Ach, fouten maken de belgen ook. Daar gaat het mij niet om, maar het gaat mij er vooral om dat Smeets meer bezig is zichzelf te profileren dan de wielrennerij. Fijn dat hij er veel van weet, maar ik stoor mij mateloos aan de manier waarop hij dat etaleert.
@Havana (met 1 N) het is precies dat probleem. Jij en ik herkennen de renners ook niet altijd, maar wij worden er ook niet voor betaald, hij wel.
@Evers
Dan moet hij een one-manshow in Carré gaan geven met annecdotes uit de wielersport. Commenttaar bij een wielerwedstrijd is iets anders.
Mart Smeets
lior63 schreef:Ach, fouten maken de belgen ook. Daar gaat het mij niet om, maar het gaat mij er vooral om dat Smeets meer bezig is zichzelf te profileren dan de wielrennerij. Fijn dat hij er veel van weet, maar ik stoor mij mateloos aan de manier waarop hij dat etaleert.
@Havana (met 1 N) het is precies dat probleem. Jij en ik herkennen de renners ook niet altijd, maar wij worden er ook niet voor betaald, hij wel.
@Evers
Dan moet hij een one-manshow in Carré gaan geven met annecdotes uit de wielersport. Commenttaar bij een wielerwedstrijd is iets anders.
Omdat het je smaak niet is? Er zijn genoeg mensen die zijn aanwezigheid op tv wel op prijs stellen en dat zijn er niet een paar.
Daarbij is het altijd leuk wanneer je bepaalde 'weetjes' tussendoor te horen krijgt. Wil je dit niet dan kun je beter afstemmen op eurosport. Daar krijg je echt alleen maar te horen hoeveel seconden voorsprong iemand heeft en hoeveel km ze nog moeten.
Je zult mij ook niet horen zeggen dat hij goed is in commentaar geven tijdens een wielerwedstrijd maar om dan maar meteen een hekel aan iemand te hebben. Programma's als de avondetappe kan hij geweldig presenteren en dat is ook wat hij het liefst doet en ook goed doet.
Train ze!
de Belgen zijn gewoon een stuk beter ingevoerd in het peloton, dus overdag kijk ik naar de Belg. 's Avonds natuurlijk wel naar Smeets kijken. Zelf ook een wijntje er bij en een knabbel, samen met de vrouw op de bank, konijn op schoot. Heerlijk.
Maar het allerliefst: ga ik lekker naar de Tour zelf! en dan bij campers meeloeren naar de Fransoos of met de franse buren meeluisteren over de transistor, en dan proberen er kaas van te maken...
Maar het allerliefst: ga ik lekker naar de Tour zelf! en dan bij campers meeloeren naar de Fransoos of met de franse buren meeluisteren over de transistor, en dan proberen er kaas van te maken...
W0uter schreef:de Belgen zijn gewoon een stuk beter ingevoerd in het peloton, dus overdag kijk ik naar de Belg. 's Avonds natuurlijk wel naar Smeets kijken. Zelf ook een wijntje er bij en een knabbel, samen met de vrouw op de bank, konijn op schoot. Heerlijk.
Jaja, met het konijn op de bank en met de vrouw op schoot bedoel je toch hé.
@Evers,
Nee, niet omdat het mijn smaak niet is, maar omdat hij zo nadrukkelijk bezig is zichzelf te profileren dat mij vaak het gevoel bekruipt dat de gasten er zijn ter meerdere eer en glorie van Smeets. Hij is niet meer de presentator, maar de hoofdpersoon van de MartSmeetsShow.
Voor de inside info zijn ze bij de Belgen veel beter ingevoerd, leuteren ze ook minder technische onzin en als ik een wijntje wil drinken met mijn vrouw op schoot dan heb ik Smeets niet als achtergrond nodig.
Ik kan Smeets wel waarderen, zowel zijn wedstrijdcommentaar als zijn programma's naast de koers. Ik vind zijn stijl prettig om naar te luisteren. Dit in tegenstelling tot sommige Belgische commentatoren die het imo nog weleens willen overdrijven met hun technisch gebabbel...
Smeets is zelf niet afkomstig uit het wielermilieu, maar heeft in de loop der jaren toch aardig wat kennis en ingangen opgedaan. Vind ik wel knap.
Voor info over tandjes, tubes en weet ik veel moet je niet bij hem zijn, maar dat weet ik zelf ook wel en de gemiddelde kijker interesseert dat geen bal......
Trouwens, Herbert Dijkstra, die is pas slecht........ en die heeft nog gekoerst.......
Smeets is zelf niet afkomstig uit het wielermilieu, maar heeft in de loop der jaren toch aardig wat kennis en ingangen opgedaan. Vind ik wel knap.
Voor info over tandjes, tubes en weet ik veel moet je niet bij hem zijn, maar dat weet ik zelf ook wel en de gemiddelde kijker interesseert dat geen bal......
Trouwens, Herbert Dijkstra, die is pas slecht........ en die heeft nog gekoerst.......
Dat geneuzel van de belgen over de buurman van de vriend van de broer waartegenover de achterneef van [....] die zich in '34 op die plek verslikte in een stukje kaas, word ik ook wel es zat , maar ze zijn wel accurater en weten meer iha.
Gelukkig hebben we de nederlandse omroep, de belgische omroep en eurosport, dus ik kijk+luister gewoon waar de pet op dat moment naar staat...
Avondetappe mag ik altijd wel, smeets maakt het altijd 1000x heroischer dan dat het was, maar dat hoort er gewoon bij
Gelukkig hebben we de nederlandse omroep, de belgische omroep en eurosport, dus ik kijk+luister gewoon waar de pet op dat moment naar staat...
Avondetappe mag ik altijd wel, smeets maakt het altijd 1000x heroischer dan dat het was, maar dat hoort er gewoon bij
-
- Forum-lid
ff over dat verkeerde renners herkennen. Ik was gister bij het belgisch kampioenschap in Knokke in wat voor omstandigheden de commentatoren zaten weggemoffeld. In een kokend, veel te klein hokje staat een piepklein tv'tje met een scherpte om te janke. Ik kan me voorstellen dat herkennen dan iets lastiger word.
Ik kijk altijd naar "D'n Bels"! Ik vind dat commentaar en de Belgische uitdrukkingen gewoonweg prachtig . De Belgische commentatoren komen op mij ook deskundiger over als hun Nederlands collega's, voornamelijk omdat ze de héle koers goed verslag doen, en bijna nooit stilvallen. Ook verwarren ze de renners wat minder vaak met elkaar . En het technische gezwets, en de kleine wetenswaardigheden over renners en materiaal maken het geheel compleet.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
lior63 schreef:W0uter schreef:de Belgen zijn gewoon een stuk beter ingevoerd in het peloton, dus overdag kijk ik naar de Belg. 's Avonds natuurlijk wel naar Smeets kijken. Zelf ook een wijntje er bij en een knabbel, samen met de vrouw op de bank, konijn op schoot. Heerlijk.
Jaja, met het konijn op de bank en met de vrouw op schoot bedoel je toch hé.
@Evers,
Nee, niet omdat het mijn smaak niet is, maar omdat hij zo nadrukkelijk bezig is zichzelf te profileren dat mij vaak het gevoel bekruipt dat de gasten er zijn ter meerdere eer en glorie van Smeets. Hij is niet meer de presentator, maar de hoofdpersoon van de MartSmeetsShow.
Voor de inside info zijn ze bij de Belgen veel beter ingevoerd, leuteren ze ook minder technische onzin en als ik een wijntje wil drinken met mijn vrouw op schoot dan heb ik Smeets niet als achtergrond nodig.
Zij (de Belgen) leuteren juist veel meer over 'technische onzin' zoals jij dat omschrijft. Smeets heeft daar de ballen verstand van en praat daar dus ook niet over.
Ik mag hopen dat je de TV helemaal niet nodig hebt om een wijntje te drinken met je vrouw...
Train ze!
Smeets als commentator vind ik minder geslaagd. Ik herinner mij Parijs-Nice van dit jaar, Ducrot zegt dat (LL) Sanchez aanvalt, Smeets springt in en begint over de fantastische daler Sanchez. Il Falco er nog even bijgehaald ook. Hieruit blijkt imo dat Smeets de koers in de kranten volgt, en niet live.
Voor de duidelijkheid, Smeets doelde op Samuel Sanchez. En Luis Leon kan ook heel behoorlijk dalen.
De avondetappe is overigens een leuk programma, leuke achtergronden. Smeets is een goed programmamaker.
Voor de duidelijkheid, Smeets doelde op Samuel Sanchez. En Luis Leon kan ook heel behoorlijk dalen.
De avondetappe is overigens een leuk programma, leuke achtergronden. Smeets is een goed programmamaker.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.