Pagina 2 van 8
Geplaatst: 01 jun 2008 01:36
door obrecht
Geplaatst: 01 jun 2008 03:37
door ericpeters
Ik zou hem poetsen en smeren, nieuw stuurlintje en vervolgens op de Tacx Rollentrainer zetten in een ruimte waar je hem kan laten staan. (heb je die niet koop er eentje op Marktplaats of Ebay) Eventueel de goedkoopste versie van dezelfde pedalenwaar je normaal mee rijdt en een goedkoop zadel wat wat meer op je normaal zadel lijkt.
Dan kun je in de winter door de week 's avonds lekker een half uurtje gaan trainen op de rollentrainer zonder dat je eerst je normale fiets naar binnen moet halen, de snelspanner moet ombouwen en een trainer buitenbandje hoeft te monteren.
Schoonmaken
Geplaatst: 01 jun 2008 10:03
door drummie71
Als ik alle reacties hier lees van liefhebbers
Is het een leuk retro frame
Ga er voor dan !!!
En voor poetsen of roest eraf krijgen kun je Cola heel goed gebruiken
Hou ons op de hoogte van je project?
Geplaatst: 01 jun 2008 11:27
door demonsternaar
Waard, ja waard wat is zoon fiets nou waard
Ik denk niet veel meer , het is maar net wat en gek er voor wil geven of er voor over heeft om het op te knappen
Maar weg gooien nee,
Je kan als poetsen niet het gewenste resultaat haal en olie ook niet meer werk
het frame gebruiken om een gasleiding bij een volgende klus te verleggen,
maar weg gooien nee
ik zelf zou de moeite niet meer nemen om het op te knappen
als je er sowieso er spullen voor kan krijgen
het is het geld niet meer Waard
Geplaatst: 01 jun 2008 15:36
door corniel
Als je er zin in hebt: poetsen tot je een ons weegt, ander zadel (dat kan echt niet enis ook vast niet origineel), stuur in een normale positie en vervangen wat je mooi/nodig acht. Als je er geen zin in hebt, dan zou je de vraag hier waarschijnlijk niet gesteld hebben.
Geplaatst: 01 jun 2008 16:02
door peteri200
allereerst dank voor alle leuke reactie's
dan even een vraagje aan een mod. of deze het topic even naar het singlespeed gedeelte kan verplaatsen.
ik ben er aan begonnen hoor, alle onderdelen van het frame gehaald, dit ging wonderwel allemaal heel soepeltjes.
maar dan nu een heel aantal vragen....
hoe verwijder ik de trapas nu, wat moet ik eerst los draaien en weet iemand uit zijn hoofd of het linkse of rechtse draad is? ik wil hem gewoon hergebruiken maar hij klinkt een beetje korrelig dus ik wil hem eens opnieuw invetten.
[img=
http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00051.jpg]
[img=
http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00052.jpg]
[img=
http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00054.jpg]
ik wil er dus een singlespeed van maken. ik dacht ik haal het grote blad er af en vul die ruimte op met een ringetje/busje en dan gebruik ik dus alleen het binnenblad. dat lijkt me geen probleem.
het kransje voor op het achterwiel lijkt mij een groter probleem, heeft iemand enig idee of dit gaat werken op zo'n naaf/vrijloop
[img=
http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00056.jpg]
[img=
http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00057.jpg]
[img=
http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00059.jpg]
om een paar andere wielen te kopen is opzich niet zo probleem maar dewelke zou ik dan het best kunnen kiezen zodat alles een beetje vlotjes gaat passen. kun je bijvoorbeeld hier een hedendaags modern wiel in kwijt of moet je iets zoeken met een 8sp body ofzoiets.
er zit een behoorlijk korte zadelpen in met een diameter van 25mm is hier een pen voor te krijgen die een stuk langer is of wordt dit een doehetzelf project.
dan die gebogen pen waar je stuur aan zit is vrij kort kun je hier nog wat anders voor krijgen met een langere "stuurpen".
het zijn nogal wat vragen ik hoop dat er mensen zijn die mij een beetje opweg kunnen helpen.
Geplaatst: 01 jun 2008 18:45
door rik.a
Je wilt niet werken met een ahead systeem? die adapters zijn er en dan kun je hem "langer maken door een naar boven wijzende stuurpen te gebruiken. Over wielen en het bracket durf ik niets te zeggen.
Veel plezier met je opbouw project!
Rik
Ik hoop alleen (voor jou) dat je die roest eraf kunt krijgen!
Geplaatst: 01 jun 2008 18:51
door furk
Ik heb hier nog wel een zadelpen van 25.0 mm liggen. Maar deze zal niet veel langer zijn vrees ik. Deze grootte werd vooral bij Franse fietsen gebruikt en is niet heel gemakkelijk te krijgen. BBB maakt nog wel zadelpennen in diameter 25.0, maar deze zijn zonder setback! Dus dan mag je er een nog langere stuurpen opzetten.
bbb zadelpen 25.0 mm
Geplaatst: 01 jun 2008 21:16
door lior63
op de duitse ebay is alles te vinden. Dat is een geweldige markt voor oude spullen en retrofietsen
www.ebay.de
Wat die adapters betreft, werkt uitstekend.
Wat is het waard? Dat is voor zo iets een onfatsoenlijke en niet relevante vraag want dan zouden een heleboel mensen hun hobby wel kunne stoppen. Het is juist leuk om van zoiets oud iets leuks te maken, ongeacht wat het kost.
Geplaatst: 01 jun 2008 22:43
door bottecchia
Zo zeg, dit gaat een aardig klusje worden. Alleen met schoonmaken ben je al wel een paar uur zoet denk ik zo.
Even een vraagje. GastheerG heeft het over een hoge flens. Wat is dat in hemelsnaam? Ik ken alleen Rick Flens.....
Geplaatst: 01 jun 2008 22:52
door peteri200
hij bedoeld de naven van de wielen.
mensen die goede iedeeen hebben of tips die zijn altijd welkom hoor,
Geplaatst: 02 jun 2008 02:32
door anno
flens is het deel van de naaf waaraan de spaken trekken.