Niet om het topic te kapen, maar ik zit met iets vergelijkbaars:
De derailleur op mijn 4 maanden jonge Cube Attempt lijkt ook behoorlijk scheef te staan. Het lijkt zelfs alsof de hele achtervork scheef op het frame is gelast. Ik heb deze fiets tweedehands gekocht en ik baal er nogal van dat dit me toen niet is opgevallen. De witte vork laat al een klein slijtageplekje zien van de krans die erlangs draait. Wat nu?
Achterderailleur krom?
Jazeker wel. Ik heb ook ooit een alu fiets gehad waarbij dat gedaan is. Alleen: niet te vaak doen....
Als de pat het richten overleeft, blijft hij verder ook heel, zo luidt de regel.
In ieder geval kan je er zo ook niet mee doorrijden.
Diogenes
Als de pat het richten overleeft, blijft hij verder ook heel, zo luidt de regel.
In ieder geval kan je er zo ook niet mee doorrijden.
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Nou, de dropout is vrij massief dus ik vraag me af of die te buigen is zonder schade. De achterpat is een verwisselbaar los stukje aluminium, dus op het frame geschroefd. Die is wel gewoon recht. Ik ga de fietsenmaker ernaar laten kijken...
Cube Attempt \'08 .. Bell Sweep R .. Shimano R085
De dealer zal hem ook moeten richten, waarbij hij zou kunnen breken. Als jij hem van een dealer hebt gekocht, zou ik naar hem terug gaan. Ook bij de FM kan iets afbreken. Dat is het risico van richten. Je moet er namelijk kracht op uitoefenen, dus.........
Diogenes
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido