Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Oakley brillen in de aanbieding!

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 24 feb 2011 13:23

Je wilt dus hiermee zeggen dat het waarschijnlijk rot kwaliteit is?
Specialized Tarmac Elite Compact

bressan_m
Forum-lid

bressan_m 24 feb 2011 13:37

Ik heb een apex..

Ik zeg dat ik merken boycot (oakley en vanaf nu dus zeker ook rapha) met meer dan 50 % verschil tussen inkoop- en verkoop prijs onder het mom van exclusiviteit...

Maar ja, mensen willen gewoon bedonderd worden..

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 24 feb 2011 13:38

JuulH schreef:Je wilt dus hiermee zeggen dat het waarschijnlijk rot kwaliteit is?

Als de vraag aan mij gericht is...

Ik bedoel te zeggen dat als je merken gaat boycotten die 50% marge hanteren, je de hele fietsenbranche kunt boycotten. Ook daar worden verkopers onder druk gezet niet te adverteren onder de adviesprijs. Ook daar zijn marges van 50% heel gebruikelijk.

stefan
Forum-lid

stefan 24 feb 2011 13:45

Edit: KXlight was me voor. Ik had even nodig om te typen. :)

De brillen van Oakley vind ik nog steeds de beste. Ik heb ook Giro geprobeerd en BBB maar dat haalt het belangen na niet bij een Oakley vind ik persoonlijk.
De lenzen, pasvorm, duurzaamheid, uiterlijk van Oakley zijn gewoon de top. Het materiaal waar hun monturen van gemaakt zijn is gewoon enorm sterk. Ook de lenzen kunnen behoorlijk veel hebben.

Wat ik wel vind is dat sommige lakken die Oakley gebruikt gewoon niet handig zijn. Het ziet er mooi uit maar als het zo snel los laat maakt dat gewoon afbreuk aan het product. Het beste is om kleuren als White Chrome en Polished aluminium (in mindere mate BMX chrome welke toch wel iets sterker is) gewoon te mijden. Bij andere kleuren heb je dit probleem niet en kun je dan ook probleemloos een lens verwisselen.

Ook mag de kwaliteitscontrole bij Oakley beter naar mijn mening. Ze maken een hoogwaardig product met dito prijs maar er zitten zo nu en dan wel eens maandagochtend modellen tussen. (Ik heb er genoeg in mijn handen gehad om daarover te oordelen.) Het is gewoon een massa product maar dan wel van hoogwaardige kwaliteit en dan mag je wel verwachten dat de kwaliteitscontrole naar behoren is.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 feb 2011 14:35

bressan_m schreef:Ik heb een apex..

Ik zeg dat ik merken boycot (oakley en vanaf nu dus zeker ook rapha) met meer dan 50 % verschil tussen inkoop- en verkoop prijs onder het mom van exclusiviteit...

Maar ja, mensen willen gewoon bedonderd worden..

Bij je Apex is de prijs ook al lang een keer over de kop gegaan.

De kostprijs heeft niets met de verkoopprijs te maken bij velen producten, zo ook Oakleys. Zelfde geldt voor een Pinarello Dogma.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 24 feb 2011 14:42

Wat een Bul Sh*t!
Waarom zou een merk met kwaliteitsproducten dat winst maakt (dat gebeurt echt met alles!) ineens bedonderen zijn?
Ik zweer ook bij mijn oakley en Ray-ban's (aviator) Zet ik een V&d polaroid pilotenbril op dan zit daar echt een wereld van verschil in! En dat gaat verder dan enkel de prijs!
mijn Flickr

eelcoz

eelcoz 24 feb 2011 14:48

Geef eens een definitie van 'bedonderen', zou ik zeggen.

We leven gelukkig niet in Cuba of Noord-Korea, dus volgens mij mag Oakley vragen voor haar producten wat ze wil.

stokie
Forum-lid

stokie 24 feb 2011 15:28

oakley m-frame: productiekosten 1 stuks frame: 28 cent

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 24 feb 2011 15:38

Stokie schreef:oakley m-frame: productiekosten 1 stuks frame: 28 cent

Gezien de nauwkeurigheid van de opgegeven waarde. Hebben we het over €-cent of $-cent

;-)

stokie
Forum-lid

stokie 24 feb 2011 15:41

ik ben er ooit eens achteraan gegaan voor een schoolopdrachtje.. Volgens mij waren het dollarcenten... Over radar en jawboneframes ben ik helaas niets te weten gekomen

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 24 feb 2011 15:42

Als je op die manier gaat denken kun je beter helemaal niks meer kopen!
Om die radar bril mogelijk te maken moet het nu eenmaal geld kosten, en luxeproducten gaan nu eenmaal vaker over de kop dan een action bril.
Dit gaat nergens over imho.
mijn Flickr

HenH
Forum-lid

HenH 24 feb 2011 16:02

Als je je teveel druk maakt om dit gegeven dan kun je beter nies meer kopen en lekker al het geld oppotten.
Geld moet rollen;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Plaats reactie