Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets juli

diamond
Forum-lid

diamond 29 jun 2008 19:36

Heren,
ik koop het blad Fiets los alleen als ik denk er staan interessante dingen in.
Maar ik kan mij niet aan het idee onttrekken dat de redactie geen notie neemt wat hier op het forum geschreven wordt en eventuele afspraken vb: er wordt voor de 3e keer een forumrit georganiseerd,fietsers van verschillende pluimage en streken,eea in goede harmonie maar geen kort artikel hierover in het blad wat volgens mij toch de moeite is of niet.
Soms van die stomme stukjes zoals de huisdichter !!!:rolleye:,ik weet ook wel je kan het niet iedereen naar z'n zin maken maar ja:rolleye:
Dus kijk ik altijd uit naar bepaalde verslagen hier op het forum leuke teksten goeie foto's:):D:D zoals te zien is van verreden tochten.

verder wens ik de abo's veel leesplezier:D:D:):)

kool486
Forum-lid

kool486 29 jun 2008 21:45

ik heb het blad te snel uit, een aantal zaken hebben mijn belangstelling niet zoals oa mountain biken, huisdichter .
maar het verslag over de PR vindt ik erg magertjes, er was veel meer van te maken, zie Forum. Wat daar leeft was veel stof voor een mooi artikel geweest.
Er staan wel een aantal goede zaken ik, zoals de testen.
Wellicht moet de redaktie een test onder zijn trouwe en ondernemende lezers doen.
Ooit heb ik artikel over de Marmotte gelezen, met erg slecht weer, kou en sneeuw. Dat heeft me gestimuleerd om een keer mee te doen. Meer van die verhalen!!
Funny the way it is

stavros
Forum-lid

stavros 29 jun 2008 22:05

Ik ben sinds kort abo en deze maand was de eerste.

Ik moet zeggen dat de algehele indruk neit slecht is, al had ik iets meer verwacht. vooral van bepaalde stukken zoals hierboven.
Echter ben ik ook iemand die geen fluit geeft om mtb's dus dat sla ik sowieso al over.
Het is een leuk blad voor iemand zoals ik, een "fietsleek" en ik denk dat het altijd lastig is om aan alles en iedereen te voldoen, dat lukt nooit.
Greetz

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 13 jul 2008 13:48

De redactie leest het forum met grote regelmaat en ook dit onderwerp gebruiken we weer om het blad beter te maken. Vooral de Gastheer heeft interessante kritiek op het stuk over PR, maar ik deel zijn mening niet. Juist niet. Hij stelt voor onder de noemer synergie content van het forum over te nemen. Daar ben ik het niet mee eens. Synergie tussen blad en site is volgens mij juist dat je onderwerpen NIET op dezelfde manier en door dezelfde mensen laat aanpakken. In het blad hebben we een beperkte ruimte en een vast stramien. Dat is inherent aan het medium tijdschrift. Daarnaast heb je de site, met zijn eigen manier van communiceren en zijn eigen doelgroep, laten we dat laatste vooral niet vergeten.

Die twee media vullen elkaar aan, in inhoud en communicatiemiddelen. Zo kun je een verslag of test lezen in het blad en als je meer weten wilt, heb je Fiets.nl voor verdieping, filmpjes en meer foto's. Vaak leggen we daar meer uit, anders is daar het forum voor jullie mening. Dat die media elkaar aanvullen is voor mij synergie, niet het plat doorplaatsen van teksten die we op het forum lezen. Dat we die synergie/website meer kunnen uitbouwen, is duidelijk, maar dat is vooral een kwestie van menskracht.

En nu ga ik lekker fietsen!
groet, Rodrick (HR Fiets/FietsActief)

stavros
Forum-lid

stavros 13 jul 2008 14:25

[quote="Rodrick"]
Die twee media vullen elkaar aan, in inhoud en communicatiemiddelen. Zo kun je een verslag of test lezen in het blad en als je meer weten wilt, heb je Fiets.nl voor verdieping, filmpjes en meer foto's. Vaak leggen we daar meer uit, anders is daar het forum voor jullie mening. [/quote]

Als ik de woorden neem zoals ze komen zeg je dus eigenlijk dat je het blad kan zien als een soort gids voor wat er op de website uitgebreid staat... ?

Wat bij mij dan weer een rare twist in de hersenpan teweegbrengt en dat ik dan ga denken dat je het blad niet nodig hebt, als je maar internet hebt, de site is ten slotte gratis en met meer informatie, het blad is een abbo voor nodig en als het ware niet meer een soort in het kort beschreven verhaal over wat er op de site staat....
Greetz

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 13 jul 2008 20:22

De reden dat ik hier een post aan jullie discussie toevoeg, is omdat ik een redactionele keuze wil verklaren en ik vind dat jullie recht daar op hebben. Als je dat verdediging vindt, vind ik het prima. Ik heb zelf dat gevoel niet.
En Stavros, een rare twist in de hersenpan is op zijn tijd best lekker, maar in dit geval weet ik het zo net niet. :-) Een tijdschrift en een site zijn twee verschillende media, voor verschillende momenten. We vullen ze daarom ook anders in, door bijvoorbeeld van bepaalde tests filmpjes te plaatsen op de site. Dat kan nu eenmaal niet in een tijdschrift.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 13 jul 2008 20:43

[quote="GastheerG"]
Wat ik verder heel vaag vind is dat het blad blijkbaar een andere doelgroep heeft dan het forum.
[/quote]

Hoezo?
Als je een blad maakt voor de mensen op dit forum verkoop je er niet genoeg van, en de mensen voor wie het blad gemaakt wordt zullen zich op dit forum waarschijnlijk minder thuis voelen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 13 jul 2008 20:57

Maar ik zeg toch dat de verschillende producten ook verschillende doelgroepen hebben?
Maar ik heb idd geen verstand van marketing nee. :p

(maar heb wel het idee dat bij veel van die die hippe crossmediale concepten (zoals DAG enzo) de aansluiting tussen de papieren versie en de website nogal moeizaam is... dus mij lijkt het toch niet zo vreemd dat fiets zich vooral blijft richten op de papieren versie)

In het geval artikelen als dat over P-R kan het forum natuurlijk wel als bron dienen om meer over te brengen van de beleving van zo'n evenement.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie