Hij is toch nog niet eens veroordeeld? Dan ben je toch hoogstens verdacht en zeker niet schuldig bevonden?
Diogenes
Rasmussen tour 2008?
bassie10 schreef:maurice schreef:Deelname van Joop Zoetemelk aan de Tour is net zo zeker als de deelname van Rasmussen.
Niet dus!
Je kent hun houding tav dopingzondaren of verdachten daarvan, wat mij betreft sluiten dit topic. Echt onzin.
sinds wanneer wordt rasmussen van dopinggebruik verdacht?
Laat het dan anders zeggen: mensen die de boel besodemieteren.
Maar he, het is niet mijn mening, het is die van de Tourorganisatie. En die zou je onderhand moeten weten.
Niets is wat het lijkt..
Diogenes schreef:Hij is toch nog niet eens veroordeeld? Dan ben je toch hoogstens verdacht en zeker niet schuldig bevonden?
Diogenes
Officieel nergens van beschuldigd (lees: niet op heterdaad betrapt en daar zou het toch om moeten gaan m.i.) en toch hartstikke veroordeeld.
Da's misschien nog wel het ergste van alles.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daargelaten of Rasmussen doping heeft gebruikt, het gerommel met de whereabouts (zij het opzettelijk of niet) was er wel.
Feit is dat de whereabouts aangaven dat hij in Mexico zat, terwijl hij zich in Italië bevond. En wat ik vorigjaar tijdens die hele rel begrepen heb, is het liegen over je verblijfplaats/foutief doorgeven daarvan, ook strafbaar. Vraag is echter of hij daar nog voor bestraft gaat worden, ik hoor er nog maar weinig over.....
Feit is dat de whereabouts aangaven dat hij in Mexico zat, terwijl hij zich in Italië bevond. En wat ik vorigjaar tijdens die hele rel begrepen heb, is het liegen over je verblijfplaats/foutief doorgeven daarvan, ook strafbaar. Vraag is echter of hij daar nog voor bestraft gaat worden, ik hoor er nog maar weinig over.....
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL
De uci heeft in februari aan de bond van monaco gevraagd om rasmussen te "vervolgen".
Sindsdien heb ik ook niets meer gehoord of gelezen.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat hij ooit nog in het peloton terugkeert. Ik hoop dat bij die rechtzaak iedereen open kaart durft te spelen.
Sindsdien heb ik ook niets meer gehoord of gelezen.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat hij ooit nog in het peloton terugkeert. Ik hoop dat bij die rechtzaak iedereen open kaart durft te spelen.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Whereabouts zijn er niet voor niks. Je hoort te zijn waar je van te voren aan hebt gegeven te zijn. Als je daar dan niet bent, loop je het risico dat controleurs op die plek jouw niet aantreffen en men ziet het dan als het omtlopen van een controle. Want als je niks te verbergen hebt, dan ben je er gewoon.
Het ontlopen van een controle, en op deze manier zou hij dat gedaan kunnen hebben, geeft aan dat je op dat moment doping gebruikt of gebruikt hebt.
Of z'n manager er wel of niet van af wist, doet niet ter zake.
Een hond heeft een baas...
Het ontlopen van een controle, en op deze manier zou hij dat gedaan kunnen hebben, geeft aan dat je op dat moment doping gebruikt of gebruikt hebt.
Niets is wat het lijkt..
maurice schreef:Whereabouts zijn er niet voor niks. Je hoort te zijn waar je van te voren aan hebt gegeven te zijn. Als je daar dan niet bent, loop je het risico dat controleurs op die plek jouw niet aantreffen en men ziet het dan als het omtlopen van een controle. Want als je niks te verbergen hebt, dan ben je er gewoon.
Juist. zo gaat het...
Maar het ontlopen van een controle geeft aan dat je een controle
ontlopen hebt, EN MEER NIET!
Denk er eens over na of het kan dat hij gewoon ergens anders wilde trainen dan hij aangegeven had, en dit verkeerd heeft aangepakt.
De redenatie dat rasmussen controle wilde ontlopen klopt gewoon niet met het verhaal.
diessens fietserke
Wat ik niet snap - maar dat zal wel aan mijn tekortschietende geestelijke vermogens liggen - is waarom we nu weer een discussie starten of Rasmussen wel of niet fout zou zijn. Da's helemaal niet spannend. Noch of hij gebruikt (heeft). (Daarnaast is die discussie volgens mij vorig jaar al in den treure gevoerd alhier.)
Spannend is of ASO voor de verandering alleen afgaat op zaken die formeel zijn vast gesteld, en of er ploegen zijn die op grond van de kwaliteiten van Rasmussen zeggen: jou willen we hebben!
Ik vrees dat de ASO dat niet aan gaat durven. En een ploeg die in de tour mag starten zal vanwege de houding van ASO ook zeer terughoudend zijn, hoe jammer dat ook is.
Spannend is of ASO voor de verandering alleen afgaat op zaken die formeel zijn vast gesteld, en of er ploegen zijn die op grond van de kwaliteiten van Rasmussen zeggen: jou willen we hebben!
Ik vrees dat de ASO dat niet aan gaat durven. En een ploeg die in de tour mag starten zal vanwege de houding van ASO ook zeer terughoudend zijn, hoe jammer dat ook is.
De ASO gaat daar echt niet van afwijken. De regels zijn er niet voor niets.
En dat geldt ook voor de whereabouts.
Iedere prof weet wat de consequenties zijn als je niet bent op de plaats waar je je van te voren hebt aangegeven te zijn. En dat geldt ook voor Rasmussen.
Daarnaast zijn er over zijn opvallende prestaties in het verleden ook al eens twijfels en discussie's ontstaan. Maar dit ter zijde.
Nogmaals, hij zal altijd in verband worden gebracht met de Tour van 2007 en dat maakt het bestaan voor hem als wielrenner bij elke ploeg moeilijk zoniet onmogelijk. En het rijden van de Tour al helemaal.
Ik heb genoeten van hem in de Tour van 2007, maar ik kan de Tourorganisatie geen ongelijk geven. Eerlijk is eerlijk. En dat was hij nu juist niet.
En dat geldt ook voor de whereabouts.
Iedere prof weet wat de consequenties zijn als je niet bent op de plaats waar je je van te voren hebt aangegeven te zijn. En dat geldt ook voor Rasmussen.
Daarnaast zijn er over zijn opvallende prestaties in het verleden ook al eens twijfels en discussie's ontstaan. Maar dit ter zijde.
Nogmaals, hij zal altijd in verband worden gebracht met de Tour van 2007 en dat maakt het bestaan voor hem als wielrenner bij elke ploeg moeilijk zoniet onmogelijk. En het rijden van de Tour al helemaal.
Ik heb genoeten van hem in de Tour van 2007, maar ik kan de Tourorganisatie geen ongelijk geven. Eerlijk is eerlijk. En dat was hij nu juist niet.
Niets is wat het lijkt..