Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Fast Forward

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 09 jun 2008 22:22

Wat je kweler vind of niet, is duidelijk persoonlijk. Ik vind driespaaks pas echt kwel. Vierspaaks vind ik daar en tegen helemaal niets. Een hoge velg heeft ook wel wat, maar het is - imo - toch net iets minder Time-Trial-Hip dan een driespaaks. Over smaak valt oeverloos te twisten blijkt maar weer.

bhermans
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 apr 2008 13:18

bhermans 09 jun 2008 22:34

Ik vind ook dat een 3 spaaks wiel veel stoerder uit ziet in een tijdrit maar functioneel is het voor vele wedstrijdrijders makkelijker om een 50/60/90mm voorwiel te hebben. Daarom zie je in (nieuwelingen), junioren, beloften wedstrijden vele renners met een hoge velg i.p.v. 3 spaaks.

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 09 jun 2008 22:45

@ Corniel: volgens mij weet je best wat je zelf wil en dat is een 3-spaaks wiel. Gewoon doen!!
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 09 jun 2008 23:48

jaapie91 schreef:Volgens mij weet je best wat je zelf wil en dat is een 3-spaaks wiel. Gewoon doen!
Natuurlijk. Echter, helaas ben ook ik aan de economische weg gehouden dat je geld maar een keer kan uitgeven. Dus het is wel degelijk nuttig om je te orrienteren. En als twee hoge velgen (van gelijk prijs niveau) sneller zouden zijn dan een disc + driespaak, dan is het simpel, dan doe ik dat. Bij tijdrijden is de tijd uiteindelijk belangrijker dan hoe de fiets eruitziet, het comfort, of wat dan ook. ;)

(En als geld geen rol speelde had ik allang een fiets als Casran in de schuur staan)

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 11 jun 2008 02:07

1080
pas op! paaltje!

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 11 jun 2008 14:37

XLR8R schreef:1080


Euro, snelheidswinst in mm/u? verklaart u nader.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 jun 2008 16:03

Corniel schreef:
XLR8R schreef:1080


Euro, snelheidswinst in mm/u? verklaart u nader.



Goedemorgen Corniel, hij bedoelt de Zipp 1080 ;)

http://www.zipp.com & you'll see :)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 12 jun 2008 16:38

Corniel schreef:Echter, helaas ben ook ik aan de economische weg gehouden dat je geld maar een keer kan uitgeven. (..)
En als geld geen rol speelde had ik allang een fiets als Casran in de schuur staan


Zoals ik al zei: een Zipp vind ik echt te duur: Zipp 1080: 1100 dollar.

Voor dat geld heb je dus een HED 3-spaaks voorwiel EN HED discwiel.

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 13 jun 2008 11:40

ja maar een 1080 met een normal achterwiel is (mogelijk/warschijnlijk) sneller dan een h3+een bagger HED zeil achterwiel
pas op! paaltje!

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 13 jun 2008 12:11

XLR8R schreef:ja maar een 1080 met een normal achterwiel is (mogelijk/warschijnlijk) sneller dan een h3+een bagger HED zeil achterwiel


Dat betwijfel ik ten zeerste. Je kan met een discwiel earodynamisch gezien niet zoveel fout doen. Het grootste verschil zit hem nog in gewicht en stijfheid. Maar daarmee ga je het niet zo bond kunnen maken dat je minder snel bent dan met een regulier achterwiel met lage velg.

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 13 jun 2008 17:16

Je voorwiel raakt de wind als eerste dat is het belangrijkste! Samen met ene goed verstelbaar stuur en een goede positie en helm is dat het aller belangrijkste! Een hed disk klinkt snel maar is gewoon een gehorige rammelde platte plank. Heb het genoegen gehad om meermaals met beide te rijden (overigens wel zipp clincher vs hed tubes)
Geloof mij neem de zipps!
Daarnaast is het gewicht lager en de handeling bij volle zijwind vele malen beter. Alleen ziet het er iets minder stoer uit.

en met normaal achterwiel bedoel ik niet een X3 36 db spaaks open pro met 105 naven natuurlijk!! Maar een beetje med profile systeemwielen

Aangepast;

Als ik nog 2 sugesties mag doen...Prachtig als wieleset maar ook als enkel voorwiel. Super stijf, super aero en redelijk licht.

www.citec.de

De Citec 6000CX

of meer budget de 3000 S Aero
pas op! paaltje!

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 24 jul 2009 00:18

Is het jullie ook opgevallen dat Contador en Armstrong met een HED H3 reden, maar Klöden en Popovich (en wellicht anderen van Astana) met een Bontrager hoge velg?

Plaats reactie