Het is afgesloten voor verkeer, maar met de fiets aan de hand ben je geen verkeer en kun je dus naar boven.
Voor de rest hangt het ervanaf welke gendarme op de uitkijk staat. 'n enkeling laat je fietsen, de ander laat je afstappen.
alpe d'huez
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Je kan wel omhoog, ik stond op de alpe toen er de tijdrit bergop was een paar jaar terug. Hele ochtend was het juist 1 groot feest om de amateurs naar boven te schreeuwen die helemaal kapot zaten..
Amerikanen met een rugtas met daarin een vlaggenstok en stars en stripes erop, alles ging op de fiets omhoog.. Geen enkel probleem.. Is toch ook alleen maar leuker voor de wachtende supporters, hebben ze wat te kijken tijdens het wachten.
Amerikanen met een rugtas met daarin een vlaggenstok en stars en stripes erop, alles ging op de fiets omhoog.. Geen enkel probleem.. Is toch ook alleen maar leuker voor de wachtende supporters, hebben ze wat te kijken tijdens het wachten.
Toen de Tour in Valkenburg aan kwam werd de weg al om 12.00 uur volledig afgesloten voor al het verkeer. Ik was daarvoor nog gaan trainen vanuit Valkenburg naar het drielandenpunt, via Belgie afgedaald, Camerig via de korte kant op, en de lange kant afgedaald, en toen kwam ik op het parcours.... " stop politie. jullie mogen alleen maar te voet verder, niks mag het parcours meer op" dus wij 100 meter gelopen, en daarna het parcours verder gevolgd. Meerdere malen zelf eraf gestuurd, de weg naar IJsden dacht ik kwamen we helemaal niet meer op, dus omgedraaid en binnendoor gestoken. Daar was de politie iets coulanter, als we netjes ons aan de verkeersregels hielden die normaal van toepassing waren mochten we fietsen. We hebben over de laatste ongeveer 30km zeker anderhalve uur gedaan.
- jorisbressers
- Forum-lid
Je kunt hem fietsen, maar wel een beetje opletten voor gendarmes. Verder is het een super ervaring!
Scott Addict 15 / Ultegra Di2