Fast Forward
Wat je kweler vind of niet, is duidelijk persoonlijk. Ik vind driespaaks pas echt kwel. Vierspaaks vind ik daar en tegen helemaal niets. Een hoge velg heeft ook wel wat, maar het is - imo - toch net iets minder Time-Trial-Hip dan een driespaaks. Over smaak valt oeverloos te twisten blijkt maar weer.
Ik vind ook dat een 3 spaaks wiel veel stoerder uit ziet in een tijdrit maar functioneel is het voor vele wedstrijdrijders makkelijker om een 50/60/90mm voorwiel te hebben. Daarom zie je in (nieuwelingen), junioren, beloften wedstrijden vele renners met een hoge velg i.p.v. 3 spaaks.
Natuurlijk. Echter, helaas ben ook ik aan de economische weg gehouden dat je geld maar een keer kan uitgeven. Dus het is wel degelijk nuttig om je te orrienteren. En als twee hoge velgen (van gelijk prijs niveau) sneller zouden zijn dan een disc + driespaak, dan is het simpel, dan doe ik dat. Bij tijdrijden is de tijd uiteindelijk belangrijker dan hoe de fiets eruitziet, het comfort, of wat dan ook.jaapie91 schreef:Volgens mij weet je best wat je zelf wil en dat is een 3-spaaks wiel. Gewoon doen!
(En als geld geen rol speelde had ik allang een fiets als Casran in de schuur staan)
XLR8R schreef:1080
Euro, snelheidswinst in mm/u? verklaart u nader.
Corniel schreef:XLR8R schreef:1080
Euro, snelheidswinst in mm/u? verklaart u nader.
Goedemorgen Corniel, hij bedoelt de Zipp 1080
http://www.zipp.com & you'll see
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Corniel schreef:Echter, helaas ben ook ik aan de economische weg gehouden dat je geld maar een keer kan uitgeven. (..)
En als geld geen rol speelde had ik allang een fiets als Casran in de schuur staan
Zoals ik al zei: een Zipp vind ik echt te duur: Zipp 1080: 1100 dollar.
Voor dat geld heb je dus een HED 3-spaaks voorwiel EN HED discwiel.
XLR8R schreef:ja maar een 1080 met een normal achterwiel is (mogelijk/warschijnlijk) sneller dan een h3+een bagger HED zeil achterwiel
Dat betwijfel ik ten zeerste. Je kan met een discwiel earodynamisch gezien niet zoveel fout doen. Het grootste verschil zit hem nog in gewicht en stijfheid. Maar daarmee ga je het niet zo bond kunnen maken dat je minder snel bent dan met een regulier achterwiel met lage velg.
Je voorwiel raakt de wind als eerste dat is het belangrijkste! Samen met ene goed verstelbaar stuur en een goede positie en helm is dat het aller belangrijkste! Een hed disk klinkt snel maar is gewoon een gehorige rammelde platte plank. Heb het genoegen gehad om meermaals met beide te rijden (overigens wel zipp clincher vs hed tubes)
Geloof mij neem de zipps!
Daarnaast is het gewicht lager en de handeling bij volle zijwind vele malen beter. Alleen ziet het er iets minder stoer uit.
en met normaal achterwiel bedoel ik niet een X3 36 db spaaks open pro met 105 naven natuurlijk!! Maar een beetje med profile systeemwielen
Aangepast;
Als ik nog 2 sugesties mag doen...Prachtig als wieleset maar ook als enkel voorwiel. Super stijf, super aero en redelijk licht.
www.citec.de
De Citec 6000CX
of meer budget de 3000 S Aero
Geloof mij neem de zipps!
Daarnaast is het gewicht lager en de handeling bij volle zijwind vele malen beter. Alleen ziet het er iets minder stoer uit.
en met normaal achterwiel bedoel ik niet een X3 36 db spaaks open pro met 105 naven natuurlijk!! Maar een beetje med profile systeemwielen
Aangepast;
Als ik nog 2 sugesties mag doen...Prachtig als wieleset maar ook als enkel voorwiel. Super stijf, super aero en redelijk licht.
www.citec.de
De Citec 6000CX
of meer budget de 3000 S Aero
pas op! paaltje!
Is het jullie ook opgevallen dat Contador en Armstrong met een HED H3 reden, maar Klöden en Popovich (en wellicht anderen van Astana) met een Bontrager hoge velg?