Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

ketting slaat door op het 11 kransje

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 23 jun 2008 12:04

het zou idd wel eens kunnen de oplossing zijn - echter betreft het in mijn geval een campa K7.

maar indien ik dezelfde ketting (Mavic dus) met een Mavic K7 combineer dan is er geen enkel probleem.

en waarschijnlijk is de combinatie campa ketting + campa K7 idd de 2° oplossing maar dat kan ik zelf nu niet bevestigen.

mss dat andere collega's hier wel de ervaring hebben om deze 'theorie' (ketting + K7 van hetzelfde merk slaat niet door op de 11) te bevestigen...

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 05 aug 2008 14:42

(voor wie het interesseert)

oorzaak gevonden !!

het lag aan het de combinatie kettingslot - sluitring: een Mavic kettingslot is net iets te groot (hoog) voor een campa 11 sluitring.

oplossing is dus om een minder 'hoog' exemplaar te gebruiken, KMC bv.

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 07 aug 2008 23:20

update (dit wordt stilaan een monoloog)

mijn eigen post hierboven heeft me aan het denken gezet: ik heb stomweg het Mavic kettingslotje omgekeerd monteerd en ja hoor, nu doet ie het wel - de ketting slaat dus niet meer door op de 11.

wat het 'verhaal' dan nog pijnlijker maakt, is dat het om een typisch RTFM-geval gaat: Mavic heeft dit idd (in behoorlijk Nederlands zelfs) keurig in de bijsluiter beschreven - shame on me...

(mijn hoop is nu dat er toch minstens 1 lezer hier iets aan had)

gertvandam2
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2008 20:22

gertvandam2 26 sep 2008 10:02

Hallo,
kontroleer de keting verbindingschakel of de pen eens
of deze er wel goed tussen past.
succes'gvd.
gertvandam2

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 27 sep 2008 13:59

Hoi,
En maakt mavic kettingen ? Geloof niet dat ik die eerder gezien heb.
Het is rebadgjob van Wippermann Connex voor Mavic. Niet slecht maar loodzwaar zoals de meeste 10S kettingen van een jaar of 4-5 geleden.

En inderdaad, de bijgeleverde Connexlink durft al wel eens een tandje overslaan als ie te stroef zit.
Als het daar aan ligt verdwijnt dat probleem wel na enkele honderden km.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie