet. Volgens mij ziet Sigma NL gewoon niet als één van de belangrijkste talen / afzetmarkten.

Maar de Engelse gebruiksaanwijzing is dusdanig eenvoudig opgesteld en voorzien van plaatjes dat je een NL gebruiksaanwijzing echt niet mist.

amateurke
Forum-lid

amateurke 04 nov 2008 17:45

Het mooie van dit apparaatje is de combinaties van de gebruikelijke fietsfuncties en hartslagmeter maar ook hoogtemeter. Met name dat laatste vind ik erg leuk en is voor mij één van de hoofdredenen van mijn interesse in dit apparaat. Mijn vraag daarom aan degene die de sigma al hebben:

1. Hoe functioneert de hoogtemeter. Bij veel fietscompueters hoor je klachten over de nauwkeurigheid en afwijkingen die kunnen ontstaan door o.a. het weer. Hoe is dat bij deze sigma

2. Heb je voor het uitlezen van gegevens naar pc persé het dockingstation nodig?
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 04 nov 2008 18:52

1. tot nu geen klachten, je kan hem eenvoudig resetten voordat je gaat fietsen op de dan gemeten luchtdruk.
2. je hebt wel een dockingstation nodig voor een goede overzicht- grafieken van de gegevens.

napoleon
Forum-lid

napoleon 27 nov 2008 14:53

Een vraag voor degene met ervaring met genoemde metertjes. Hoe wordt het percentage van de helling die je aan het rijden bent aangegeven? Zie je het percentage direct wijzigen, wanneer de hellingshoek verandert of zit hier een vertraging in? Het lijkt me een leuk gegeven om te zien, met name op klimmetjes waar verder weinig detailinformatie over is. Bedankt.

k33z
Forum-lid

k33z 03 dec 2008 17:55

Ook ik twijfel over deze fiets computer.......

Heb hem op bikemotion gezien en vind het een schitterend ding, maar nogal groot.

Zijn er mensen die de grootte hebben vergeleken in een winkel waar bijvoorbeeld ook de CS400 / CS600 van Polar aanwezig was en de Z2 / Z3 van VDO?

Misschien zijn er zelfs mensen die deze computers op basis van gebruikerservaringen kunnen vergelijken?

Bij voorbaat dank.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 03 dec 2008 20:46

@Nap
Er zit en vertraging op, ik heb er nog te weinig ervaring (In de bergen) om je precies te kunnen vertellen over welk tijd of afstand word berekend.
@ k33z
Groot = makkelijk afleesbaar en veel info.

witn
Forum-lid

witn 13 dec 2008 19:00

Hallo,

Ik heb me deze week ook een Rox 8.0 aangeschaft en die voor vandaag voor de eerste maal gebruikt.

Nu ben ik niet tevreden over dit apparaat:

- toen ik een korte pauze hield (bevoorrading tt) en daarna terug op mijn fiets kroop om te vertrekken, stond 'favourites A' te knipperen en zag ik dat alle waarden gereset waren (en niet opgeslagen). Toen ik thuiskwam en na m'n douche nog es wou checken, waren de waarden die ik ondertussen opnieuw had opgebouwd, opnieuw gereset...
- ik heb gisteren datum en tijd ingesteld, en vandaag verschilt die al een viertal uren!
- de km die ik vandaag heb afgelegd, worden niet geteld bij het ingestelde totaal van bike 1,

en dit nog maar na de eerste rit

Herkent iemand deze problemen? Ik zal wel met een slecht model opgescheept zitten waarschijnlijk, hopelijk kan ik die inwisselen

Plaats reactie