Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Buitenbanden plakken met secondelijm.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 08 aug 2008 12:50

Hans schreef:Als het canvas van de buitenband beschadigd (en dat is het) is het beter de band te vervangen. Aan de binnenkant een stukje canvas plakken kan overigens wel; heb het wel eens bij een clubmaatje gedaan zodat hij weer thuis kon komen. Eenmaal thuisgekomen is het bandje gelijk vervangen.



Hoi,

Zolang het scheurtje niet al te groot is kan je de "tire boot" van Park Tool gebruiken. Dat is een dun stukje met glasvezel verstevigd vinyl dat bijzonder sterk is.
Dat samen met Zap-O-Gap (de beste lijm om sneetjes in rubber te hechten) laat je toe je band verder te gebruiken.

Park Tool TB-2

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 aug 2008 03:16

fdegrove schreef:
Hoi,

Zolang het scheurtje niet al te groot is kan je de "tire boot" van Park Tool gebruiken. Dat is een dun stukje met glasvezel verstevigd vinyl dat bijzonder sterk is.
Dat samen met Zap-O-Gap (de beste lijm om sneetjes in rubber te hechten) laat je toe je band verder te gebruiken.

Park Tool TB-2

Ciao, ;)


ha mooi dit, zit al even te zoeken waar het te verkrijgen is, versand heeft ze volgens mij niet, bike-components.de en salden ook niet, iemand?

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 09 aug 2008 04:07

Hoi,

Kijk eens bij Bike2build.

Ciao, :)
Snobisme is een dure hobby...

janbianchi
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2006 15:23

janbianchi 15 aug 2008 16:32

Heb ook een snee in de wang van mijn band net 1200 mee gereden.
Moest even schuilen voor de regen kwam er met bakken uit, maar daar lagen nogal wat stenen. En denk dat ik net met mijn band langs een steen gekomen ben, nu zit er een scheur in van een 1,5 cm ong. Mijn binnenband puilde er een stukje uit, waaraan ik het zag.
Heb de gok genomen en er nog meegefiets maar 6 km later was ie lek, was te verwachten.
Deze band kan ik beter weggooien neem ik aan?

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 15 aug 2008 23:03

Hoi,

Ja, die gooi je beter weg.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

giosbeast
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:10

giosbeast 19 aug 2008 23:14

Daf treks schreef:[img=http://sword-masters.com/catalog/images/zapagap.jpg]

Zap-a-gap (secondenlijm die wél aan rubber hecht)


Waar koop ik dit spul in NL ?

Plaats reactie