Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

schuurvondst, is het nog wat? Eindresultaat!!

obrecht
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 mei 2008 00:34

obrecht 01 jun 2008 01:36


ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 01 jun 2008 03:37

Ik zou hem poetsen en smeren, nieuw stuurlintje en vervolgens op de Tacx Rollentrainer zetten in een ruimte waar je hem kan laten staan. (heb je die niet koop er eentje op Marktplaats of Ebay) Eventueel de goedkoopste versie van dezelfde pedalenwaar je normaal mee rijdt en een goedkoop zadel wat wat meer op je normaal zadel lijkt.
Dan kun je in de winter door de week 's avonds lekker een half uurtje gaan trainen op de rollentrainer zonder dat je eerst je normale fiets naar binnen moet halen, de snelspanner moet ombouwen en een trainer buitenbandje hoeft te monteren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 01 jun 2008 10:03

Als ik alle reacties hier lees van liefhebbers
Is het een leuk retro frame
Ga er voor dan !!!

En voor poetsen of roest eraf krijgen kun je Cola heel goed gebruiken

Hou ons op de hoogte van je project?
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 01 jun 2008 11:27

Waard, ja waard wat is zoon fiets nou waard
Ik denk niet veel meer , het is maar net wat en gek er voor wil geven of er voor over heeft om het op te knappen
Maar weg gooien nee,
Je kan als poetsen niet het gewenste resultaat haal en olie ook niet meer werk
het frame gebruiken om een gasleiding bij een volgende klus te verleggen,
maar weg gooien nee

ik zelf zou de moeite niet meer nemen om het op te knappen
als je er sowieso er spullen voor kan krijgen
het is het geld niet meer Waard
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 01 jun 2008 15:36

Als je er zin in hebt: poetsen tot je een ons weegt, ander zadel (dat kan echt niet enis ook vast niet origineel), stuur in een normale positie en vervangen wat je mooi/nodig acht. Als je er geen zin in hebt, dan zou je de vraag hier waarschijnlijk niet gesteld hebben. ;)

peteri200
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 01 jun 2008 16:02

allereerst dank voor alle leuke reactie's

dan even een vraagje aan een mod. of deze het topic even naar het singlespeed gedeelte kan verplaatsen.

ik ben er aan begonnen hoor, alle onderdelen van het frame gehaald, dit ging wonderwel allemaal heel soepeltjes.

maar dan nu een heel aantal vragen....

hoe verwijder ik de trapas nu, wat moet ik eerst los draaien en weet iemand uit zijn hoofd of het linkse of rechtse draad is? ik wil hem gewoon hergebruiken maar hij klinkt een beetje korrelig dus ik wil hem eens opnieuw invetten.


[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00051.jpg]
[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00052.jpg]
[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00054.jpg]


ik wil er dus een singlespeed van maken. ik dacht ik haal het grote blad er af en vul die ruimte op met een ringetje/busje en dan gebruik ik dus alleen het binnenblad. dat lijkt me geen probleem.
het kransje voor op het achterwiel lijkt mij een groter probleem, heeft iemand enig idee of dit gaat werken op zo'n naaf/vrijloop

[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00056.jpg]
[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00057.jpg]
[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00059.jpg]

om een paar andere wielen te kopen is opzich niet zo probleem maar dewelke zou ik dan het best kunnen kiezen zodat alles een beetje vlotjes gaat passen. kun je bijvoorbeeld hier een hedendaags modern wiel in kwijt of moet je iets zoeken met een 8sp body ofzoiets.

er zit een behoorlijk korte zadelpen in met een diameter van 25mm is hier een pen voor te krijgen die een stuk langer is of wordt dit een doehetzelf project.

dan die gebogen pen waar je stuur aan zit is vrij kort kun je hier nog wat anders voor krijgen met een langere "stuurpen".

het zijn nogal wat vragen ik hoop dat er mensen zijn die mij een beetje opweg kunnen helpen.

rik.a
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:50

rik.a 01 jun 2008 18:45

Je wilt niet werken met een ahead systeem? die adapters zijn er en dan kun je hem "langer maken door een naar boven wijzende stuurpen te gebruiken. Over wielen en het bracket durf ik niets te zeggen.

Veel plezier met je opbouw project!
Rik


Ik hoop alleen (voor jou) dat je die roest eraf kunt krijgen!
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle

furk
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 aug 2007 20:14

furk 01 jun 2008 18:51

Ik heb hier nog wel een zadelpen van 25.0 mm liggen. Maar deze zal niet veel langer zijn vrees ik. Deze grootte werd vooral bij Franse fietsen gebruikt en is niet heel gemakkelijk te krijgen. BBB maakt nog wel zadelpennen in diameter 25.0, maar deze zijn zonder setback! Dus dan mag je er een nog langere stuurpen opzetten.

bbb zadelpen 25.0 mm

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 01 jun 2008 21:16

op de duitse ebay is alles te vinden. Dat is een geweldige markt voor oude spullen en retrofietsen
www.ebay.de

Wat die adapters betreft, werkt uitstekend.

Wat is het waard? Dat is voor zo iets een onfatsoenlijke en niet relevante vraag want dan zouden een heleboel mensen hun hobby wel kunne stoppen. Het is juist leuk om van zoiets oud iets leuks te maken, ongeacht wat het kost.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 01 jun 2008 22:43

Zo zeg, dit gaat een aardig klusje worden. Alleen met schoonmaken ben je al wel een paar uur zoet denk ik zo.

Even een vraagje. GastheerG heeft het over een hoge flens. Wat is dat in hemelsnaam? Ik ken alleen Rick Flens.....:)

peteri200
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 01 jun 2008 22:52

hij bedoeld de naven van de wielen.

mensen die goede iedeeen hebben of tips die zijn altijd welkom hoor,

anno
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 jul 2006 15:34

anno 02 jun 2008 02:32

flens is het deel van de naaf waaraan de spaken trekken.

Plaats reactie