Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2008

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 jun 2008 17:41

Bij QSI is Boonen de grote man. Hij heeft in het verleden bewezen om tour etappes te kunnen winnen en heeft de potentie om het groen naar Parijs te rijden. Devolder is dan wel in de vorm van zijn leven, maar ik zie hem niet op het podium eindigen. Volgens mij gaat QSI volledig de kaart Boonen spelen. Je zag dit ook aan het koersgedrag van de ploeg de afgegelopen weken. Er werd nadrukkelijke geoefend om de trein Boonen goed op de rails te krijgen.

Bij Lotto liggen de zaken wat anders. Evans is een van de grote kandiaten voor het geel en mcEwen heeft weinig steun van zijn ploeg nodig om voor de dagzeges te gaan. Een mannetje die bij hem blijft in de finale is genoeg voor de Australier.
Live fast; die young. mijn blog

rocketboy
Forum-lid

rocketboy 03 jun 2008 18:06

De groene trui, dat wordt nog een interessante strijd.
Het lijstje kanshebbers :

Boonen
Bennati
Cavendish
McEwan
Hushovd
....vul maar aan.....
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 03 jun 2008 18:24

In mijn lijstje favoriten staat Cunego hoog in de top 10. Ook Menchov zal daar staan, al komt hij wel te kort om de Tour te winnen. Dekker heeft nog teveel bravoure en te weinig inhoud en zal wellicht voorbijgestreefd worden door Gesink, die m.i. een wat nuchterdere mentaliteit heeft.

Boonen pakt een paar etappes, Devolder gaat zeker vlammen en ook Cancelara laat zich zien. Doordat er niet een echte totenhoge favoriet is hopelijk een boeiende tour met veel spektakel. Ben trouwens wel benieuwd hoe ze omgaan met Astana. Deze ploeg heeft zich van zijn beste kant laten zien in de Giro en zou niet mogen ontbreken. Ook CSF zou ik wel aan de start willen zien
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

amateurke
Forum-lid

amateurke 03 jun 2008 18:35

De kanshebbers zijn allemaal genoemd. Stijn Devolder zie ik echt niet op het podium rijden. Het is een goeie, leuke aanvallende coureur maar ik zie in hem zeker geen grote ronderenner. Neen, mijn Belgische vrienden kunnen denk ik beter gokken op een buitenlander die in Belgische dienst rijdt (Evans).

Hoewel ik zeker niet denk dat hij op het podium komt verwacht ik eigenlijk wel dat Thomas Dekker bij de eerste tien rijdt en een ritje meepakt.

Zelf verwacht ik veel overwinningen van de CSC's al denk ik niet dat ze de uiteindelijke hoofdprijs zullen pakken.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

masterb
Forum-lid

masterb 03 jun 2008 18:54

Geel: 1: Evans 2: Sastre 3: Menchov
Wit: 1: A. Schleck 2: Soler 3: Dekker
Bolletjes: 1: Soler
Groen: Bennati

Ik hoop dat Schleck voor eigen kansen mag gaan op Alp d'Huez en dat we van dat andere broertje mooi werk mogen zien.

Devolder zie ik idd niet echt mee komen in het hooggebergte. Denk aan spanje vorig jaar...

specliffeddes
Forum-lid

specliffeddes 03 jun 2008 19:07

Voor geel?
Hoop: Devolder, Frank Schleck, Dekker, Valverde, Kirchen, Sastre
Vrees: Evans en Menchov (met alle respect: niet echt sprankelende renners)

Voor etappewinst?
Hoop: Anthony Charteau (Franser op de fiets dan hij kan niet. Volgens mij rookt hij stiekem Gitanes zonder filter voor de start) en Tankink
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

rocketboy
Forum-lid

rocketboy 03 jun 2008 19:40

Geel voor Devolder ? Dan ga ik met de fiets naar Parijs om hem plechtig te ontvangen :D

De vergelijking met de Vuelta vorig jaar gaat niet op. Als je ziet welke vooruitgang hij gemaakt heeft, vergelijk het met VDB (de goede dan) in de Giro van vorig jaar en dit jaar. Top tien moet zeker lukken.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

masterb
Forum-lid

masterb 03 jun 2008 20:37

Top tien weet ik ook zo net nog niet. Met een beetje geluk wel dankzij zijn goede tijdritcapaciteiten. Hierdoor kan hij wel een dag in het geel komen ofzo. Maar eind winst is echt veel te hoog gegrepen...

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 03 jun 2008 21:31

DE TOP TIEN VUL MAAR AAN

1. Mechov
2. Contadorrrrrrrrrr
3. Evans
4. Cunego
5. Valverde
6. Sastre
7. Pereiro Sio
8. Dekker !
9. Van den Broeck
10. Bruseghin
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

moustache
Forum-lid

moustache 03 jun 2008 23:28

Rene schreef: DE TOP TIEN VUL MAAR AAN

1. Mechov

Sorry, maar ik blijf het een net niet renner vinden.
Voor mij dus Menchov op een 2de plaats (of lager).

Wie 1ste etc. wordt? Kom ik nog op terug...

blik
Forum-lid

blik 04 jun 2008 01:14

Moustache schreef:
Rene schreef: DE TOP TIEN VUL MAAR AAN

1. Mechov

Sorry, maar ik blijf het een net niet renner vinden.
Voor mij dus Menchov op een 2de plaats (of lager).

Wie 1ste etc. wordt? Kom ik nog op terug...

Waarom?? hij heeft de Vuelta tenslotte al 2 keer gewonnen. Wat hebben een Sastre, Valverde en een Evans gepresteerd in de grote rondes behalve wellicht een ereplaats? Pereiro Sio heeft de tour alleen gewonnen omdat hij 20 minuten tijdwinst kreeg in een etappe. Cunego heeft de Giro gewonnen, maar is daarna nooit echt goed geweest.

Als Contador meedoet geef ik hem weinig kans, maar anders zie ik het zomaar gebeuren dat Menchov goed gaat rijden

lior63
Forum-lid

lior63 04 jun 2008 09:43

Mesjov past uitstekend bij een Nederlandse ploeg, altijd goed, maar net niet goed genoeg.

Verder is het meer een kwestie van non-favorieten. Ze hebben allemaal het charisma van een dooie kwal op het strand. Er straalt niks van af.
Jammer van Vino, dat was dus een renner met karakter die het positief bekeek (letterlijk).
En dan, er moet er toch eentje winnen.

Dan maar eens een totale outsider op de lijst zetten:

Philip Gilbert

Plaats reactie