Pagina 2 van 6

Geplaatst: 10 jul 2008 12:21
door de zwarten
de drie uitsparingen zijn:
1. speedholes, om nog sneller door de wind te klieven.
2. koeling. Met campa kan je zo snel schakelen van klein naar groot, dat de boel heel warm wordt.
3. lichtkasten. Binnenkort komt campa met een verlichtingsysteem voor in de remhendels, met mistlicht, kruislicht en richtingsaanwijzers. Zo kan je ook in de winter in het donker wedstrijden rijden.

Het plastic hendeltje ziet er inderdaad niet uit, maar na enkele jaren doet het nog steeds wat het moet doen (het breekt niet af). Bovendien is het een stuk lichter dan de Shimano hendels. Wie weet wordt de gewone record nu wel betaalbaar ;)

Geplaatst: 10 jul 2008 13:12
door rezne
Hmm 11 speed is ook zo gek niet. 11-25? 11-23 met een 18?

Ik blijf van mening dat die achterderailleur pure porno is :D

Geplaatst: 10 jul 2008 19:19
door racingluca
de zwarten schreef:de drie uitsparingen zijn:
1. speedholes, om nog sneller door de wind te klieven.
2. koeling. Met campa kan je zo snel schakelen van klein naar groot, dat de boel heel warm wordt.
3. lichtkasten. Binnenkort komt campa met een verlichtingsysteem voor in de remhendels, met mistlicht, kruislicht en richtingsaanwijzers. Zo kan je ook in de winter in het donker wedstrijden rijden.

Het plastic hendeltje ziet er inderdaad niet uit, maar na enkele jaren doet het nog steeds wat het moet doen (het breekt niet af). Bovendien is het een stuk lichter dan de Shimano hendels. Wie weet wordt de gewone record nu wel betaalbaar ;)


Dus Campa Super Record heeft koeling nodig omdat het zo snel kan schakelen. Kan dit dan veel sneller dan bij Shima/SRAM?
Een verlichtingsysteem in de shifters is echt het gaafste wat ik ooit gehoord heb! :D Compleet met richtingaanwijzers, bizar gewoon. Nu word ik toch wel een beetje hebberig... ;)
Wat de kosten betreft: het zou wel gunstig zijn als Record goedkoper werd, ik vind 50 euro voor een ketting echt veel te veel geld. Of ben ik dan gierig? :)

Geplaatst: 10 jul 2008 20:33
door kool486
ik vind het er prima uitzien, zou het op den duur bij vervanging toch wel willen hebben, meer voor looks dan voor die 11 tandwielen achter.
en duur, ik had vroeger een mooie vriendin, die was duurder!

Geplaatst: 10 jul 2008 20:33
door paulusr3
Ik heb nog nooit 50 euro voor een record ketting betaald hoor, 35 komt meer in de buurt als je een beetje "smart shopt"...;)

Geplaatst: 10 jul 2008 20:43
door colnagofreak
Vind de SuperRecord groep ook best mooi!
Mooi zwart en lekker veel carbon, niets mis mee, maar wie zit er nu te wachten op 11 speed.
De Chorus 11 speed voor 2009 mag er ook best wezen, en is zeker wat euro's goedkoper!!

Geplaatst: 10 jul 2008 21:51
door paulusr3
Ik vind de eerste foto's in het tourpeloton ook bemoedigend! zie: http://www.cyclingnews.com/road/2008/to ... tuff_tdf08

Moet wel constateren dat de 7 'gelukkigen' die met de nieuwe 11-speed rijden een record groep hebben gekregen, waar ik super record had verwacht.....:rolleye:

Geplaatst: 11 jul 2008 01:12
door jsparie
Paulus, volgens mij zie ik hier voornamelijk de Dura Ace groep en alleen de grepen van campa. Of kijk ik niet goed? Op de foto op fiets zie ik wel overdreven groot 11 op de derailleur staan. Iemand die dit koopt weet dat heus wel. Ik had van campa toch wat meer subtiliteit en elegantie verwacht eerlijk gezegd.

Geplaatst: 13 jul 2008 04:46
door racingluca
Lekker pronken met het nieuwe materiaal he... :)

Geplaatst: 24 jul 2008 15:26
door wasbeer2006
Die crank en achterderailleur zijn lelijk!!!!!!!! Het ziet er ook uit dat het elk moment af breekt (dat zal wel meevallen in de praktijk)

De remmen vind ik wel erg mooi

Geplaatst: 24 jul 2008 16:32
door amclassic-fan
Die crank is hetzelfde als de huidige crank op de lagers na... De achter-derailleur ziet er toch ook vrij eender uit qua constructie.

Geplaatst: 24 jul 2008 17:59
door bsa
Ik zet mijn vraag maar even hierbij:
Waarom worden op marktplaats ineens allemaal Chorus groepen aangeboden met record cranckstel? Worden de Chorus crancks niet meer gemaakt?