Ervaringen nederlands maatwerk in staal
Dank voor je uitgebreidde verhaal
Ik hoop dat er op dit forum nog mensen rondzwerven die nog hun ervaringen met Herman Braun frames willen delen. Ik ben erg gecharmeerd van de frames die ik op zijn website zie staan
Ik hoop dat er op dit forum nog mensen rondzwerven die nog hun ervaringen met Herman Braun frames willen delen. Ik ben erg gecharmeerd van de frames die ik op zijn website zie staan
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
De Van Herwerden stalen frames worden door Jan van Dalen van Duell gebouwd. In standaard maten maar ook eventueel maatwerk. Persoonlijk zou ik voor Duell gaan en niet een door Jan van Dalen gemaakt frame met Van Herwerden erop gespoten.
Ik heb zelf ooit een Duell Venice gehad, daarna een Performance en tot 2 jaar geleden een Evolution.
Heerlijke frrames waar je uren op kunt toeren maar ook dankzij de race geometrie (hoog bracket) goed kunt koersen.
Het spuitwerk dat z'n broer Brady erop zet is wat mij betreft 10x mooier (en beter) dan de frames van Van Herwerden en Herman Braun.
Ja, daar mag je best meer voor betalen!
Ik heb zelf ooit een Duell Venice gehad, daarna een Performance en tot 2 jaar geleden een Evolution.
Heerlijke frrames waar je uren op kunt toeren maar ook dankzij de race geometrie (hoog bracket) goed kunt koersen.
Het spuitwerk dat z'n broer Brady erop zet is wat mij betreft 10x mooier (en beter) dan de frames van Van Herwerden en Herman Braun.
Ja, daar mag je best meer voor betalen!
Niets is wat het lijkt..
frenkie schreef:Ik ben erg gecharmeerd van de frames die ik op zijn website zie staan
Als ik naar die frames kijk dan is mijn vermoeden dat je bedoelt het spuitwerk, maar wat je bedoelt met gecharmeerde frames is mij een raadsel aangezien de meesten de zelfde buizen gebruiken dan wel de buisvorm.
Mi. doe HB dat ook tov. van JvD.
Net wat Maurice al zegt het spuitwerk van broer Brady mag er zijn zeker de diversiteit van de motieven.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb mij vorig jaar een Duell Passion gekocht. Volledig handgemaakt maatwerk en ge kunt de kleur(en) en motief zelf kiezen. Een luxe die ge niet hebt bij een massa produkt. En ik kan enkel beamen wat Maurice zegt het spuitwerk van Brady is van hetzelfde niveau dan zijn broer Jan. In Holland kunnen ze er wat van. Bij "ons" in Belgie nog geen enkel frame gezien wat kan tippen aan dat spuitwerk. En made in Nederland kost nu éénmaal meer dan bvb. made in China, ook al voelt ge geen verschil tijdens het rijden maar 't is wel een feit. Over de rij eigenschappen kan ik enkel zeggen staal heerlijker dan alu en carbon, stotterd veel minder en geeft geen geluid door. Alleen bergop iets in het nadeel weegt wat meer, maar ik weeg zelf 85 kg dus een berggeit zal ik nooit worden dus dat nadeel kan mij gestolen worden.
Bijgevoegd een foto van mijn meer dan tien jaar oude Vittorio. Volledig Reynolds 531 en verder een mix van van alles en nog wat. De website is vind ik niet heel high-tech maar de winkel is keurig en ze kunnen alles maken wat je wilt. Leuk is dat je zelf de kleuren kunt kiezen en levens lange garantie (tenminste, toen ik hem kocht). Ondanks mijn nieuwe full-carbo pro-tour fiets heb vandaag toch weer even het oude staen werkpaard van stal gehaald. Het is niet de stijfste maar het rijdt lekker. Ik heb goede soepele banden en degelijke wielen. Dat blijft alles goed in bedwang en heb je genoeg comfort. Kortom, ik kan het aanraden maar er is natuurlijk veel meer te koop.
Nu met de lage dollar zou je ook "independend bicycles" kunnen bekijken. Daar heb ik alle hele mooie van gezien en is absoluut modern afgewerkt. Ook de kleur keuze is super. Prijzen weet ik niet precies.
Succes met je keuze,
Nu met de lage dollar zou je ook "independend bicycles" kunnen bekijken. Daar heb ik alle hele mooie van gezien en is absoluut modern afgewerkt. Ook de kleur keuze is super. Prijzen weet ik niet precies.
Succes met je keuze,
Loeki Pro
Lazy Turbo schreef: Alleen bergop iets in het nadeel weegt wat meer, maar ik weeg zelf 85 kg .... ..... dus dat nadeel kan mij gestolen worden.
Dat is nog eens een nuchtere doch realistische conclusie
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Hallo Frenkie,
Ik ben zelf 115 kg en 2.05 m. lang en fiets al 12 jaar op mijn stalen Vittorio randonneur, naar volle tevredenheid.
Doe weinig aan onderhoud en ben al helemaal geen poetser, maar het frame houdt zich fantastisch. Heb er in Nieuw Zeeland met volle bepakking op gefietst, fiets er op met mijn kleine achterop en fiets er tochten mee als AGR, LM etc.
Ook ik ben lang op zoek geweest naar een racefiets, en heb onlangs gekozen om er een op maat te laten bouwen, wederom bij Vittorio in Heerhugowaard.
Er werd daar, net als 12 jaar geleden, nog steeds alle tijd voor me genomen. Zowel Sjaak als Ton, de nieuwe eigenaar, zijn ca. 2 1/2 uur met me bezig geweest om me goed op de fiets te zetten. Namen alle tijd, terwijl het in de winkel erg druk was. Ze meten je niet op, maar zetten je op een pasfiets die werkelijk in allle standen verstelbaar is. Daarbij had ik vooraf een beeld hoe ik mijn fiets wilde hebben. Zowel gevraagd als ongevraagd kwam men met adviezen waar ik echt iets aan had. Kijken ook naar je voorkeurshouding op de fiets. Momenteel heb ik bijv. mijn randonneursframe met een dubbele bovenbuis en dat wilde ik liever niet meer vanwege het optische aspect. Kwamen zelf met de optie om een slooping frame te bouwen met een naar de bovenbuis doorlopende achtervork. Wellicht nog niet vreselijk flashy, maar wel een garantie voor een stevig frame, zoals mijn huidige frame nog steeds is. Lak is ook goed, ik gooi en smijt alle kanten op met mijn gfiets en op wat kleine beschadigingen na is de lak nog gewoon goed. Ben ook bij andere bouwers geweest, maar ik heb om de volgende redenen voor Vittorio gekozen:
1. Staan voor 100% achter hun produkt en geven levenslange garantie op het frame.
2. Nemen vooraf alle tijd voor je, zonder kosten vooraf, en ik heb me geen enkel moment verplicht gevoeld om daar iets te kopen. Sterker nog, ik heb verteld dat ik 's middags naar een andere bouwer ging, was geen enkel probleem.
3. Het materiaal heeft zich wat mij betreft ruimschoots bewezen. Mijn huidige frame is nog steeds super. Heb momenteel een 70 cm frame cc. en het is wat mij betreft voldoende stijf.
4. Ze hebben diverse racevarianten, van klassiek tot modern, zie hun website.
5. IK vind het mooie fietsen. Kan bijna niet wachten tot ik mijn klassieke racefiets in vuurrood kan ophalen. Helaas duurt dit nog ff, ze hebben nogal een goed gevulde orderportefeuille.
Nou, tot zover mijn verhaal. Je leest mijn enthousiasme er hopelijk vanaf. Toch heb ik geen aandelen in Vittorio, voor mijn fiets moet ik gewoon 2484 euries aftikken. Maar ik heb het er voor over, ook al moet ik er voor van Eindhoven naar H'h.waard rijden. Ik weet dat ik de komende 10 jaar (minimaal, het frame gaat zeker langer mee) op een supermaatfiets mag rijden.
Fiets wordt opgebouwd met o.a. volledige Ultegra groep. Alle te monteren onderdelen kun je 100% zelf bepalen.
Mocht je meer willen weten, neem maar ff contact met me op.
Groeten,
Jan
Ik ben zelf 115 kg en 2.05 m. lang en fiets al 12 jaar op mijn stalen Vittorio randonneur, naar volle tevredenheid.
Doe weinig aan onderhoud en ben al helemaal geen poetser, maar het frame houdt zich fantastisch. Heb er in Nieuw Zeeland met volle bepakking op gefietst, fiets er op met mijn kleine achterop en fiets er tochten mee als AGR, LM etc.
Ook ik ben lang op zoek geweest naar een racefiets, en heb onlangs gekozen om er een op maat te laten bouwen, wederom bij Vittorio in Heerhugowaard.
Er werd daar, net als 12 jaar geleden, nog steeds alle tijd voor me genomen. Zowel Sjaak als Ton, de nieuwe eigenaar, zijn ca. 2 1/2 uur met me bezig geweest om me goed op de fiets te zetten. Namen alle tijd, terwijl het in de winkel erg druk was. Ze meten je niet op, maar zetten je op een pasfiets die werkelijk in allle standen verstelbaar is. Daarbij had ik vooraf een beeld hoe ik mijn fiets wilde hebben. Zowel gevraagd als ongevraagd kwam men met adviezen waar ik echt iets aan had. Kijken ook naar je voorkeurshouding op de fiets. Momenteel heb ik bijv. mijn randonneursframe met een dubbele bovenbuis en dat wilde ik liever niet meer vanwege het optische aspect. Kwamen zelf met de optie om een slooping frame te bouwen met een naar de bovenbuis doorlopende achtervork. Wellicht nog niet vreselijk flashy, maar wel een garantie voor een stevig frame, zoals mijn huidige frame nog steeds is. Lak is ook goed, ik gooi en smijt alle kanten op met mijn gfiets en op wat kleine beschadigingen na is de lak nog gewoon goed. Ben ook bij andere bouwers geweest, maar ik heb om de volgende redenen voor Vittorio gekozen:
1. Staan voor 100% achter hun produkt en geven levenslange garantie op het frame.
2. Nemen vooraf alle tijd voor je, zonder kosten vooraf, en ik heb me geen enkel moment verplicht gevoeld om daar iets te kopen. Sterker nog, ik heb verteld dat ik 's middags naar een andere bouwer ging, was geen enkel probleem.
3. Het materiaal heeft zich wat mij betreft ruimschoots bewezen. Mijn huidige frame is nog steeds super. Heb momenteel een 70 cm frame cc. en het is wat mij betreft voldoende stijf.
4. Ze hebben diverse racevarianten, van klassiek tot modern, zie hun website.
5. IK vind het mooie fietsen. Kan bijna niet wachten tot ik mijn klassieke racefiets in vuurrood kan ophalen. Helaas duurt dit nog ff, ze hebben nogal een goed gevulde orderportefeuille.
Nou, tot zover mijn verhaal. Je leest mijn enthousiasme er hopelijk vanaf. Toch heb ik geen aandelen in Vittorio, voor mijn fiets moet ik gewoon 2484 euries aftikken. Maar ik heb het er voor over, ook al moet ik er voor van Eindhoven naar H'h.waard rijden. Ik weet dat ik de komende 10 jaar (minimaal, het frame gaat zeker langer mee) op een supermaatfiets mag rijden.
Fiets wordt opgebouwd met o.a. volledige Ultegra groep. Alle te monteren onderdelen kun je 100% zelf bepalen.
Mocht je meer willen weten, neem maar ff contact met me op.
Groeten,
Jan
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22
Ik rij al meer dan 20 jaar op Reus fietsen. Vroeger natuurlijk gebouwd door Jan de Reus, inmiddels door Ron Snijders.
Pas voor mijn meissie daar een mooie stalen fiets gekocht. Zie voor de details van het frame het volgende topic:
http://forum.fiets.nl/perform_search.as ... 1&order2=1
Als ik niet tevreden was geweest, dan was ik daar niet meer dan 20 jaar blijven plakken (en vele fietsen verder:-))
Succes met je (moeilijke) keuze! Je keuze voor het materiaal kan ik toejuichen!!
Pas voor mijn meissie daar een mooie stalen fiets gekocht. Zie voor de details van het frame het volgende topic:
http://forum.fiets.nl/perform_search.as ... 1&order2=1
Als ik niet tevreden was geweest, dan was ik daar niet meer dan 20 jaar blijven plakken (en vele fietsen verder:-))
Succes met je (moeilijke) keuze! Je keuze voor het materiaal kan ik toejuichen!!
Frankvanboven schreef: Je keuze voor het materiaal kan ik toejuichen!!
Mooi gezegd en helemaal mee eens
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
de zwarten schreef:Schouten en Van Herwerden zijn afkomstig van de Duell fabriek. Ik ben ook op zoek, maar dan naar een frame met 1'' niet-geintegreerd balhoofd. Helaas worden die blijkbaar niet gemaakt, hoewel ze lichter en comfortabeler kunnen gebouwd worden dan de 1-1/8'' geintegreerde hype. Als het budget oneindig is, is alles natuurlijk mogelijk, maar daar ben ik ook niet veel verder mee...
Wat vind je van een originele nieuwe Pina sestrierre in het limoen groen? Laatst gezien bij onze "vrienden"de Vos in zwanenburg. Erg mooi framesetje!
pas op! paaltje!