Pagina 2 van 3
Geplaatst: 20 jun 2008 01:14
door peteri200
ik rijd tot op heden nog steeds met volle tevredenheid op mijn hed jet 50's rond. ze bevallen mij prima.
Geplaatst: 20 jun 2008 01:41
door 21st-century
Peter i200 schreef:ik rijd tot op heden nog steeds met volle tevredenheid op mijn hed jet 50's rond. ze bevallen mij prima.
Hoi Peter,
Heb je toevallig een foto van je prince met de Hed Jet 50`s? Heb je er ook al mee geklommen of alleen maar sjette geheven door de zeeuws vlaamse polder
Geplaatst: 20 jun 2008 02:00
door 21st-century
Hoi Peter,
Even snel het pinarello draadje doorgespit en kwam een mooie foto tegen van je prince met de Hed Jet 50`s. Echt een heel mooi geheel en het blauw van de decals van de Hed Jet past ook mooi bij je fiets. Zelf zou ik als ik voor de Hed Jet`s zou gaan kiezen voor de zwarte stickers of de sticker verwijderen met Jet 50 erop en alleen de witte letters HED laten zitten. Past mooier bij mijn zwarte Cervélo R3 SL. Nogmaals een prachtig plaatje van je Prince en goed om te horen dat de wielset goed bevalt.
Geplaatst: 20 jun 2008 02:30
door ericpeters
Als je merk en decals belangrijk vind dan zijn dit allemaal mooie keuzes, persoonlijk vind ik FFWD heel mooi maar die zijn weer zwaar. Als je puur voor de hoge velg in carbon gaat en licht gewicht dan kan het veel
goedkoper. Eventueel kun je dan Custom decals laten maken, met bijvoorbeeld Cervelo erop, dat ben ik zelf ook van plan.
Geplaatst: 20 jun 2008 15:22
door intersantos
Als je je beslissing uit wil stellen tot volgend jaar, kun je de Mavic Cosmic Carbon SLR overwegen. 1595gr. Ik vind ze iig héél erg mooi (sorry Havana):
[img=
http://img155.imageshack.us/img155/2249/cc11gj7.jpg]
Geplaatst: 20 jun 2008 16:55
door havana
Smaken verschillen
Ik wil wel toegeven dat de Cosmic Carbone's wel degelijke producten zijn van Mavic (ik krijg het bijna niet uit mijn mond).
Ik vind overigens geen enkel carbon wiel met alu remrand mooi.
Geplaatst: 20 jun 2008 22:47
door rene
havana schreef:Smaken verschillen
Ik vind overigens geen enkel carbon wiel met alu remrand mooi.
+1
Geplaatst: 21 jun 2008 11:51
door meeuh
Als ik zo ff zou mogen kiezen tussen de 2sets, geef me dan maar de bontrages (zonder alu rand). Zijn toch heel wat goeie ervaringen mee? Lijken met ook van een 'hoger niveau' dan de hed jets. Welke van de 2sets je ook koopt, je zal geen slechte koop doen.
Geplaatst: 21 jun 2008 13:05
door sharkman113
bontragers zijn mooier, hebben veel betere naven maar zijn wel bedoeld als wedstrijdset (en strikt genomen lage velgen met een carbon kap. Wil je de bontragers dan zou ik voor niet wedstrijdgebruik gewoon voor de XXX light wielen gaan.
ik Rijdt trouwens zonder problemen al het hele seizoen op Reynolds 46 DV C die waarschijnlijk net zo goed zijn als de lightweights maar dan zonder het extreme prijskaartje....
Voordeel reynolds: een van de beste naven op de markt (DT240 S), de beste spaken (dt aerolites) en de tot op heden meest betrouwbare carbon (tube / clincher) velgen op de markt (lew/reynolds).
Geplaatst: 21 jun 2008 21:41
door peteri200
ik heb er geen ervaringen mee in de bergen, ik ben nog niet verder geweest als belgië.
het gewicht komt uit op 1790 gr (zelf nagewogen) is met velglinten en campa. body meegewogen.
verder zoals gezegt ze bevallen mij uitstekend en ik vind ze zeker mooi staan.
ik heb ook de keuze "moeten" maken tussen full carbon clincher en carbon met alu. rand. op 1 of andere manier vertrouwde ik full carbon in combinatie met bandjes toch nog niet zo. zeker met plots lekrijden enzo.
het zal misschien maar een gevoel zijn, want hier in de buurt rijden er inmiddels een aantal rond zonder problemen. maar ik vond dit voor mij toch de betere keus. zeker ook omdat in belgië de wegen nu ook niet zo geweldig zijn. en om daar dan steeds met je full carbon wielen overheen te denderen....
Geplaatst: 22 jun 2008 03:19
door camille
Ik kan het hier met Sharkman eens zijn. Rij zelf met de Bontrager XXX-lite clincher en ben daar zeer te spreken over. Ik rijd geen wedstrijden maar ook in de afdalingen vorig jaar tijdens de Trois Ballons (lees vol in de regen) in de afdalingen geen problemen met het remvermogen.
Ben toch 84Kg (maar rem alleen als het nodig is) en de wielen zijn ook nog steeds strak. Ik heb het gewicht niet helemaal in mijn hoofd zitten maar volgens mij ook een van de lichtere sets die hier genoemd worden.
Geplaatst: 22 jun 2008 22:44
door 21st-century
havana schreef: Vind je de carbonlook van Corima niet mooi zou ik voor de Reynolds gaan. De wielen zijn relatief licht, velgen zijn erg fraai en de naven en spaken zijn van DT Swiss dus gewoon uitstekend.
Havana,
Reynolds DV 46 C is nu ik er wat meer over gelezen heb idd een uitstekende en ook mooie wielset en op zich gewoon vrij licht voor clinchers. Ook lees je eigenlijk geen problemen over het remmen op de carbonvelg als je maar de juiste blokjes gebruikt (swiss stop in dit geval dacht ik)
Aeolus blijven erg mooi en ze hangen volgens mij zelfs in de winkel bij mijn FM (woensdag ff kijken) want dan krijgt mijn fiets een onderhoudsbeurt om hem in orde te maken voor de Marmotte. Wel behoorlijk aan de prijs en zoals gezegd het gewicht is misschien nog iets aan de hoge kant. Op tubes rijden blijft ook altijd een mogelijkheid natuurlijk dan ben je dat gezeur over het gewicht in ieder geval kwijt. Zit je alleen weer met het gezeur over eventueel lekrijden zeker tijdens toertochten of cyclo`s. Als je op tubes gaat rijden dan is er wel wat meer keuze betreft goede wielsets.